Toon posts:

DVD kijken op tv via laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op GOT gesearcht omdat ik van plan was een HTPC (home theatre pc) te maken voor op m`n slaapkamer.. Nu dacht ik ineens... kan ik geen Laptop/Notebook kopen en die op m`n tv aansluiten.. dan heb ik hetzelfde als een HTPC en kan ik hem nog meenemen ook... Ik weet dat de prijzen van een HTPC en een laptop niet te vergelijken zijn... maar ik denk er toch aan.. Mijn vraag is nu:

Hoe is het beeld van een laptop als je die aansluit op een TV?? is het goed of kan ik toch beter een HTPC of standalone dvd speler kopen...?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een notebook met Radeon IGP + TVout, die doet zeker niet onder voor de TVout van standaard videokaarten (is zelfs stukken beter dan die van mijn GF2).

Verwijderd

Een laptop met een fatsoenlijk videokaart met TV-out zou geen verschil in kwaliteit moeten geven lijkt me..

Een laptop is natuurlijk wel veel duurder maar je kan em natuurlijk voor veel meer dingen gebruiken

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Ja ik heb een Toshiba Satellite en heb al een paar keer lekker DIVX-jes zitten kijken op de TV gaat best wel lekker eigenlijk. En de videokaart van deze laptop is gewoon een trident cyberblade XPi. Die niet erg supersnel is. Maar het gaat perfect op de TV, goedekwaliteit enz. Een beetje overscan.

Wat nou echt handig zou zijn een soort TVtool voor laptops! Zodat je hem in één keer helemaal goed kunt instellen.

PS: Als je er nou een USB TV bijkoopt :-) Kun je ook nog eens lekker showshifter gebruiken of zo! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Willems op 16-02-2003 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
showshifter is niet gratis... kost geld..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB
Pagina: 1