Haperingen met Simcity4

Pagina: 1
Acties:

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 13:59
Hallo allemaal

Ik heb net al in de search gezocht, maar kon niks over mijn probleem vinden.
Op mijn computer (specs zie onder), draait Simcity4 natuurlijk wel aardig. Alleen heb ik het probleem dat ik bijvoorbeeld als ik een nieuwe residential zone maak, dus ik sleep met de muis en laat dan los, dan duurt het een goede 5-10 seconden voordat ie verder gaat en de zone er staat. Dit gebeurt ook bij het neerzetten van alle gebouwen.

Heeft iemand enig idee waar deze "lag" vandaan zou kunnen komen ?

Het is namelijk nogal irritant :(

Verwijderd

Al gekeken of er een patch is? Verder de nieuwste drivers voor chipset/videokaart? Alle opstart progs uit?

• Techno
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 15:27:
Al gekeken of er een patch is? Verder de nieuwste drivers voor chipset/videokaart? Alle opstart progs uit?
Patch weet ik zo niet, kan ik ff naar kijken. Nieuwste drivers heb ik idd (32.40 d8 ik). Opstart progs, hmm, zie zo niet in wat dat er mee te maken kan hebben. Btw heb ik ook bijna geen opstartprogs behalve me NAV.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 18:01
Hoe zit het met de harddiskaccess als je die lag hebt? Het zou kunnen zijn dat Simcity 4 meer dan 256MB geheugen nodig heeft en het dan even swapt vanaf de harddisk.
Verder kan het ook liggen aan je install (full installation gedaan?)

Heb je geen lag bij andere games?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Techno schreef op 16 februari 2003 @ 15:30:
[...]

Patch weet ik zo niet, kan ik ff naar kijken. Nieuwste drivers heb ik idd (32.40 d8 ik). Opstart progs, hmm, zie zo niet in wat dat er mee te maken kan hebben. Btw heb ik ook bijna geen opstartprogs behalve me NAV.
Zet die NAV eens in ieder geval uit... en beantwoord de vraag Leader98 ;)

🌞🍃

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb al bij enkele bladen gelezen dat SimCity een enorme memory-killer is. En in deze tijd is 256 MB DDR eigenlijk niet zo speciaal meer. Zeker bij jouw systeem zal het soms nog wel eens een bottleneck vormen.
Battlefield is ook een goed voorbeeld waar je met een reepje ram enorme resultaatverbeteringen krijgt. (Eigen ervaring).

Ik zou 256 MB DDR bijkopen (en niet alleen voor SC4, maar voor de toekomst ook een beetje)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 10:23

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

kijk even op www.simcity.com daar is een patch uit, die bij mij dit probleem heeft verholpen:

AMD 1,7 ghz
256 DDR
32mb videokaart

Suc6 ermee!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Techno
Nee dit probleem heb ik alleen met Simcity4. En ja volledige installatie gedaan.
Die patch kan ik niet installen, omdat ie de install dir niet kan vinden :p

Over dat geheugen ... Ik ben inderdaad van plan om er 256 MB bij te kopen. Dus maar eens kijken of het probleem daarmee verholpen is.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 12:47

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

hallo,

ik heb bijna dezelfde config en heb het probleem ook.
ik dacht dat het aan mijn illegale versioe lag dus heb voor de verandering en met uitzondering de originele gekocht. 2 cd's en een muziek cd.
maar nu heb ik het probleem nog steeds, hetzelfde als de topicstarter omschrijft.
haperingen.
Ligt het aan de asus geforce ti4200?

ik heb 512 MB geheugen en Hd's met 8mb cache en 7200 toeren, echt stom!
Nou baal ik ervan dat ik het origineel heb gekocht

arjan

...

Verwijderd

Heb je al de nieuwste drivers? Direct X 9? Patches? Opstart progs uit? AGP Aperture size in bios op 256, misschien AGP drivers?

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 12:47

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 11:06:
Heb je al de nieuwste drivers? Direct X 9? Patches? Opstart progs uit? AGP Aperture size in bios op 256, misschien AGP drivers?
hallo,

ik heb directx9, de patch vanhet spel, aperturesize heb ik al geprobeerd op 32 en op 64mb? maakt dat uit. en ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar zijn er nog aparte agp drivetrs te downloaden?

tevens haal ik in 3dmark2001 een score van boven de 10.000 en in 3dmark2003 amper 1400

...

Verwijderd

earthforce schreef op 30 maart 2003 @ 11:18:
[...]

hallo,

ik heb directx9, de patch vanhet spel, aperturesize heb ik al geprobeerd op 32 en op 64mb? maakt dat uit. en ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar zijn er nog aparte agp drivetrs te downloaden?

tevens haal ik in 3dmark2001 een score van boven de 10.000 en in 3dmark2003 amper 1400
Download hier agp of chipset drivers:

http://www.asus.com.tw/su...m.aspx?ModelName=P4B533-E

En die lage score klopt wel, je kaart is nog DX 8, dus hij kan de laatste test niet draaien.
Pagina: 1