Toon posts:

5 sec. vastlopen in Battlefield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle faq's nagelezen en kom mijn probleem niet tegen.

Eerst liep het spel Battlefield1942 vast en kwam er een hoge piep uit. Dit probleem is nu verholpen door tig x Win2000 opnieuw te installeren en de nieuwe drivers.
Nu loopt ie tussen de 5 en 10 sec. vast in het spel en kan ik weer een minuut ofzo spelen (als in ondertussen nog niet dood ben :'( )
Ik word er compleet gek van. andere drivers installeren helpt ook al niet meer

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Lees eerst Strenger modbeleid in SPV! even door...

Verwijderd

Topicstarter
OK dan....

Spel: Battlefield 1942

Probleem: zie bovenaan

Besturingssysteem: Win2000 plus alle servicepacks die bij de update beschikbaar waren (2 en 3 volgensmij)

Systeem specs:
Mobo: K7T Turbo (bios heb ik niet geupdated want ik weet er nix van)
Processor: 1,4 ghz
Videokaart: Geforce3 ti 500 (nvidia driver: 41.09 en 42.86)
Geheugen: 512
TV kaart: Studio PCTV Pro (v. 4.02)
Geluidskaart: Sound Blaster live 5.1 (kheb gekeken voor een update op www.creative.com en www.soundblaster.com maar mijn versie staat er niet bij :S )
Internet: Cable

Directx 9.0, viaHyperion4in1 4.45 en vlatency patch 0.19 zijn geinstalleerd.

Verder nog een Trust toetsenbord, een logitech optical muis en een Microsoft Side Winder Force Feedback

Dit gebeurde allemaal toen ik windows er opnieuw op had gezet....sta op het punt om mijn comp naar buiten te gooien

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:04 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Dus het beeld staat stil na zo'n 5 tot 10 seconden en dan kan je weer even een paar minuten spelen? En dan? Bevriest het spel? Wordt je terug gegooid naar Windows? Krijg je een error/blauw scherm?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het spel bevriest ja...maar gaat na zoveel seconden weeer verder....ik word er niet uitgegooid en krijg ook geen blauw scherm...

Kheb trouwens het originele spel. dus geen illegale

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:10 ]

• Hahn
Heeft ie ooit goed gedraait?
Voor de rest kan je Direct X 8.1 proberen, BIOS updaten, scandisk draaien. Detonator Destroyer gebruiken zodat je weet dat de drivers er helemaal af zijn en dan de 41.09 drivers gebruiken, die zijn WHQL certified.

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft altijd goed gedraait. Direct X 9.0 staat er al op...BIOS updaten doe ik liever niet, want als dat mis gaat.......De computer geeft ook geen fouten aan ofzo

Kheb nu Detonater Destroyer geinstalleerd en nu zegt ie het volgende :S :

Unknown Card or Non Nvidia Drivers

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:18 ]

• White Dust

White Dust

Even aanvulling op MaRc0
De HD defragmenteren, op virussen scannen, kijken of er een patch voor BF1942 is...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al tig x dit weekend de HD geformateerd en Win2000 erop nieuw op gezet. Virussen heb ik ook niet en de laatste patch (v1.03) is ook geinstalleerd.......GTA3 doet het prima

• Hahn
Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 17:15:
hij heeft altijd goed gedraait. Direct X 9.0 staat er al op...BIOS updaten doe ik liever niet, want als dat mis gaat.......De computer geeft ook geen fouten aan ofzo

Kheb nu Detonater Destroyer geinstalleerd en nu zegt ie het volgende :S :

Unknown Card or Non Nvidia Drivers
Wat zou je kunnen hebben gedaan waardoor het ineens zo gaar gaat? Veel aan je systeem zitten kloten?
En ik zei Direct X 8.1 en niet 9.0 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou je kunnen hebben gedaan waardoor het ineens zo gaar gaat? Veel aan je systeem zitten kloten?
En ik zei Direct X 8.1 en niet 9.0

