Toon posts:

Win2k Server + WinME in netwerk .........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OKe , dit is het volgende probleem ,
ik heb een win2k server draaien en daaraan hangt een winME client .... als ik me FAT32 HD's share op het netwerk dan ziet winME ze wel in het netwerk maar zodra ik me NTFS HD Share op het netwerk dan wordt deze niet meer gezien op het netwerk... wat doe ik fout ? ik heb al met user rights lopen klooien enzow ... wie oh wie kan me helpen ?

je kan het beste een email sturen naar acidburn_99@hotmail.com omdat me email die hier geregistreerd staat niet meer werkt tijdelijk !

Thnx alvast en Greetz !!

• Burningcd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
He Maniac,

Weet je hoe dat komt ?
Win ME ondersteunt geen NTFS.
Daarom zie je de share niet.
Moet je toch een proggie downen waarmee het wel kan.

Greetz Ruud

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:52 schreef Burningcd het volgende:
He Maniac,

Weet je hoe dat komt ?
Win ME ondersteunt geen NTFS.
Daarom zie je de share niet.
Moet je toch een proggie downen waarmee het wel kan.

Greetz Ruud[/quote]Wat is dit voor gelul? Shares kunnen in principe altijd gezien worden, dat heeft niets met NTFS of Fat o.i.d. te maken. Weet niet waar het wel aan ligt maar niet hieraan.

Verwijderd

Dat is juist een share moet men altijd zien ook als is het NTFS5 ga je op de share via win me dan krijg een melding dat het volume niet juist dit komt omdat win me & en win98 geen NTFS5 ondersteunen

Vertouw niet op god, zet je fiets op slot!!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus dat ie niks ziet , dus heel die drive niet ... op me werk lukt het weer wel om met een win98se bak de NTFS partities van me systeem te benaderen , voor zover ik weet zat er iets in win2k zodat win98 machines gewoon de NTFS partities kunnen benaderen ook al ondersteunt het geen NTFS ... ik vind dit een heel vaag probleem ....
Dus als iemand iets meer kan vertellen graag ! 8-)

Greetz Again ;)

• Burningcd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ho,

Had verkeerd gelezen.
Excuses, dacht dat het probleem anders was.

Greetz Ruud

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

heb active directory geinstalleerd ? dan is het misschien ook nog wel handig om de client op je me bak te installeren .... ?
in principe moet je wel inloggen op je domein/server met een username en pwd, het kan nl ook zo zijn dat je een instelling hebt gewijzigd waardoor alleen aangemelde users bij die share kunnen. (je kunt nl bepaalde rechten toekennen aan een ntfs partitie, dus niet alleen aan je share....)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:05

mutsje

Certified Prutser

je mot je mail ff checken.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Heb je je Win2K Server in Mixed Mode of in Native Mode draaien? Als je in Native Mode draait kan je server niet met 'oude' servers synchroniseren. Ik weet niet of dit ook invloed heeft op shares vanaf clients, maar het zou het probleem kunnen zijn...

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
oke thnx guys .... het probleem is opgelost , netwerk draait als een tiet weer nadat ik die ene partitie terug naar FAT32 heb gezet ... ik had alles geprobeert maar niks lukte ..... maar het ging er gewoon om dat ik net die schijf moest hebben in het netwerk om te sharen .... is toch prive netwerkje rhuis dus security maakt me niks uit =)

thnx voor jullie hulp in ieder geval ;)
Pagina: 1