Advies voor nieuwe printer gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ik wil een nieuwe printer kopen. Maar na veel slechte ervaring met epson en andere printers met vaste printkop heb ik besloten een printer met losse printkop te kopen, dit is dus hp, zijn er nog andere merken, geloof dat apollo ook iets vergelijkbaars heeft.

- Het hoeft geen fotoprinter te zijn, want daar doen we toch niet aan
- Een printer zoals epson en canon valt al af, want we printen niet veel +/- 10 pagina's per maand
- hij moet altijd kwaliteit leveren
- printsnelheid hoeft niet zo hoog te zijn
- onder de 100 euro.

Zelf denk ik aan
HP Deskjet 3420, 10ppm, USB, Photoret 3
HP Deskjet 3420C

of iets vergelijkbaars.

Ik geloof dat hp net een nieuwe printer uit heeft de 3420C, is dat wat?
Hoe zit het met oudere modellen, geeft dat problemen met cartridges, want die fabrikanten brengt steeds weer nieuwe typen uit(canon de uitzondering), waardoor je weer nieuwe duurdere cartridges hebt. Ik weet dat HP vrij duur is, maar we printen toch weinig, dus dat is niet zo'n probleem, en ook van plan die replacement cartridges te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 16-02-2003 17:26 ]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50
Ik heb altijd goede ervaring gehad met HP, heb er nu ook weer een. Een DeksJet 5550 en bevalt wederom uitstekend.
Dus ik zou zeggen: kies voor een HP

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja nadeel van die 5550 is dat ie 2 keer het budget is dat wij hebben, voor 200 euro ging ik die van de aldi hp photosmart wel halen :P

Hewlett Packard Deskjet 845C past ook nog in het budget, iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Ik zou zeggen, de HP 3820 of de HP 5550.

Verwijderd

De HP 845 is een oude serie, een leuke oplossing hiervoor is de HP 3820 en qua prijs valt deze enorm mee en je krijgt er heel wat leuks voor terug.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Als je niet in kleur print koop dan een goedkope laser, anders is HP niet slecht, maar wel duurder met hun inkt, dat is het nadeel van een losse printkop. Trouwens, de printkoppen van Canon zijn ook los te verkrijgen (aangezien ze ook los zijn, maar gescheiden van de inktpatronen). (Alleen ze hangen niet bij de hema.)

Canon Digital Ixus V3

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

REDFISH schreef op 16 February 2003 @ 17:24:
Ik wil een nieuwe printer kopen. Maar na veel slechte ervaring met epson en andere printers met vaste printkop heb ik besloten een printer met losse printkop te kopen, dit is dus hp, zijn er nog andere merken, geloof dat apollo ook iets vergelijkbaars heeft.
Apollo is een vermomde HP geloof ik
- Een printer zoals epson en canon valt al af, want we printen niet veel +/- 10 pagina's per maand
Hoe bedoel je dat?
Zelf denk ik aan
HP Deskjet 3420, 10ppm, USB, Photoret 3
HP Deskjet 3420C

of iets vergelijkbaars.
Dat zijn allebei dezelfde ;)
Ik geloof dat hp net een nieuwe printer uit heeft de 3420C, is dat wat?
Is niet zo heel nieuw meer hoor. Is wel goed als je weinig te besteden hebt en toch een vrij snelle en goede printer wil.
Hoe zit het met oudere modellen, geeft dat problemen met cartridges, want die fabrikanten brengt steeds weer nieuwe typen uit(canon de uitzondering), waardoor je weer nieuwe duurdere cartridges hebt.
Nee hoor, geeft geen problemen. Niet alle modellen hebben dezelfde cartridges, en de ene is wat goedkoper dan de ander.

Je kunt met behulp van de zoekfuntie hier op GoT een heleboel vinden over lowbudget printers, dus kijk daar es naar zou ik zeggen.

Succes :)

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ik zoek nog wel wat verder, wil gewoon wat ervaringen.

Mijn eigen ervaringen heb ik met oki, canon en epson. Oki was heel oud, en op bepaaldmoment deed die niks meer.

Epson is gewoon klote. Als je daar een keertje een halve maand niet print, heb je al spijtmondjes verstopt, en dan krijg je alleen nog maar strepen en halve letters op sommige regels. En daar geldt, printkop verstopt, printer kapot, nieuwe printer.

Canon heb ik de S500 van, beviel perfect in het begin, print schitterend. Maar dat duurde ook alleen maar de eerste cartridge, maar nu ook, nadat ik hem een tijdje niet heb gebruikt, blijf ik van die halve letters houden 2 regels per pagina, en ook vaak strepen. Dit wil ik dus niet. En printkoppen van canon kun je inderdaad bestellen, maar dan blijf je aan de gang.

Ja laser is natuurlijk top, maar helaas is er voor 100 euro geen laser te krijgen, es kijken bij vraag en aanbod.

Nadeel van de search is, dat de meeste topics vrij oud zijn, en de nieuwere printers er niet in genoemd worden. En ik zie door de bomen het bos niet meer, wat wel nieuwe is en niet, en wat wel of niet nog wel te krijgen is.

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 16-02-2003 17:42 ]

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:27
juist als je zo weinig print kan je beter een canon kopen vind ik. is wel iets boven je budget, maar de prijzen per pagina zijn laag en je kan dus, zoals al gezegd per kleur de cartridge apart anschaffen. En dat scheelt echt veel!!!!!

Bovendien printen ze redelijk vlot en goed

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53
Ik heb zo'n laser van Samsung (ML1210). Staat in de kamer naast de computer, echt top. Dat ding was nog geen 100 euro. Koop twee cartridges voor een printer van 100 euro en je bent meer kwijt. Als kleur je niets interesseert, zou ik voor de Samsung gaan.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Hmm ja, zie hem staan, in pricewatch voor 160 euro. Waar heb jij hem dan gehaald?

Ik zat ook over laser te denken namelijk. Maar probleem is, dat je dat er pas uit haalt als je veel print, want 1 cartridge is echt duur, en die 12000 prints halen we nooit in geen 10 jaar.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb de HP Deskjet 940C
Ben er wel tevreden mee maar ik zou wel letten op de inkt patronen.
Maar die zijn van allemaal duur

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:20

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb al een jaartje een Canon S600 met losse inktpatronen 1200 x 2400, print vrij veel, van gewoon papier tot Glans papier van 80 grams tot 250 gr zonder enkele problemen mooie kleuren en erg goedkoop in gebruik ook met inkt. Iik gebruik hiervoor Wecare inkt dat scheelt heel veel geld maar niet in afdrukkwaliteit. Ik heb nu achter elkaar 3 printers van Canon gehad en steeds alleen een nieuwe gekocht omdat ik nog beter wou printen. Ik zit er sterk over na te denken om een deze dagen een Canon BJC I850 te kopen, het lijkt me echt nog een stuk beter. Vooral met een eigen digicam een zeer goede oplossing.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Pagina: 1