Welke WDM & Detonator drivers / GainwardGF4Ti4200 650XP (2)

Pagina: 1
Acties:

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 11:51

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Hey,

Voor diegene die mijn vorige post niet konden apprecieren: sorry voor het gebruik van mijn dialect.

Mijn probleem : nieuwe installatie van W2000 Advanced Server Evaluation Edition, video capture werkt niet.

Hardware : Gainward GF4Ti4200 650XP (VIVO dus) , some cheap VCR als kanaalkiezer

Drivers : verschillende Detonator versies 20.x, 30.x en 40.x .. in combinatie met verschillende WDM versies 1.12, 1.17 en 1.22 (W2K gepatched met alles wat beschikbaar was)

Software : WinCoder 1.8 (bijgeleverd bij de grafische kaart) en VirtualDub 1_4_13-P4

Wincoder geeft geen beeld, VirtualDub geeft de error 'Video device already in use'.

Drivers verwijderen doe ik niet want ik heb een image gemaakt die ik telkens terug zet. Dat is dus geen probleem. De video ingang werkt want ik heb ook een installatie van W2000 Pro met Detonator 40.72 & WDM 1.12. Schoon beeld, maar deze combinatie werkt vreemd genoeg niet op W2000 AdvServ....

Alles tips zijn meer dan welkom! :)

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Ik heb de kaart gehad zonder vivo en die was totaal niet goed. Ik weet niet of je last hebt van de PSOD (purple screen of death) maar er is iets goed mis met de 4200 kaarten van gainward. Hou rekening met dit feit in het zoeken van de oplossing, je weet het nooit.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Nee, daar heb ik gelukkig geen last van. Ik ben redelijk content van die kaart als net nu dees problem. Wat zou nu toch het verschil kunnen zijn tussen W2K Advanced Server en Professional op dit vlak ? Ik zou het echt niet weten. Volgende week nog maar eens een test doen denk ik ... maar als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag van je ....

cheers, Pieter aka Ravefiend

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 19:37
Je hebt gelijk het is een combinatie van wdm en detonator, probeer eens een wdm 1.08 ergens op te halen.
Daar heb ik de beste ervaringen mee (tot nog toe).
Heb ook al eens gehad dat een Detonator versie het wel deed als het een upgrade was, dus over een werkende (vivo) heen, maar als schone install niet.

1.08 is trouwens de laatste schone wdm driver in alle nieuwere zit een vleugje "Macrovision"
of wat dan ook, wat problemen geeft bij capturen van vhs-videotape

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Ik dus aan de slag met versie 1.08 die ik nog vond op ftp://download.nvidia.com maar ja ... het was weer verloren moeite. Verschillende Detonator versies maar geen success. Zelfs met een nog iets oudere versie 1.06 WDM krijg ik er geen beeld op getoverd. Ik begin het raar te vinden want ik ben een combinatie tegenkomen die werkte, maar wel in BSOD einde. Deze schijnt nu ook al niet meer te werken ... t'wordt al bijna een nachtmerrie ....

Ik ga slapen ... sluus ...