Kloten niet. Kheb geen kaarten eruit gehaald ofzo. Kheb alleen nieuwe drivers geinstalleerd
Direct X 9.0 is de nieuwste patch dus mag ik aannemen dat die beter is dan 8.1. en met 8.1 doet ie hetzelfde

Tis ook gek dat die detonater mijn videokaart niet ziet

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:25 ]

• Hahn
Nieuw is niet altijd beter, nieuw is in het begin vooral buggier :P
Direct X 8.1 is goed getest en veel gebruikt, die is dus eigenlijk betrouwbaarder. En probeer anders ook eens gewoon je oude drivers weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 16-02-2003 17:25 ]

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 17:23:
Kloten niet. Kheb geen kaarten eruit gehaald ofzo. Kheb alleen nieuwe drivers geinstalleerd
Direct X 9.0 is de nieuwste patch dus mag ik aannemen dat die beter is dan 8.1
Dit hoeft niet het geval te zijn, er kan iets in dX veranderd zijn zodat BF niet meer goed reageert, dit was ook het geva bij ^de overgang van dX6 naar dX7, dX7 had een volledeg nieuwe programering...

Verwijderd

Topicstarter
kan ik direct x 8.1 weer over 9.0 heen gooien of moet ik deze uninstallen en zoja hoe?

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:27:
kan ik direct x 8.1 weer over 9.0 heen gooien of moet ik deze uninstallen en zoja hoe?
Nee, je moet een dX unistall progje zien te vinden (gemaakt door derden, dus niet ondersteund door MS)

* White Dust gaat even zoeken

Edit:
Bekijk de volgende pagina eens: http://www.freewebz.com/firecat of hij ook werkt bij dX9 weet ik niet...

[ Voor 17% gewijzigd door White Dust op 16-02-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Directx Buster (DX uninstall program)

Well, if you've ever had Directx problems, than this is the tool. It will uninstall ALL versions (up to 8.1) of DX so you can clean install a new one. Awesome!

is deze goed?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Direct X 9.0 is eraf en 8.1 er op (deze stond op de cd van Batllefield)
Ik zal nu ff kijken of ie nog vastloopt

Loopt dus nog steeds vast

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het niet aan de videokaart?? Detonater gaf dus aan dat ie geen drivers kon vinden of een onbekende kaart

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem.

Duron 800@880, 512mb SDRAM, via chipset. Dual monitor setup met een S3 kaart maar die disable ik voordat ik ga gamen.

Fraps leert:
De framerate is goed, dropt naar nul, loopt op naar goed (40-60), dropt naar nul, enz.

Zelfs in het menu. BF1942 v1.02

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:02:
OK dan....

Spel: Battlefield 1942

Probleem: zie bovenaan

Besturingssysteem: Win2000 plus alle servicepacks die bij de update beschikbaar waren (2 en 3 volgensmij)

Systeem specs:
Mobo: K7T Turbo (bios heb ik niet geupdated want ik weet er nix van)
Processor: 1,4 ghz
Videokaart: Geforce3 ti 500 (nvidia driver: 41.09 en 42.86)
Geheugen: 512
TV kaart: Studio PCTV Pro (v. 4.02)
Geluidskaart: Sound Blaster live 5.1 (kheb gekeken voor een update op www.creative.com en www.soundblaster.com maar mijn versie staat er niet bij :S )
Internet: Cable

Directx 9.0, viaHyperion4in1 4.45 en vlatency patch 0.19 zijn geinstalleerd.

Verder nog een Trust toetsenbord, een logitech optical muis en een Microsoft Side Winder Force Feedback

Dit gebeurde allemaal toen ik windows er opnieuw op had gezet....sta op het punt om mijn comp naar buiten te gooien
Ik mag aannemen dat je niks OC hebt? Hoe zijn de spanningen die de voeding afgeeft? Verhoog het voltage van je CPU een stap. Dit kan ook veel instabiliteitsproblemen oplossen.

