Toon posts:

Processorkracht delen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn hoofdpc een groot aantal divx'jes staan, graag zou ik die ook willen bekijken op de pc's in andere kamers, alleen heeft 1 hiervan niet genoeg kracht om een divx'je te draaien en zou ik graag een prog hebben dat de proc van mijn hoofdpc gebruikt en video en geluid via het netwerk verzend

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

In windows.net zit een streaming media server, werkt heel goed (heb beta gedraait).. Maar dat is denk ik een beetje dure oplossing. Zoek is op (live) streaming server o.i.d.

Specs

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

Die decodeert de DIVX toch niet?

Ik denk dat je sowieso een probleempje gaat krijgen met de benodigde bandwidth. En anders ga je dubbele compressie toepassen wat weer nadelige effecten op de kwaliteit van de film heeft.

-> upgraden <-

:P

You can't have everything. Where would you put it?

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
is er dus geen andere manier ;) heb ongveer het zelfde probleem :D

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Bandbreedte is geen probleem, zeker niet als je een 100Mbit netwerk hebt liggen. Ik ben ook op zoek naar zo'n programmatje. Help wel even zoeken

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
iemand van jullie nog wat gevonden ?

ja had dit tropic in de bookmarks zitten omdat ik ook op zoek naar zo iets.
Hoe werken die rendercomputers bv van de nasa zeg maar wat zijn genoeg andere renderfams (maar ik ben dus een beetje in die richting aan het denken)

http://www.diskidee.nl/software/testen/index.htms/2878 op deze site staat wat informatie maar ik kom er niet helemaal wijsuit.

[ Voor 114% gewijzigd door Hellie112 op 30-03-2003 00:12 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er zijn wel programma's voor... maar ik weet even niet meer wat...

Ik heb het ooit getest, en echt lekker ging het niet. Ik weet wel dat ik het hier in de search gevonden had.
Zoek eens op iets in de richting van DivX op oude pc's ofzo

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10
Windows media encoder kan misschien een oplossing zijn , hiermee kan je eender wat streamen over lan of over internet, dus je divx zou dan op je pc afgespeeld worden en het beeld en geluid worden dan als een stream naar je andere pc s verzonden. Dit programma is gratis te bekomen op de microsoft site

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Onder Windows NT draaien bij ons op school alle P1-233 op een P3-500 server via Cytrix Metaframe (ofzoiets zit vast een typo in).
Dit programma deelt alle bronnen die een PC heeft. Nadeel is dat alle videokaarten de datastroom niet aan kunnen en dus ernstig stokken (beeldopbouw alsof je een 2GHz met een 2mb ISA kaart hebt)

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 13:18

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Was dat metaframe gedoe niet wat anders? Ik dacht dat je daarmee over het netwerk een remote bureablad kon besturen. Dat het schokkerig zou gaan in zo'n geval komt dan omdat er veel activiteit op het scherm is.

Je hebt niet zoveel PC-power nodig omdat de server eigenlijk alle programma's draait en de berekeningen maakt, de cliënt PC hoeft alleen maar het beeld te laten zien wat je op die server te zien zou krijgen te laten zien.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Lijkt me niet dat hier zo 1,2,3 een programma voor is. Je zou kunnen gaan denken aan het clusteren van de verschillende pc's. Dit heeft in jouw geval iig minimaal 2 nadelen: Het moet waarschijnlijk met Linux en het gaat waarschijnlijk toch niet werken omdat divx & de player niet zijn ontworpen voor parallel draaiende systemen. Toch maar aan upgraden gaan denken.... :)
Pagina: 1