Toon posts:

Mijn cpu temp klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar kon niets over dit probleem vinden

Ik heb in de kerst vankantie een nieuw moederbord besteld een Chaintech 7NJS Zenith. Dit moederbord kreeg ik even laten en heb het in mijn PC gezet. Toen ik in de bios keek naar mijn CPU temperatuur zag ik dat deze 127 *C was en maar 4 *F dit klopt dus niet helemaal. Ik heb dus het moederbord terug gestuurd naar het bedrijf waar ik het gekocht heb. Zij stuurde mij een compleet nieuw moederbord. Vorige week heb ik het moederbord er opnieuw in gezet en kijk weer in de bios en zie dat de temperatuur weer niet klopt. Ik heb de bios geflashed maar dat helpt niet.

Weet er iemand waar dit aan kan liggen en of er en oplossing voor is want zo durf ik niet te overclocken.

Even een paar specs:
AMD athlon 1333 Mhz
GF 4 mx 64mb
256mb PC 2700 geheugen
350 Watt voeding

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 14:33:
Ik heb gezocht maar kon niets over dit probleem vinden

Ik heb in de kerst vankantie een nieuw moederbord besteld een Chaintech 7NJS Zenith. Dit moederbord kreeg ik even laten en heb het in mijn PC gezet. Toen ik in de bios keek naar mijn CPU temperatuur zag ik dat deze 127 *C was en maar 4 *F dit klopt dus niet helemaal. Ik heb dus het moederbord terug gestuurd naar het bedrijf waar ik het gekocht heb. Zij stuurde mij een compleet nieuw moederbord. Vorige week heb ik het moederbord er opnieuw in gezet en kijk weer in de bios en zie dat de temperatuur weer niet klopt. Ik heb de bios geflashed maar dat helpt niet.

Weet er iemand waar dit aan kan liggen en of er en oplossing voor is want zo durf ik niet te overclocken.

Even een paar specs:
AMD athlon 1333 Mhz
GF 4 mx 64mb
256mb PC 2700 geheugen
350 Watt voeding
erm weet je zeker dat je de pasta vervangen hebt die tussen de core en de cooler zat ?
want die standaart prut kan je maar een keer gebruiken
maak dat eens heel goed schoon en probeer het dan nog eens
en kijk eens wat de software van je moederbord er over zegt ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 16 februari 2003 @ 14:39:
[...]

erm weet je zeker dat je de pasta vervangen hebt die tussen de core en de cooler zat ?
want die standaart prut kan je maar een keer gebruiken
maak dat eens heel goed schoon en probeer het dan nog eens
en kijk eens wat de software van je moederbord er over zegt ;)
Ik de de cooler helemaal schoon gemaakt en de coolpasta die bij het moederbord zit eropgedaan dus daat kan het ni aan liggen

en als ik de heatsink aanraak is die helemaal niet warm ofzo

maar de temperatuurweergave klopt ook niet
want als iets 127 graden celius is kan het nooit 4 graden farenheid zijn

Verwijderd

ik denk dat hij bedoeld dat 127 graden Celsius niet echt overeen komt met 4 Fahrenheit... ;)

[ontopic]
kan je proberen die temp niet wat lager te maken en kijken wat hij dan aangeeft misschien hebben ze een limiet op de fahrenheits gezet ofzo, of dat ze voor de fahrenheits niet genoeg bits hebben gereserveerd

weer s telaat..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:50 ]

• Shunt

Shunt

Boe

ik doelde dus meer op mschien dat hij wel echt zo warm werd en dat zijn mobo de farenheid niet meer kon meten :D (dit heb ik wel eens gezien :P )
mare probeer eens te kijken op het forum van Chaintech te vragen of er meer mensen zijn met dit probleem

Game PC

Verwijderd

OMG!
Waarschijnlijk is die sensor geen sensor en daardoor geeft ie dat weer, Kijk een bij de andere temperaturen. Het is echt niet zo dat je proc 127graden was hoor ;)

• Shunt

Shunt

Boe

een ingeving
saat hij niet standaart op farenheid
want voor farenhijd moet die temp wel gaan :D tog
kweet niet psies meer wat de reken som was om dat naar C te rekenen :P

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 16 februari 2003 @ 14:53:
mare probeer eens te kijken op het forum van Chaintech te vragen of er meer mensen zijn met dit probleem
goed idee

maar zou dit gewoon een productie fout zijn want het is wel heel toevallig dat het bij allebij de moederborden is. of zou het aan mijn cpu kunnen liggen

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 15:01:
[...]

goed idee

maar zou dit gewoon een productie fout zijn want het is wel heel toevallig dat het bij allebij de moederborden is. of zou het aan mijn cpu kunnen liggen
ik weet dat asus de temps bvb 10 graden te hoog aan geeft
en dat msi ze weer te laag aan geeft :P
duse kan het zijn bij dit bordje dat hij farenheid aan geeft :P :+

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik kiesen tussen Fahrenheit en Celcius ?
want mijn system temp is volgens mij wel goed 35 graden celcius

Verwijderd

Topicstarter
er zit een progje "digidoc" bij dat de temperaturen uit de bios leest maar die staat op celcius

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 15:07:
hoe kan ik kiesen tussen Fahrenheit en Celcius ?
want mijn system temp is volgens mij wel goed 35 graden celcius
hmmz bij mijn asus kon ik dit gewoon doen door de temp zelf te selecteren en dan op + of - te drukken of page up page down :X ik weet niet of dat bij jou ook zo is
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 15:09:
er zit een progje "digidoc" bij dat de temperaturen uit de bios leest maar die staat op celcius
geeft die wel de goede temps aan of ook die extreem hoge ?

