Toon posts:

Voeding probleem ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo all,

ik heb een probleempje met mijn PC,
athlon XP1900+ op een A7V266 in een Antec kast met PP-303XF voeding
Nu wil mijn PC soms niet opstarten, geeft dan een Hardware monitor error, bij nader onderzoek blijkt het 3.3V spanninkje te laag ( varirieerd tussen 2.6 en 2.9V)
Soms na het opstarten doet tie het een poosje en klapt er vervolgens in 1x uit, geeft daarna het bovenstaande hardware monitor error.
Nu heb ik 2 vragen :

Kan dit ergens kwaad voor, gaat er iest kapot?? ik zou de hardware monitor op ignore kunnen zetten??

Is dit inderdaad de voeding die de boosdoener is ???

Wie kan mij hier iets meer over vertellen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15
Wat heb je nog meer in je compu hangen? Die voeding die je hebt is 300 watt dus die zou het moeten trekken mits je geen vreemde dingen of veel stroom vretende dingen in je compu hebt hangen. Als er veel stroom wordt gevreten ontstaat er namelijk een spanningsval. Wat bovenstaande zou kunnen verklaren.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Het complete systeem draait al ruim een jaar en er zijn nu ineens problemen ontstaan,
tis een xp1900+ met een Geforce3 v8200 en een Soundblaster Audigy met zo'n aansluit bakkie aan de voorkant, 1 x 80 GB en een verwisselbare 40 GB HD in een bakkie met coolers, 3Com NIC, DVD en een plextor CD-RW verder 1.280 GB intern en verder niets

Zou 300W te licht kunnen zijn ??
Heb inmiddels monitoring sw van asus geinstalleerd en hij staat wel allemaal te piepen maar hij blijft wel in de lucht !!!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

het zal idd aan je voeding liggen
dit kan je enkel testen door een andere voeding er in te hangen
en JA dit kan schadelijk zijn voor je hardware
voral je hdd's :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15
Systeempje zit redelijk vol, maar een 300 watt voeding zou het volgensmij nog wel moeten trekken. Manieren om te testen of het aan je voeding ligt. Een andere/betere erin hangen of je voeding doormeten. Uiteraard kan je je voeding ook minder belasten en kijken of die 3.3 volt zich stabiliseerd. Denk aan tijdelijk je dvd speler, audigy addon en je netwerkkaart eruit ofzo.

In hoeverre is het schadelijk, dat uitvallen? Vergelijk het met een reset. Dat is eigenlijk alleen, zoals al vermeld, schadelijk voor je hardeschijven. (uiteraard heb je ook nog het risico van data corruptie omdat data nog niet was weggeschreven.)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64