Die via latency patch ben ik niet zo weg van omdat ie soms voor meer problemen zorgt dan dat ie oplost. Ik heb een systeem met de Via KT133A. Ik heb daar geregeld gedetailleerd over gepost betreffende problemen ermee dus doe dat niet weer.

Zoek maar even op mijn gebruikersnaam en je zult voldoende info over deze ruk chipset vinden. Ook wat ik ermee gekloot heb om 'm stabiel te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff PC Alert III geinstalleerd en het alarm gaat af :'(

Temperatuur CPU: 57 graden
Fan Speed: 2965 rpm (een groen, rode molentje)

Wat betekent dit nu weer en wat zijn de instellingen die een computer mag draaien

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 09:51 ]

Verwijderd

Je proc wordt te warm. Daarom gaat dat alarm af.
Probeer een andere stevigere koelertje die niet teveel lawaai maakt en goed koelt.
Er zijn er diverse koelers in omloop, ligt eraan wat je smaak is.
Zelf heb ik een ThermalTake Volcano 7+ uni (regelbaar).
Misschien dat het daaraan lag (die probs met je games).

Verwijderd

daar ligt het niet aan, tis een software matig probleem denk ik

ik heb nu precies hetzelfde onder CS, blijft een seconden 5-8 hangen en daarna weer los, alleen in het begin van de game, daarna geen probs

ontzettend irritant, heb ook al allerlei dingen geprobeerd maar weet niet wat het is.

• Hahn
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 09:45:
Ik heb ff PC Alert III geinstalleerd en het alarm gaat af :'(

Temperatuur CPU: 57 graden
Fan Speed: 2965 rpm (een groen, rode molentje)

Wat betekent dit nu weer en wat zijn de instellingen die een computer mag draaien
PC Alert III is niet echt een nauwkeurig programma, je kan beter Motherboard Monitor (5) gebruiken.
57°C is trouwens niet erg koel, maar ook niet te warm voor je processor, een AMD processor kan zo'n 90°C aan, maar boven de 70°C mag je je zorgen gaan maken :)
De Fan Speed hangt af van de koeler, de één draait harder dan de ander.
(RPM staat voor Rounds Per Minute)

• Skaah
  • Niet online
Ik heb het ook, dat probleem van de TS, en mijn proc is cool @ 38(C) dus dat kan het niet zijn.

• Skaah
  • Niet online
^^ FF de draad kikkuh ^^

Verwijderd

Wat stom dat NIEMAND eigenlijk ECHT weet wat het is...
Ik hoor het van veel mensen.. ik heb het namelijk ook...

Ik heb ook TE veel geprobeerd... maar helaas..

Mijn specs:

OS - WinXP Prof
CPU - AMD Duron 1200
MOBO - A7v266 c
Memory - 512 DDR
Videocard - Geforce 2 GTS Pro
Soundcard - SB Audigy 2 Platinum
Internet con - ADSL

Inderdaad 2 mins. (of 1) spelen.. en hop, 10 secs hangen, mocht je toevallig in een vliegend apparaat zitten ben je allang neer gestort tegen de tijd dat hij weer verder gaat!

Laten we hopen dat er toch nog een patch komt die dit verhelpt... maybe we should underline this problem more bij de makers...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou ondertussen maandje of 5 verder hoor.. patch zit op 1.14 en als je dergelijke problemen hebt denk ik toch echt dat het aan je config ligt. Ik verdenk de soundcard. Heb je wel de sound op hardware staan en juiste aantal kanalen? Trek anders de geluidskaart er ff uit en ga dan ff BF spelen. Weet je weer waar het in elk geval niet aan ligt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ik had met bf met een patch een groot probleem want toen haperde dat geval ook fet erug...maar met een nieuwe patch is het tog verholpen..:) dus misschien ff proberen ?

Verwijderd

is een complete reinstall al geprobeerd??? Deed ik wel altijd met dit soort dingen. Ik heb nu een Norton GHOST image file in een situatie waar ik alleen het broodnodige geinstalleerd heb. Kan ik vanaf daar verder gaan klooien.
Pagina: 1