Toon posts:

UT + Alcatel Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand een ADSL abonnement, in combinatie met het Alcatel SpeedTouch 510i v4 modem. Alles werkt naar behoren, ook als ik het speel Unreal Tournament wil spelen. Maar als er op 2 computers tegelijkertijd Unreal Tournament wordt gespeeld gaat het mis. Beide computers krijgen dan een hele hoge ping totdat er 1 computer connection time out krijgt. Ik denk dat dit probleem met poortmappen te maken heeft, maar ik weet niet hoe ik het zou moeten oplossen. Weet iemand hoe je dit probleem kan verhelpen, zodat ik op beide computers tegelijkertijd Unreal Tournament kan spelen via het Alcatel Speedtouch modem?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09
Wat voor verbinding heb je precies? Misschien is je upstream gewoon weg te laag voor twee verbindingen!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 14:53:
Ik heb sinds een maand een ADSL abonnement, in combinatie met het Alcatel SpeedTouch 510i v4 modem. Alles werkt naar behoren, ook als ik het speel Unreal Tournament wil spelen. Maar als er op 2 computers tegelijkertijd Unreal Tournament wordt gespeeld gaat het mis. Beide computers krijgen dan een hele hoge ping totdat er 1 computer connection time out krijgt. Ik denk dat dit probleem met poortmappen te maken heeft, maar ik weet niet hoe ik het zou moeten oplossen. Weet iemand hoe je dit probleem kan verhelpen, zodat ik op beide computers tegelijkertijd Unreal Tournament kan spelen via het Alcatel Speedtouch modem?
Het heeft opzich niets met poortmappen te maken, aangezien je zelf geen server bent. Geef eens wat meer uitleg. Connecten jullie naar dezelfde server, of naar verschillende servers? zelfde poort, of andere? Het zou namelijk wel gewoon moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Mijn upload snelheid is 128Kbits/s , en dat zou denk ik tog genoeg moeten zijn om met zijn 2'en UT te spelen. Vroeger kon ik op 1 ISDN lijn met zijn 2'en spelen, dus dit zou denk ik ook wel moeten lukken.
Aangezien we hetzelfde spel spelen op beide computers maken de computers gebruik van dezelfde poorten.
Het probleem doet zich voor als we op dezelfde server spelen, maar ook als we allebei op een andere server spelen.
Ik denk dat het modem niet weet welk pakketje hij naar welke computer moet sturen en daardoor alles in de war komt, de computers zouden dus volgens mijn theorie pakketjes ontvangen die voor de andere computer is bedoeld en andersom,daarom zou het niet lukken... :S