[T68i-Bluetooth] files VAN T68i NAAR pc verzenden gelukt!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Met behulp van het forum van Esato is het me dan toch gelukt om bestanden via bluetooth naar mijn pc te sturen mbv een dongle in de USB poort (Generic Bluetooth Adapter @ €29,- :7 )

Wat heb ik nu gedaan?

* Uninstall je oude shit, zoals drivers, MPM etc... picturesend etc. hoeven niet, het gaat om de drivers die de boel aansturen.

* Installeer mbv setup.exe deze Tecom Bluetooth (Widcomm Generic)Driver Version 12.2.2.16 (16mb) software.

*Geef je pc een koude reboot

*Bij het opstarten is er een nieuw USB apparaat gevonden (goh), wijs voor het installeren van deze naar de CDrom drivers of je echte merkdrivers en het wordt geïnstalleerd. (Dus niet wijzen naar bovenstaande uitgepakte 12.2.2.16 dir, maar naar de originele van de CD)

Wat heb je nu? Juist, je hebt nu vernieuwde software, die je bluetooth apparaat in zijn oude vertrouwde jasje aanspreekt, alleen gewoon op een nieuwe manier :).

Snappen we het nog? Gewoon proberen...

Ga met je T68i naar Fun&Games--Mijn Afbeeldingen--Verzenden--Via Bluetooth--Je PC zou al gekoppeld moeten zijn van de vorige installatie, zoniet, eerst koppelen ;)) hij gaat nu het plaatje verzenden, en komt in een standaard-dir terecht ergens in program files. Deze dir kun je wijzigen door rechts te klikken op het blauwe icoontje rechtsonder in de taakbalk. (setup-configuratie-gegevensuitwisseling-visitekaartje ontvanger dir)

Kewl huh 8)
Nooit meer je vers geschoten campics verzenden via email/mms... gewoon via bluetooth :Y)

Good luck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

vet! :D

op m'n laptop deed ie het ook niet via bleutooth, ff jouw methode proberen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
Je kunt nu trouwens met deze manier ook files naar je t68i verzenden dmv Drag&Drop in je Postvak-In (in de verkenner-my bluetooth places-je telefoon-Postvak in)

offtopic:
weet iemand een manier om de signaalsterkte te meten van je bluetooth signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiZaR232
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

:offtopic

Cool gedaan. Het is leuk spelen met die t68i! Ik heb hem ook net een week.
En heb nog geen bluetooth dongle. Wel al zitten spelen met nowmms mms'en zonder dure gprs mb's. En e-mailen via mijn zonnet accountje.

Waar heb jij die generic van 29 € euro vandaan? In pricewatch was de goedkoopste 39€.

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chaos2K schreef op 16 February 2003 @ 16:51:
Met behulp van het forum van Esato is het me dan toch gelukt om bestanden via bluetooth naar mijn pc te sturen mbv een dongle in de USB poort (Generic Bluetooth Adapter @ €29,- :7 )
Waar heb je die generic bluetooth adapter gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
Het is dus echt een merkloze dongle... er zit wat standaard documentatie bij van WidComm (soort overkoepelend iets?) maar de dongle is echt niet van WidComm... ik heb dus ook geen nieuwe driverondersteuning behalve de universele...

maar ik heb hem gehaald bij de lokale pc-boer hier in Geleen, is wel een beetje kwestie van een beetje onderhandelen over een wat oudere partij, terwijl ie de nieuwe merkjes, MSI, Epox etc net binnen had... mocht ie de oude dus wel graag kwijt... met wat korting ;)

offtopic:
Er zit trouwens voor de mensen die bekend zijn met Geleen een SE Servicepoint op de Rijksweg, naast Club2000 :Y) )

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Chaos2K op 16-02-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
BiZaR schreef op 16 februari 2003 @ 20:45:
*knip*Wel al zitten spelen met nowmms mms'en zonder dure gprs mb's*knip*
Dat is mij dus nog steeds niet gelukt... ik krijg om de een of andere reden dat profiel niet fatsoenlijk ingesteld, en het blijft via Ben lopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiZaR232

BiZaR232

How BiZaR!

Dat is mij dus nog steeds niet gelukt... ik krijg om de een of andere reden dat profiel niet fatsoenlijk ingesteld, en het blijft via Ben lopen :'(
Ik heb persoonlijk vodafone. maar dat moet niet uitmaken denk ik.

