hoe het best ronde IDE kabels maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik heb dus laatst mn ATA66/100 kabels zitten versnijden, maar nu vroeg ik mij af of het misschien beter is om elke streng van de kabel in alu folie te wikkelen om crosstalk tegen te gaan. wat denken jullie?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:02

Wimo.

Shake and Bake!

FF voor deze newbie (no offense )

:P

kon het niet laten :)

Ik heb het gewoon zonder al die troep eromheen gedaan.. werkte goed

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Weet je wat mooi is?
Koop een rolletje donkerblauw isolatieplakband, en dat eromheen wikkelen. Vind ik er mooi uit zien.. :).

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
kan dat niet met krimpkous of iets dergelijks?

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 09:24
hoe wou je die krimpkous er omheen krijgen? :?

• Demo

Demo

Topicstarter
Heb aan krimpkous zitten denken maar dan moet je de stekker er af slopen en dat gaat wel bij floppykabels (heb ik kabel voor 1 drive van gemaakt, dan moet je een paar draadjes omdraaien) maar bij ATA66 kabels durf ik het niet ivm de heeele dunne draadjes...
EDIT: Ik heb nu zwarte isolatie tape er omheen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Ik heb ook mŽn standaard ideŽtjes om de 5 gesneden en gestapeld en ge-tie-ripped, maar zonder isolatie ofzo...wil ik wel gaan doen, want soms doettie wazig...isolatietape of alufolie of mischien iets anders??

Verwijderd

gewoon kopen! niet moeilijk doen!

zie www.tweakers.net

• Spooksel
  • Laatst online: 23:28

Spooksel

Spooksel!

ik heb net een half uur durende bezigheidsterapie afgerond met mijn floppykabel :) alle draadjes apart losgetrokken en bij elkaar getaped, result: een mooi rond kabeltje met een gem. dikte van 7 a 8mm, is al wat anders dan zo'n breed kreng dat niet meewerkt :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Woa! dat lijkt me slecht voor het signaal man! zo allemaal los...

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op donderdag 16 november 2000 15:46 schreef GraasGast het volgende:
Woa! dat lijkt me slecht voor het signaal man! zo allemaal los...
maakt helemaal niets uit want het blijft dezelfde kabel en storen kekken ze niet op elkaar want er word geen straling gegeven en alleen dat kan storing veroorzaken

Spelfouten voorbehouden.

• Spooksel
  • Laatst online: 23:28

Spooksel

Spooksel!

wel, ik gaat vanmiddag eens in mijn pc'tje kijken hoe de kabel zich gedraagt door eens flink data te gaan transferen door die kabel.

als het goed gaat danne: gaan mijn ide kabels ook zo'n behandeling krijgen.. want de ruimte die ze innemen kan ik beter gebruiken. :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• raptile

raptile

we zillen meer weten :)

Spelfouten voorbehouden.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

ik hep gwoon dinge in reepies van 5 gesneje (bij ATA33 kabels allemaal los), en indurdaad teep duromheen, ziet dur wel kewl oit d8 ik...

I see dead pixels...

• raptile

raptile

doe je dat dan met een mesje ofzo?

lijkt me zo onverstandig want je snijd er zo een snee in die sluiting veroorzaakt

Spelfouten voorbehouden.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Op donderdag 16 november 2000 15:51 schreef raptile het volgende:

[..]
maakt helemaal niets uit want het blijft dezelfde kabel en storen kekken ze niet op elkaar want er word geen straling gegeven en alleen dat kan storing veroorzaken
dat maakt zeker wel uit. ook binnen de kabel treedt storing op door straling.. waarom denk je dat de ata66 standaard voor kabels is ontworpen met elke keer een aarddraadje tussen 2 kabels???

• Knightwolf
  • Laatst online: 30-08 22:39
AHAAH!
Zijn die dubbel uitgevoerde ATA/66 kabels daarom 80-polig.... Weet ik dat ook weer :)

• jotheman

jotheman

Jah, gwoon stanley-mesje, ennuh da werrukt goed, gwoon oitkijke me snije en dan gaat da perfect!....

I see dead pixels...

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Bij OC-shop zijn deze kabels gewoon te koop. Lijkt me handiger dan zelf zo'n kabeltje gaan versnijden. Dan heb je ook geen problemen meer met de afscherming.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• jotheman

jotheman

Weet je wa da kost man?, doe ik ut lievur zelluf, is toch makkie. En ut ziet dur ZEKER net zow goed oit (of betur) >:)

I see dead pixels...

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

ja hoor
ik zie jouw al een ata 66 kabel in reepjes snijden, veel plezier :D

• Demo

Demo

Topicstarter
Heppik ook gedaan (staat bovenaan) en als je het voorzichtig doet gaat het heus wel!
Misschien lukt het jou niet ivm te weinig motoriek ofzo;)

• Bigs
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 15:51 schreef raptile het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Het probleem is dat als al die draadjes op elkaar zitten ze elkaars magnetische velden storen. (Die 33 extra aders bij een ATA66kabel zijn dan ook een soort 'bliksemafleiders').
Daarom zitten bij netwerkkabels de draadjes ook in paren gedraaid, om de storing te beperken.

Verwijderd

Ook toevallig dat er net bij mij een test staat hoe het werkt.

http://www.HardwareXpo.net (Ronde IDE kabels)

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb ooit m'n ata33 kabels keurig rond gemaakr, maar ik was niet tevreden met het resultaat. nog steeds verstoorde het de airflow en bovendien vond ik het lelijk.

nou heb ik de kabels tegen de wand van de kast gevouwen, geen verstoring meer van airflow, geen last van storingen en een veel netter resultaat. ik kan dit aanraden boven ronde kabels

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb het ook gedaan met ata 33 en scsi kabels. Werkt perfect bij mij, geen problemen.
ik heb gewoon een klein sneetje gemaakt tussen de aders, en ze dan gewoon met de hand los getrokken. Als je ze helemaal gaat snijden is de kans groot dat je een keertje schuin gaat en dan is je kabel dus kapot. Als je gaat trekken dan worden ze netjes gescheiden om het dunstje stukje.

Verwijderd

Ik wil het ook heel graag doen, word gek van die platte dingen!!,

vind het alleen riskant, gaat het niet storen ofzo?!

Verwijderd

ok ik heb het gedaan, opgeruimd staat netjes!

heb (nog) geen last van storingen en dergelijke! hopen dat het zo blijft >:)

Verwijderd

Ik kreeg eergisteren mijn tweede systeem met 4.3Gb HDD niet opgestart....

Had hem met de feetdagen een week niet aangehad, dacht, laat ik eerst de IDE-kabel maar eens even heen en weer halen, bij HDD en mobo.
Daarna werkte hij weer perfect!
Hiermee wil ik zeggen, dat de pluggen die aan de IDE-kabels zitten meestal vertinde contacten hebben, terwijl de HDD en mobo connectoren vergulde pinnen hebben, dit werkt erosie in de hand, daar zullen ze nooit wat aan doen...................... ;)
Vergelijkbaar met SDRAMS en hun edge-contacten en de bank waar ze in moeten!

http://www.HardwareXpo.net (test ronde ATA 66/100 kabels)

Verwijderd

Persoonlijk heb ik ook de rechte kabels zo van de ene naar de bovenste, en de CDROM naar de Brander, zonder dat het de airflow in de kast verstoort, en idd het staat netjes... wel de juiste lengte gebruiken, niet te lang...
Pagina: 1