[SVCD] Afspeel Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dus volgens de Tutorial een XviD movie omgezet naar mpg, met behulp van Frameserving. Dit heb ik gedaan met Tmpg, en heb gekozen voor externe .wav file die ik eerst met vobsub geript hebt. Als uitkomst krijg ik een film.mpg file van 1,59 GB, precies 2 CD's dus. Deze split ik doormidden met Ez Video Splitter.

Als ik deze .MPG afspeel op me computer met PowerDVD, dan werken ze perfect, alles loopt netjes synchroon. Maar zodra ik deze .mpg brand met VCDEasy of Nero, en hem dan in mijn StandAlone DVD speler douw, dan wil die af en toe weleens nog haperen. Net of tie de film even buffered of cashed ofzo. Met gedownloade SVCD's heb ik nergens last van. Dit is echt irritant, want ik wil graag zelf svcd kunnen maken.

Iemand misschien enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

EDIT: Ik heb geprobeerd om de file met TPMG te splitten, maar aan het einde van elke file stopt het geluid, en loopt een stuk beeld nog door :/

[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 16-02-2003 15:28 ]

Verwijderd

Het probleem is dat de bitrate waarschijnlijk te hoog is voor je DVD speler. Als je variable bitrate gebruikt moet je de bovengrens iets lager zetten.

• Executor16
  • Niet online
ik heb de bitrate berekend met bitratecalculator, als ik de mpg op 2 x 80 min CD's wil branden, kwam de bitrate uit op 1986, dit lijkt mij zeker niet te hoog dus. ik gebruikte dus CBR 1986

Verwijderd

Wat is je GOP lengte? Die mag maximaal 15 zijn voor PAL en 18 voor NTSC

• Executor16
  • Niet online
waar kan ik dat precies zien dan? hier heb ik namelijk niet op gelet :/

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
svcd is net als audio zeer gevoelig voor slechte cd's.
ik heb dat ook gehad.
ik brand ze op philips cd's, en op 12 speed, ( kan 48 aan , plextor )
ik heb sinsdien er geen last meer van.
mischien wil dat ook beter bij jou.

IdieAloth

Pagina: 1