[ Voor 26% gewijzigd door Shunt op 16-02-2003 15:10 ]

Game PC

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:25
Gebruik eens Mother board monitor (MBM5) en dan via hun site kijken welke sensor erbij hoort die je processor temperatuur afleest. Bij mijn mobo MSI geeft de software van het mobo gemiddled 15/20 graad te veel aan, misschien is de bios software brak zoals bij veel MSI mobo's

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~bartjev/digidoc.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 15:56 ]

• Shunt

Shunt

Boe

ffe een tussen doortje
die 3.3 v lijn is niet gezond ik zou eens gaan kijken naar een sterkere voeding :P

mare waarshijnlijk maakt je bios een fout en neemt dat progje het dood leuk over :P

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
dit hoort blijkbaar bij de mobo dit zijn de sensoren van mbm
7NJS /ITE712
LM90 [local]
LM90 [remote]

• Shunt

Shunt

Boe

omd dude jij moet hoog nodig een andere voeding :X
tjek die 5 V lijn
ik zou eens een 550 w Qtec gaan halen :P
want dit is echt niet goe
mare ik denk dat je temp sensor gewoon 2 waardes meet een in farenheid en een in graden
zullen we het er maar op houden dat hij 36 graden is :P

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
sensor 1 is de system temp sensor 2 is de cpu temp en sensor 3 weet ik niet wat het is
dus die beredeneering klopt niet maar ik zal eens kijken naar een andere voeding

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand anders die dit probleem heeft met z'n chaintech 7NJS zenith???

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 19:08
Ik weet wel dat als je bij MBM de verkeerde sensors insteld je dus 127© krijgt als die sensor dus niet in je pc zit :)

Dus je zou bij de instellingen sensor 3 als 2 moeten instellen en 3 dan uitschakelen :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:25
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 16:18:
sensor 1 is de system temp sensor 2 is de cpu temp en sensor 3 weet ik niet wat het is
dus die beredeneering klopt niet maar ik zal eens kijken naar een andere voeding
Ook op de website gekeken, bij je mobo welke sens wat aangeeft?
ik zoek gedaan:
7NJS
ITE712 Sensor Chip

LM90 [local]Case Sensor

LM90 [remote]CPU Sensor

[ Voor 14% gewijzigd door Martinus op 16-02-2003 21:38 ]

no comment

Verwijderd

maak je maar geen zorgen, als je proc 127 graden is dan zou je dat echt niet meer kunnen zien. de 2e zal mischien loze sensor zijn, heb ik ook op mijn a7v333 daar staat één temp altijd op 13*C,wat bij een kamertemp van 20*C een beetje lastig gaat. Zo te zien kloppen die sensoren van je spanning ook niet helemaal want bij 4V op de 5 volt lijn gaat je pc echt niet stabiel draaien(zou zelfs kunnen dat je hd ermee stopt). Ik d8 dat de spanningen 10% mochten afwijken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 19:11 ]

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 10:10
die voeding is verder goed hoor, hij komt uit mijn peecee. OKE alles kan kapot gaan, maar dan zal er heelveel mee ophouden denk ik zo. HD's,Cdromz

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 06:27
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/Digidoc.jpg
Dit zijn temperaturen. En kijk ook ff of de voltages goed zijn.
Systeem:
- AMD Athlon(tm) XP 2200+
- Maxtor 6 Y080P0 80GB 7200rpm 8MB cache
- 512MB DDR PC2700 van TwinMos
- Creative SB Live 5.1 bulk
- NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X van MSI TD8X
- Nu nog standaard AMD cooler binnekort: Cooler Master CP5-7JD1B-0L.

edit:

Nieuwere afbeelding.

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 28-04-2003 19:45 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

wat is jou 5 volt lijn laag? wat voor voeding heb je?

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 06:27
Volgens mij 300 Watt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik het getal 127 zie, dan komt in mij op 128...2^7...toch ergens een registertje screwed of software toasted...al gekeken wat SpeedFan ervan vindt?

Verwijderd

nog niet echt helemaal zuiver, maar als alles goed werkt geen zorgen maken erover.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Shunt schreef op 16 February 2003 @ 15:59:
ik zou eens een 550 w Qtec gaan halen :P
Qtec :r :r :r

Kan hij beter z'n pc gewoon uit laten staan. Echte rommel, ga eens kijken naar een gestabiliseerde voeding (Antec, Aopen, Zalman, Enermax, Powerman) Zijn meestal wel te herkennen aan het feit dat ze twee keer zo zwaar zijn als andere voedingen omdat er doodgewoon meer in zit.

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-08 15:09

Redlihcs

? of !

Ik had een MSI moederbord die ook astronomische waarden aangaf. Gelukkig berusten die beelden niet op de werkelijkheid. Suggesties aangedragen via het forum hebben toen bij mij niks opgelost. Ik ben bang dat er niks aan te doen is.... helaas.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

Wie heeft gezegd dat je een nieuw mobo hebt gekregen? Het kan zijn dat je het hebt teruggestuurd en dat zij jou hetzelfde hebben teruggestuurd, gewoon niets verandert. Stuur eens een mailtje naar Chaintech, zij zullen je graag helpen denk ik. Kijk eens je voedingskabels na, geen verbrand draadje ofzo? Is bij mij al een paar keer voorgekomen.
Pagina: 1