[XP] HDD die niet verwijdert wil worden

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

Ik heb twee harde schijfen. 1 van 3 gig, en 1 van 30. De 30 gig is primary master, en heeft twee partities, waarop op 1 XP staat geinstalleerd. Ik kreeg met opstarten (nadat ik nieuw moederbord heb geinstalleerd) ineens de error message "Pri Slave HDD Error"... "press F1 to continue". Na F1 indrukken doet ie het allemaal prima. Van alles geprobeerd, maar krijg die error niet weg. Dus wilde nu gewoon die HD eruit laten, want het is toch maar 3 gig. Dat heb ik gedaan, maar nu krijg ik steeds een "page fault in non paged area" foutmelding op zo'n mooi blauw scherm. In de verkenner zie ik ook nog gewoon mijn oude HD staan, en kan er zelfs dingen heen kopieren en zo, terwijl die dus niet meer is aangesloten?! Neem aan dat die errors daar door veroorzaakt worden, en mijn vraag is: hoe laat ik windows zien dat die HD weg is?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rechtermuisen op my computer, manage, diskmanagement

Firmpete on Aerie Peak

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Uhm... en dan? Ik kan daar de harde schijf niet verwijderen (kan het niet vinden iig..), zelfs niet eens de drive letter veranderen, omdat ik dan de system boot zou veranderen ofzoiets. Het is nu mijn C: schijf, op D: staat XP, en op E: gewoon files. De C: schijf was helemaal leeg, en nu dus niet meer aangesloten.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

misschien kan het bij de administrative tools in je control panel. Daar kan je in elk geval wel de letteraanduiding veranderen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens bij device manager, als het goed is vind je daar nog 1 diskdrive. Als je er 2 ziet, zou ik toch maar eens in de BIOS van je PC nakijken of ie daar ook echt weg is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, daarin doet ie het wel goed. Daar staat gewoon alleen die ene harde schijf in, en als ik opstart en er gekeken wordt naar hoeveel geheugen en IDE apparaten dan geeft ie ook netjes aan dat ik 1 HD heb... maar dus niet in de verkenner, en blijkbaar geeft dat problemen met die page file.

Mijn foto's op Flickr.

• Microkid

Microkid

Smile

Doe eens een "scan for hardware changes" in de device manager?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
Al geprobeert op te starten in safe mode en daar de harde schijf verwijdert in apparaatbeheer (device manager) ?

• Microkid

Microkid

Smile

En bij Disk Management zie je alleen een Disk 0, en waarschijnlijk een CDRom 0? Welke partities staan er op Disk 0? Is er ook een disk 1? En welke partities staan daar dan op?

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
per ongeluk alleen voedingkabel losgetrokken? :)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Bij disk 0 staan C, D en E.. .en om D en E een groene rand om aan te geven dat ze bij elkaar horen. Bij C staat er nog bij System, en bij D Boot. Ook zie ik ineens dat de ruimte op D+E ineens verminderd is met de ruimte die eerst op C stond... Dus hij heeft er een nieuwe partitie op m'n 30 gig HD van gemaakt ofzo?? En hoe krijg ik die System files terug naar D?? Vaag gedoe :(

Mijn foto's op Flickr.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zet hem eerst in de bios eens uit. Daarna, safe mode booten en 'm uit de device manager van windows gooien. Ik neem aan dat je pagefile niet op die schijf stond?
[edit] Verplaats je pagefile ff naar de C schijf

[ Voor 16% gewijzigd door Aetje op 16-02-2003 20:44 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Waar vind ik die pagefile/hoe heet die/extensie?

Mijn foto's op Flickr.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
in je "my computer" properties --> advanced
Pagina: 1