Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Je zal dit niet kunnen gebruiken op je bestaande coax/ethernet netwerk.
Nieuwe vorm, de andere is 4 Mbit, deze is 16 en 4.
Oude kan ook via 9 pins D connector zijn.
Als je geen andere Token Ring apparatuur heb staan, zoals meerdere PC met die kaarten en een MAU (Multistation Access Unit - zeg maar een TokenRing 'hub') dan heb je er niets aan.
[ Voor 11% gewijzigd door SambalBij op 16-02-2003 13:18 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
token ring hoeft niet coax te zijnjadjong schreef op 16 February 2003 @ 13:15:
Token ring is een soort van COAX netwerk, in een ring dus.
Je zal dit niet kunnen gebruiken op je bestaande coax/ethernet netwerk.
daarnaast kan je het wel aansluiten op je bestaande netwerk, doormiddel van een router/bridge
Ik zeg niet dat het coax is, ik zeg alleen dat het net zoals coax een ring vorm is en dat je het niet in je bestaande sweex hub moet proppenErkens schreef op 16 februari 2003 @ 13:17:
[...]
token ring hoeft niet coax te zijnkan ook prima met andere kabels zoals bijvoorbeeld cat5
daarnaast kan je het wel aansluiten op je bestaande netwerk, doormiddel van een router/bridge
Anoniem: 68451
*beeeeep*
eeh coax ring vormjadjong schreef op 16 February 2003 @ 13:18:
[...]
Ik zeg niet dat het coax is, ik zeg alleen dat het net zoals coax een ring vorm is en dat je het niet in je bestaande sweex hub moet proppen
weet je wel waar je over praat
Transmit en Receive draden. De MAU koppelt in feite de transmit lijn van de ene kaart door naar de receive lijn van de volgende, waardoor het fysiek een sternetwerk is, maar logisch een ringnetwerk.
TokenRing wordt steeds minder gebruikt. Er is overigens ook nog een 100mbit variant van.
COAX is geen ring, COAX is een bus, aan beide zijden afgesloten door een afsluitweerstand.jadjong schreef op 16 februari 2003 @ 13:18:
[...]
Ik zeg niet dat het coax is, ik zeg alleen dat het net zoals coax een ring vorm is en dat je het niet in je bestaande sweex hub moet proppen
[ Voor 36% gewijzigd door SambalBij op 16-02-2003 13:22 ]
hou dan je mond als je het niet kan uitleggenjadjong schreef op 16 February 2003 @ 13:21:
[...]
Een onderbroken ring dan. Ik weet waar ik over praat, kan alleen niet uitleggen

je geeft zo verkeerde info

Zou deze kaart wel bruikbaar zijn in een ADSL server met ethernetmodem? dus modem naar server naar hub, en in de server dus 1 netwerkkaart en de tokenring kaart?
*beeeeep*
http://www.cisco.com/univ...ntwk/ito_doc/tokenrng.htm
Volgende keer dus gewoon even zelf zoeken...
ik zou zelf niet graag voor 1 pc een tokenring opzetten, gewoon een ethernet kaartje kopen en die aansluitenMewBie schreef op 16 februari 2003 @ 13:25:
Token Ring is dus gewoon een ring netwerk, maar is deze kaart nu wek of niet bruikbaar in zijn netwerk wat bij elkaar gehuoden wordt door een hub?
Zou deze kaart wel bruikbaar zijn in een ADSL server met ethernetmodem? dus modem naar server naar hub, en in de server dus 1 netwerkkaart en de tokenring kaart?
Anoniem: 44111
Ik snap niet goed wat jullie allemaal willen met die kabelsoorten, token ring zit op de datalink laag. Voor mijn part hang je daar fiber aan, het zal ook wel werken
Als je de ethernetkaart in die PC verbind met de ethernet adsl modem, en je voor de rest een volledig tokenring netwerk hebt liggen wel. (Dus een MAU en meerdere pc's met token ring kaarten)MewBie schreef op 16 februari 2003 @ 13:25:
Token Ring is dus gewoon een ring netwerk, maar is deze kaart nu wek of niet bruikbaar in zijn netwerk wat bij elkaar gehuoden wordt door een hub?
Je kunt een tokenring kaart *niet* aansluiten op een ethernet netwerk.
Wat Token ring is is me nu zolangzamer hand duidelijk, een soort netwerk wat met een priority systeem werkt (simpel gezegd, correct me if im wrong), en op dit ene simpele antwoordje zat ik te wachten, gewoon dat het niet mogelijk is. Ik ga wel ff zoeken of ik hier nog ergens een stoffig 10Mbit kaartje hebOperations schreef op 16 februari 2003 @ 13:27:
[...]
Als je de ethernetkaart in die PC verbind met de ethernet adsl modem, en je voor de rest een volledig tokenring netwerk hebt liggen wel. (Dus een MAU en meerdere pc's met token ring kaarten)
Je kunt een tokenring kaart *niet* aansluiten op een ethernet netwerk.
*beeeeep*
Je mag em hebben als je wil, ik heb er zo'n 2 weken geleden ook een topic over geopend, had gehoopt dat het een 4 poorts netwerkkaart zou zijn ofzow...
Maarehm, mocht je nog een token ring netwerkje willen opzetten, dat ding mag je hebben
OC / CM - Begint eer ge Bezint
MewBie schreef op 16 februari 2003 @ 13:31:
[...]
Wat Token ring is is me nu zolangzamer hand duidelijk, een soort netwerk wat met een priority systeem werkt (simpel gezegd, correct me if im wrong)
Even google'n en zoeken hier en je had hetzelfde al lang kunnen bekomen.
Het is dus echt wel de bedoeling dat je zelf eerst eens zoekt
Dit topic is gesloten.