Heb je je aangemeld bij nowmms?

Staat er bij: MMS > Opties > Berichtserver>

http://mms.now.co.uk/USERNAME=WACHTWOORD
?
username en wachtwoord ontvang je uiteraard na registratie.

verder moet je een werkend wapprofiel hebben. en deze in MMS > Opties > Wap- profiel geselecteerd hebben.

Ik heb deze van vizzavi:

vizzavi Wapprofiel:

verbinden via: vizzavi data-acccount
ip: 192.168.251.150
id: ....... <- niks
wachtwoord: vodafone
dataamodus: verb.gericht
beveiliging: uit
responstimer 150

vizzavi data-account:

telnr:+3154544544
Gebruikers-ID: vodafone
Wachtwoord: vodafone
datasnelheid: 9.6
Analoog/Dig: ISDN
DNS:....

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiZaR232

BiZaR232

How BiZaR!

Waar heb je trouwens je communicam vandaan ? Chaos?
en wat heb je ervoor betaald?

Hoe zijn verder je ervaringen met de communicam?
is het nog redelijke kwaliteit?
Hoeveel foto's kun je opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
BiZaR schreef op 16 February 2003 @ 21:36:
[...]
*uitleg over werkend maken van NowMMS*
Thx :D om de een of andere vage reden werkt het nu, heb ik alles nog eens nagelopen, waarschijnlijk zat het hem erin dat ik geen geldig wap-profiel van Ben had, omdat ik dus dacht dat dat ook via Ben verliep 8)7

Die communicam heb ik trouwens alleen even een tijdje mogen testen, hij is niet van mij :'( maar in de tijd dat ik ermee gelopen heb (MCA-20) heb ik nooit problemen gehad met ruimte tekort, de foto's waren goede kwaliteit, beter dan ik van de Nokia 7650 gezien heb, alleen duurde het erg lang om een plaatje op de camera "op te slaan", na het maken van de foto zeg maar. Prijzen zou ik zo niet 123 kunnen noemen, maar ze worden iig steeds goedkoper... die mca20 zal nu na een tijdje de introductie van de mca25 te hebben gehad zo rond de 100 pleuros zijn :? maar dat weet ik dus niet zeker...

Maar als je echt geïnteresseerd bent, wil ik je graag doorverwijzen naar Esato en dan vooral het forum aldaar...
echt een supergrote community met ervaringen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiZaR232

BiZaR232

How BiZaR!

Thnx voor de info. en MMS'ze(?)!! Ik gebruik MMS op dit moment om mijn beltonen en achtergrondjes naar mijn telefoon te sturen.

Weet jij toevallig wat je er ervoor betaalt als je mmsjes ontvangt via now mms?
zal dit gewoon de waptijd zijn die je gebruikt tijdens het binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
BiZaR schreef op 16 February 2003 @ 23:35:
Thnx voor de info. en MMS'ze(?)!! Ik gebruik MMS op dit moment om mijn beltonen en achtergrondjes naar mijn telefoon te sturen.

Weet jij toevallig wat je er ervoor betaalt als je mmsjes ontvangt via now mms?
zal dit gewoon de waptijd zijn die je gebruikt tijdens het binnenhalen?
MMS zal alleen de datakosten bedragen via NowMMS, dus niet de 50 eurocent die ben er iedere keer bij gaat doen vanaf maart. Dat is volgens mij het enige verschil.

En voor de rest wap ik via GPRS (betalen per mb, altijd online), en niet via normale belminuten, dus dat zou ik je zo niet kunnen vertellen, maar ik denk inderdaad dat het gewoon via je reguliere belminuten loopt... maar dat weet de helpdesk van Vodafone waarschijnlijk beter ;)

Ik zou trouwens echt een Bluetooth, IR, of datakabel ergens vandaan halen... de mogelijkheden zijn dan veel uitgebreider, je doet je T68i echt tekort zonder een "linkje" naar je pc... maar dat vind ik dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed! Dit topic ging oorspronkelijk over bluetooth en t68i heh?! Ik heb daarbij nog een vraagje: ik krijg het niet helemaal werkend.. Dus zou ik deze manier graag ff willen proberen, MAAR die download is niet meer helemaal te downloaden.. Heeft een van jullie em nog voor mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. ik krijg het nog steeds niet werkend :S
Pagina: 1