Access Printen meerdere rapporten

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het maken van een database voor een opdracht, alleen ik zit met 1 probleempje, ik moet meerdere rapporten tegelijkertijd uitprinten. Mijn vraag is kan dit. Ik zal even het probleem verder uitwerken

Ik heb een database met daarin tabbellen en ingevoerde gegevens.
In de database heb ik dus bijvoorbeeld iets ingevoerd als een prijs van een artikel en de omschrijving, alleen ik wil niet voor elk ding apart een raport uitprinten, want dit gaat heel omslachtig werken na zo een afdruk of 25 8)7.

Wat ik van plan was, is dus het maken van een formulier, waarin je de keuze kan maken van het soort product,
Cosmetica, drank, zuivel enz. Je snapt het denk wel
En uit die rij moet ik dan met een keuzeknopje aan kunnen geven welke van deze raporten ik wil uitprinten. Is dit mogelijk ??

Ik heb al wat rond zitten kijken op het forum, maar ik kan nog niet echt iets vinden wat ong hetzelfde is * en wat is snap :P *.

Heeft een van jullie mogelijk ene oplossing dan hoor ik dit graag 8)

GRTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Ja dat is wel mogelijk (al snap ik nog niet helemaal wat je persies wilt).
Ik denk dat je een query moet aan maken die er zo iets uit moet komen te zien:
SELECT * FROM tabelletje WHERE artikel == forms!selectie.value

Ik zal het dan alleen niet doen met selectie vaktjes maar met een pulldown menutje waar je meerdere dingen kan selecteren (evt kan je dan die dingen weer via een query uit je tabel laten halen zodat een toevoeging van een produkt je niet de hele database moet verbouwen.)
en dan die query uit laten printen...

als je dit teminste bedoelt

[ Voor 0% gewijzigd door TMDevil op 16-02-2003 14:51 . Reden: en GRTZ hoeft niet... lees daar anders ff de FAQ voor door... ]

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je mischien een voorbeeldje voor mij dan, je hoeft het niet te maken, maar als je het toevallig nog hebt liggen ;) graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je goed begrijp heb je dus meerdere rapporten. Steeds 1 rapport voor een category gegevens. En je wilt de gebruiker uit een lijstje laten kiezen welke rapporten er geprint moeten worden...

Als dat zo is zou je je rapporten een nette naam kunnen geven, deze namen in een listbox kunnen plaatsen en de property "Multi Select" op "Simple" zetten. Knopje er naast met code zoals hieronder...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim i As Integer
'Doorloop alle items in de listbox
For i = 0 To List1.ListCount - 1
  'Controleer of huidige item is geselecteerd
  If List1.Selected(i) Then
    'Druk het bijbehorende rapport direct af naar de printer
     DoCmd.OpenReport List1.ItemData(i), acViewNormal
  End If
Next i

Is maar een voorbeeldje, je kunt het zo mooi maken als je wilt. Ik ben hierboven er van uitgegaan dat de naam van het rapport letterlijk in een listbox met naam "List1" is opgenomen.

Is dit wat je bedoeld of zoek je inderdaad meer iets in de richting van 1 rapport met daarin alle gewenste category informatie ? Want dan is het opstellen van een uitgebreid SQL statement (zoals hierboven aangegeven) een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik zal het nog eens goed proberen uit te leggen. Ik heb een lijst met gegevens.
Ik heb de gegevens ingedeeld per rij ( zoals een rij in een supermarkt ). En per rij, staan er ongeveer 5 / 10 / 15 gegevens.
Nu heb ik het al zover gemaakt dat je per tabblad kan kiezen tussen de rijen, de daarin apart de gegevens kunt wijzigen en aanmaken.
Maar nu komt het gedeelte wat waar mijn vraag over gaat.
Deze gegevens wil je natuurlijk wel uitprinten, de gegevens komen in een standaard Lay-out Formulier. De opmaak staat al vast, de variabelen in het formulieren zijn, naam, per.. en prijs.
Nu moet ik per wij bijvoorbeeld 2 dingen uitprinten.
Ik wil dus de optie dat je per rij, producten kunt aanvinden, met bijvoorbeeld een radio button, en als je vervolgens op print drukt, de formulieren netjes met ingevulde gegevens uit de printer rollen. Van natuurlijk alleen de geselecteerde producten.

Ik hoop dat het zo duidelijk is... Anders probeer ik het dadelijk nog wel een keer uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??? Sorry dat ik zo opdring, maar ik zou het echt graag willen weten
Pagina: 1