Windows 98SE setup heeft NTFS partities verneukt ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36147

Topicstarter
Ik heb weer een geweldig leuk probleem :|

We wilden over het netwerk (pc <-> laptop) een paar games gaan spelen. Op zowel
de computer als de laptop stond Windows 2000 SP3. Alle partities waren formatted
als NTFS. Omdat de games die ook enigszins op de laptop zouden kunnen draaien
Windows 98 nodig hebben, hebben we met partition magic 1.5 GB van de beide pc's
van de HDD's afgehaald, en daar een Windows 98 FAT32 partitie van 1 GB op gezet,
en op de resterende 0.5 GB BootMagic gezet. Dit alles is gebeurd met Partition Magic
8.0 en met BootMagic 8.0...

Appeltje eitje...

Op de laptop is alles perfect gegaan!

Op m'n workstation :'( is er tijdens de setup van Windows 98 SE een foutmelding
gekomen. Vervolgens hebben we er ALLES aan gedaan, om het voormalige Windows
2000 weer te laten booten... Helaas... PM rescue disks gemaakt, BM rescuedisks
gemaakt. Zelfs met FDISK iets geprobeerd... Maar op een of andere manier heeft
de setup van Windows 98 SE 35 GB aan NTFS partities weten te slopen, en als we nu
opstarten met de PM rescuedisks, komt er damaged / unformatted te staan... Let op,
35 GB groot... Kan ik bij deze dus alle data afschrijven? (een antwoord dat ik liever
niet heb...) Ik heb (uiteraard) helaas geen rescuedisks van Windows 2000 zelf.

Heeft iemand voor mij raad, zodat ik ongeveer 35 GB aan data weer terug weet
te krijgen? Als jullie nog meer informatie nodig hebben, hoor ik het wel...

Liever ook geen replies als:

"Had je maar Back-ups moeten maken :z "

Ik verwacht atm een hoop van jullie, ik hoop dat het ook nut heeft...

_/-\o_ aan diegene die mijn data terugbrengt.

^ Deze persoon zal ik in overleg een beloning toesturen! Het is belangrijk :/

Edit:
Verwijs aub niet naar m'n ondertitel :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36147 op 16-02-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78568

Ik denk dat het op te lossen valt door een fresh install te doen van Windows XP of Windows 2000. Als dit niet werk Vervolgens een norton disk doctor like programma installeren en runnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

De installatie van Win98/bootmagic heeft waarschijnlijk het MBR overschreven, daardoor kun je Win2k niet meer runnen. NTFS partities kun je vanuit DOS/Win98 standaard niet benaderen, maar ik denk dat deze nog niet verloren zijn.. probeer eens een repair van win2k te doen..

Je zou ook kunnen proberen de NTFS partitie te benaderen met behulp van een tooltje als NTFSDOS (de gratis versie geeft volgensmij alleen leestoegang, maar das in dit geval genoeg denk ik)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De setup vereist, vanwege de damaged / unformatted status dat de partitie als NTFS wordt geformatteerd, en dan kan ik helemaal zwaaien naar m'n data... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36147 op 16-02-2003 18:38 . Reden: lay-out ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kan je de schijf niet in een ander systeem hangen, en dan met een programma zoals EasyRecovery Professional de data weer terughalen. Het enige wat je dan moet doen is Windows opnieuw installeren nadat je je data hebt teruggekregen, en dan de data dus weer terugzetten.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Jeldert schreef op 16 February 2003 @ 18:43:
Kan je de schijf niet in een ander systeem hangen, en dan met een programma zoals EasyRecovery Professional de data weer terughalen. Het enige wat je dan moet doen is Windows opnieuw installeren nadat je je data hebt teruggekregen, en dan de data dus weer terugzetten.
Ik denk dat dit de enige oplossing is die nog een kans van slagen heeft, Easy recovery kan echt veel terugvinden. Ook is het belangrijk te weten dat dit programma niets aan de partities verandert (hij leest er alleen maar van) dus als dit niet werkt kun je rustig nog eens wat anders proberen.
Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar de status van de partitie is damaged / unformatted!

En er wordt een C gezien met een grootte van 35 GB (hele HDD) met het label Bootmagic...
Deze is dus die 0.5 GB waar BootMagic op staat geïnstalleerd. Deze wordt echter ook niet
meer terug gevonden door de Rescuedisk van Bootmagic...

Waar zou ik eventueel dat Easy recovery kunnen vinden? Wie niet waagt, wie niet :X ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://download.com.com/3...=data+recovery&tg=dl-2001

Het lijkt mij de beste oplossing om je schijf als slave in een ander systeem te hangen. Hij zegt wel dat ie damaged/unformatted is, maar volgens mij is dat niet zo. Komt alleen doordat het mbr door w98 overschreven is. Probeer het maar eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BreadFan schreef op 16 February 2003 @ 19:03:
http://download.com.com/3...=data+recovery&tg=dl-2001

Het lijkt mij de beste oplossing om je schijf als slave in een ander systeem te hangen. Hij zegt wel dat ie damaged/unformatted is, maar volgens mij is dat niet zo. Komt alleen doordat het mbr door w98 overschreven is. Probeer het maar eens. :)
Ik heb trouwens een SCSI controller met SCSI HDD... :)

Heb volgens mij een _BEHOORLIJK_ recente back up tape gevonden! Ik hou jullie
op de hoogte :P
Pagina: 1