Toon posts:

Creative Geforce Annihilator Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na eindeloos ge-emmer toch maar besloten om ff te vragen.

Ik heb problemen met mijn Geforce Annihilator Pro. Sinds ik hem op mijn Abit BP6 dual celly 400 heb geprikt krijg ik hem niet aan de praat onder win2000. Onder win98 draait ie gewoon goed. Maar daar heb je geen twee proggies voor.

Als ik win2k opstart zie je wel het opstartschem maar zodra hij op een andere res springt wordt het beeld zwart. Ik kan dus alleen in win2k met 256 kleuren. Echt alles al geprobeerd, maar steeds krijg ik dat zwarte scherm.

Ik heb al een zwaardere voeding erin gezet (300 watt) en ik heb alle drivers al geprobeerd die er zijn.

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42
Heb je de Creative en de NVidia reference drivers geprobeerd?? Die laatste heeft namelijk al vreselijk veel versies uitgebracht...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Welke drivers heb je allemaal geprobeerd??? Ik heb met mijn Creative Geforce 2 veel problemen gehad met de orginele creative drivers.. Deze veroorzaken heel veel problemen, zelfs nadat je ze eraf hebt gehaald..

Als win2k opstart in 640x480x8 kun je hem dan niet gewoon omhoog zetten naar een andere res??? of gaat ie dan moeilijk doen??? Zegt ie trouwens ook of de videokaart niet goed is geïnstalleerd???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de detonatorts geprobeert, allemaal up to 7.17 en drivers van creative zelf (updated ones.)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry LordM, ik zal ff helemaal antwoorden...

Hij zegt niks over dat de video kaart niet goed is geinstalleerd.
Win2k wil alleen opstarten in 640 bij 480 in 256 kleuren (opstarten in safemode dus) Als je hem dus wilt opschroeven doet ie niet moeilijk, hij kapt er gewoon mee. Black screen and that is it, hij restart nog niet eens.

Verwijderd

heb je wel de 2000 drivers gedownload inplaats van 98 drivers omdat je zei dat ie onder windows 98 het wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de 2000 drivers onder 2000 gebruikt. En de 98 drivers onder 98.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Euh... heb je al geprobeerd één van de twee cpu's uit je mobo te halen en dan overnieuw op te starten????

Als dat geen verandering geeft, probeer dan win2k overnieuwe te installeren... Het is HEEL makkelijk om win2k permanent over de zeik te helpen (gaat veel sneller dan bij win9x)... Ik zelf ook heel veel problemen gehad vooral met creative drivers... heeft me één week bijna full time bezig gehouden...

Probeer bijvoorbeeld eerst één standaard display drivers te installeren (je weet wel, safe mode drivers) en dan alle nvidia en creative bestanden uit je winnt map weg te halen (bekijk de zip files ff om te zien welke bestanden dat zijn)... Dan de pc overnieuw op te starten en dan weer overnieuwe installeren... Dat bleek bij met het probleem te zijn, één bestand werd om de een of andere reden niet vervangen en dat zorgde voor stop errors net na de boot van win2k (als ie drivers wilde gaan gebruiken)

Verder is het misschien ook nog nuttig om te proberen om de detonator drivers niet als geforce 1, maar bv geforce 1 ddr/sdr of geforce 2 of tnt2 te installeren... (en dan eventueel weer terug te zetten naar de orginele drivers) veel slechter dan dat het nu is kan het toch niet worden :)

[Edit]

Bedacht net nog wat (iets wat bij mij ook problemen heeft veroorzaakt)... In die bios moet je even checken of de volgende instellingen goed staan:

VGA Pallete Snoop --> Uit
Shadow Video bios --> Uit *
Assign IRQ to VGA --> Aan

* Alle andere shadow opties ook uitschakelen

Ook kun je misschien proberen met de helpdesk van creative te mailen... duurt wel een paar weken voordat je antwoord hebt, maar is meestal wel redelijk goed en ze zijn erg behulpzaam

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het ff proberen. Het kan idd niet slecter worden dan het al is.
Pagina: 1