Toon posts:

[XP] Muis gaat er opeens in zijn eentje vandoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd heb ik een raar probleem met mijn computer. Geregeld gaat mijn muis er in zijn eentje vandoor en opent hij allemaal programma's. Ik heb het idee dat de computer overgenomen wordt, maar het ziet er niet echt menselijk uit ofzow hoe de muis beweegt. Vaak worden er programma's als deze computer geopend en dingen die in het startmenu staan (uitvoeren enzo).
Omdat er nooit dingen echt afgesloten of verwijderd worden heb ik toch niet echt het idee dat het om een hacker gaat (kan wel natuurlijk). Volgens mij ligt het probleem ergens anders.
Opvallend is trouwens dat ik tijdens het spelen van Command and Conquer Generals een vergelijkbaar probleem heb. Ook dan gaat de muis er soms opeens in zijn eentje vandoor, waarna de orientatie met de muis niet meer goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Btw, het is een gewone standaard el cheapo muis, niet optisch, gewoon ps/2. Verder doet hij het prima, beweegt accuraat enzovoorts. Alleen slaat hij af en toe op hol.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33
Zit je op een netwerk?

* iets pest zijn zusje soms vanaf een andere computer. Met radmin enzo >:).

[ Voor 82% gewijzigd door iets op 16-02-2003 17:06 ]

tvw

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
kijk es wat ie doet als je je nuis een dag afkoppelt?

Verwijderd

hehe kewl.

Heb je ook nog een vraag?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 21:08

vehpol

Go Go Gadget!

Het is niet toevallig zo dat je door op een toets te drukken die programma's opent? Want als je muis echt erop gaat klikken dan lijkt me er toch wel meer aan de hand!

Verder natuurlijk de vraag of je muis niet scheef staat op iets glads ofzo, zodat deze een beetje kan glijden als je hand erop ligt.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Lijkt me toch op een virus of hacker.

Probeer eens een andere muis.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
vehpol schreef op 16 February 2003 @ 17:04:
Het is niet toevallig zo dat je door op een toets te drukken die programma's opent? Want als je muis echt erop gaat klikken dan lijkt me er toch wel meer aan de hand!

Verder natuurlijk de vraag of je muis niet scheef staat op iets glads ofzo, zodat deze een beetje kan glijden als je hand erop ligt.
ik heb nog nooit gehoord van een muis die zichzelf spontaan op de knoppen drukt terwijl hij glijdt :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:03:
hehe kewl.

Heb je ook nog een vraag?
kan jij nadenken? |:(

je hebt een of andere optie in windows waardoor de muiscursor zich automatisch naar een -voor hem- logisch punt gaat. Maar aangezien je het ook een generals hebt, lijkt me niet dat dat het is. Ik zou toch ff firewall en virusscanner installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb je al met Ad-aware gekeken op spyware ?

/edit: :X

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 09-03-2003 13:40 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Even een trojan scanner erover heen fietsen!!!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Andere muis effe proberen.

Op het werk had ik zo'n minimuis van HP (met standaard blue leds >:) ) en die was ook ineens stuk en gaat gewoon de hele tijd door trillen op het scherm en werkt verder niet meer dus :{

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08
Op m'n werkt hadden we ook dit probleem wel eens.
Ergens een fout in het image.
Bij een USB muis waren er geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:53:
Even een trojan scanner erover heen fietsen!!!
Virusscanner heb ik al gedaan, kon niks vinden. Het gebeurt gewoon als ik de muis in mijn hand heb hoor, maar ik heb niet echt het idee dat het bestuurd wordt, het is meer alsof er een beetje willekeurig mee bewogen wordt en geklikt.
Maar misschien is het toch een troyan, dus als je me zown scanner kan wijzen, zeer graag.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
"Remote assistance" uitschakelen in XP? Misschien dat een 1337 hax0r daar de controle over heeft.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
topictitel = topictitel - msn-smiley :P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik hem even up, maar ik ben er nu achter dat het geen hacker kan zijn, het gebeurt namelijk ook als ik niet met internet verbonden ben. Muis heb ik al eens opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Iemand nog een idee?

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 16:43

Jack

MHz Matters

Heb je al eens een andere muis geprobeerd?
moet je dan eens kijken of je nog steeds problemen hebt

als ik een logitech standaard muis aan mn pc hang
krijg ik van windows98 gratis programmatuur erbij, maar dit geeft conflicten met iets op mn pc
dus nu gebruik ik een super oude muis van mn P233

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
mja, zal dat maar eens proberen, wie weet helpt het

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:05:
Lijkt me toch op een virus of hacker.

Probeer eens een andere muis.
Sinds wanneer helpt het wisselen van een muis tegen hackers? :+

Als je de PC nou eens een tijd van het netwerk afkoppelt? De helft hier zegt dat het misschien hackers zijn, dan lijkt het me verstandiger om te kijken wat er gebeurt als die PC geen netwerkmogelijkheden heeft dan als de PC zonder muis zit. Trouwens, als ik mijn servertje overneem kan ik ook gewoon muizen terwijl de server niet zo'n ding aangekoppelt heeft.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1