Laptop touchpad... Hoe krijg ik 'm schoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Na een tijdje met m'n laptop gewerkt te hebben, heb ik toch een probleem, de touchpad is wat vettig. Nou heb ik een aantal dingen al geprobeerd:

Met een gum gummen zodat er wat van het vet verwijderd wordt...
Met afwasmiddel schoonmaken en drogen
Met geimpregneerde doekjes schoonmaken

En je raad het al.. niets werkt echt goed... heeft iemand nog een idee van wat ik eventueel zou kunnen proberen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

JWO

heel voorzichtig met alcohol schoon maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Wat je ook doet: geen thinner gebruiken...

Probeer eens siliconenspray / stickerverwijderaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Siliconenspray wordt t alleen nog maar vetter van, stickerverwijderaar ontvet wel voor zover ik weet, maar misschien is het ook te sterk, dus pas ermee op.

Wat je zou kunnen doen is:

- Alcohol (zoals JWO al aangaf)
- Van die brillendoekjes
- Glassex

Iets agressievers zou ik niet gebruiken, dan is de kans groot dat je het ding gewoon sloopt, keukenreiniger is misschien nog het uiterste wat je kan proberen.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:42

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Willems schreef op 16 February 2003 @ 14:39:

En je raad het al.. niets werkt echt goed... heeft iemand nog een idee van wat ik eventueel zou kunnen proberen?

Alvast bedankt
Tja, het probleem is huidvet en dat kan je het beste met doorgewone zeep verwijderen. Het lastige is alleen HOE? Je wilt tenslotte geen vocht in je laptop.

Neem een washandje, maak deze nat, knijp goed uit, met een puntje van de washand over de zeep heen wrijven, VOORZICHTIG over je touchpad poetsen, vervolgens VOORZICHTIG met een schoon (en vochtig) puntje van je washand de zeep (en het huidvet verwijderen) en dan met een handdoek droogmaken.

Het mooiste zou zou zijn als je de touchpad zou kunnen verwijderen, maar om nou elke week je laptop open te schoeven... daar zit je ook niet op te wachten.

Nogmaals: VOORZICHTIG met vocht en zeep !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 16:26
Vraagje hierbij, kan je niet iets van een afdekfolie over een touchpad trekken/plakken ?

Bijv. dat statisch-plakkerrige huishoud folie, of werkt ie dan niet meer ?

Lijk me op zich wel handig, vuil touchpad --> strip weg. Of geef ik nu een te patenteren idee 8) weg ?

Wie probeert (heb geen touchpad) & rapporteert ?

[ Voor 3% gewijzigd door PtrO op 17-02-2003 13:48 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1