Toon posts:

Sun Ultra 10 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in dubio over twee aankopen die ik kan doen.

Een ultra 10 (440mhz), 512mb, 20gb hd voor 650 euro
Een ultra 10 (330mhz), 512mb, 9,1gb hd voor 375 euro.

Volgens mij is die 440mhz een stuk sneller, maar kan het ook dat ik die 330mhz koop en later gewoon een 440mhz proc er in zit (net als bij pc hardware?)

Kan ik elke willekeurige scsi schijf (met de juiste aansluiting offcourse) in een ultra10 zetten?

Wat ik ook moeilijk kan vinden is het snelheidsverschil tussen die ultrasparcII en een PIII bv. Hoe is de verhouding? Met wat kan ik een ultrasparcII 330mhz of 440mhz vergelijken kwa intel proc's?

Ik kon het niet heel duidelijk op internet vinden allemaal :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://you.genie.co.uk/peterw/service/compare.htm

Vergelijking SPECint95 en SPECFP95
Ultrasparc II 333MHz: 14.0 17.0
(geen cijfers voor de 440, maar ga uit van 33% hoger)
Pentium II 333MHz: 13.0 9.55

Om de Ultrasparc II 333MHz bij te houden in Integer, zou je een P2-350 nodig hebben, maar in FP zou een P3-650 nodig zijn (al zou zelfs de traagste Athlon hem voorbij schieten)

De CPU in een SparcStation is modulair, net zoals bij de PC, maar waar was jij van plan een losse UltraSparc te kopen :? Ik zou nu voor de snellere gaan, simpelweg omdat het prijsverschil lager is dan de prijs van een losse Sparc.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 16 February 2003 @ 16:47:
http://you.genie.co.uk/peterw/service/compare.htm

Vergelijking SPECint95 en SPECFP95
Ultrasparc II 333MHz: 14.0 17.0
(geen cijfers voor de 440, maar ga uit van 33% hoger)
Pentium II 333MHz: 13.0 9.55

Om de Ultrasparc II 333MHz bij te houden in Integer, zou je een P2-350 nodig hebben, maar in FP zou een P3-650 nodig zijn (al zou zelfs de traagste Athlon hem voorbij schieten)

De CPU in een SparcStation is modulair, net zoals bij de PC, maar waar was jij van plan een losse UltraSparc te kopen :? Ik zou nu voor de snellere gaan, simpelweg omdat het prijsverschil lager is dan de prijs van een losse Sparc.
bedankt.

Ik schrik wel van de performance van die ultrasparc II, dacht dat tie veel hoger was...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 22:16:
[...]

bedankt.

Ik schrik wel van de performance van die ultrasparc II, dacht dat tie veel hoger was...

Bedenk wel dat dit een volkomen synthetische benchmark is- de sterke punten van de UltraSparc tov de 686 architectuur worden dan ook totaal niet getest. De enige reden dat hij vaak gebruikt wordt is dat je het op werkelijk elk platform kunt gebruiken.

Pluspunten UltraSparc tov 686 zijn o.a. de 64b-instructies en addressering van de Sparc en de veel grotere schaalbaarheid (Cray maakte ooit een supercomputer met UltraSparc II CPUs)

Kijk hier eens voor een ander verhaal-

VTK Simple Sphere Benchmark
kpolys/s

Sun Ultrasparc IIi 300MHz icm Elite 3D m3: 2747 kpolys/s

Dat staat tegenover:
2xPIII Xeon 933MHz icm Intense3D Wildcat 4110 Pro: 1860 kpolys/s

Nu is dit net zo goed een test van de gebruikte OpenGL accelerator als van de CPU, maar het toont dat met de juiste hard- en software eromheen een Sparc wel degelijk z'n spieren kan laten blijken.

Maar dit is (als je door de Engrish + onduidelijke wetenschappelijke taal kunt komen) een veel bredere test die de Sparc IIi 296MHz samen met een lading andere platforms bekijkt.

Oslik blyat! Oslik!