Promise Fasttrack 100 hangt bij booten

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
P4 met promise fasttrack 100 (PCI) en 2 IBM's van 30GB in stripe opstelling

Altijd gedaan, gister reboot ik en blijft hij hangen bij de schijfdetectie van die promise kaart.

Kabels al verwisselt - zelfde verhaal
ander pci slot - zelfde verhaal
zonder hd's - zegt ie dat hij geen hd's heeft _/-\o_
hd's op moederbord prikken - mbrd vindt ze gewoon

(dat laatste heeft geen nut omdat ik een normale cntrler op mn mdbrd heb, maar gewoon ter test)

promise faq zegt hier niks over..
geen bekend probleem lijkt me

[ Voor 30% gewijzigd door CrushOne op 16-02-2003 13:07 ]

• CrushOne
- andere disk aan die promise: wordt niet gevonden
- andere promise kaart (100TX2) + andere disk: niks gevonden

schiet mij maar lek

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Kijk effu of je hem kunt flashen naar een nieuwere firmware (mits aanwezig). Kijken of die t dan wel wil doen.
Zo niet, flash back naar oude versie en dan naar de winkel gaan, is tie waarschijnlijk stuk.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
1 HD gecrashed misschien :? ik heb namelijk ook een FastTrack 100 gehad met 2 IBMs 30GB en 1 is toen overleden van de 2 (nu allebei dood maar dat terzijde), misschien dat MBR kapot is? Of je FastTrack is niet helemaal ok meer, kan van alles zijn, als de HDs nog perfect werken zou ik de FastTrack verdenken.

• CrushOne
nee net getest met een andere promise kaart

"- andere promise kaart (ultra100TX2) + andere disk: niks gevonden"

die vindt ook niks

andere hd of ibm maakt allemaal niks uit

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
CRu5H0n3 schreef op 16 februari 2003 @ 14:00:
nee net getest met een andere promise kaart

"- andere promise kaart (ultra100TX2) + andere disk: niks gevonden"

die vindt ook niks

andere hd of ibm maakt allemaal niks uit
Das wel heel raar :) Ander PCI Slot? BIOS Flash moederbord enz. ;)

• CrushOne
ander PCI slot al geprobeert "zie eerste post"
bios is laatste release
systeem draait ook al maanden zonder problemen

bios ook maar eens voor de gein teruggezet op standaard waardens
maakt geen verschil

als er iets met mn moederbord aan de hand zou zijn zou die hem niet eens moeten herkennen toch?

[ Voor 47% gewijzigd door CrushOne op 16-02-2003 14:33 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
en als je de RAID controller in een andere pc zet dan? vind ie de hdd's dan wel?

• CrushOne
Flappie schreef op 16 februari 2003 @ 14:35:
en als je de RAID controller in een andere pc zet dan? vind ie de hdd's dan wel?
zat net te wachten op een shutdown van een ander systeem.. :)
ff schroeven

• CrushOne
ander systeem vindt ze gewoon :(

naaaaaaaaaaaaaaah mboard kaput? :?

• CrushOne
3x support-request's gestuurd naar MSI-tw / MSI-nl / MSI-usa. Aangezien ik denk dat dit bij jullie, net als bij mij, boven de pet gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door CrushOne op 16-02-2003 21:57 ]

Verwijderd

Is je fsb overklokt?
Heb dit wel eens gehad,bij te hoge pci bus

• CrushOne
nop 100mhz default

• CrushOne
kheb reply gehad van msi dat mn voeding wel eens bagger zou kunnen zijn.. lijkt me sterk maar hoe kan ik dat testen?

gewoon kijken of hij stabiele outputs geeft?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 21:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

CRu5H0n3 schreef op 19 February 2003 @ 19:21:
kheb reply gehad van msi dat mn voeding wel eens bagger zou kunnen zijn.. lijkt me sterk maar hoe kan ik dat testen?

gewoon kijken of hij stabiele outputs geeft?
ja of een andere voeding in je bak hangen (liefst een sterkere)

iRacing Profiel

• CrushOne
andere voeding erin gehad.. maakt geen drol uit
elke raidcontroller die ik erin hang detect geen schijven

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem, heb dus de search gebruikt en kwam in dit topic terrecht zal ook even mijn probleem uitleggen(ga geen nieuw topic maken).

Ik heb dus een Nieuwe server gekocht een supermicro superworkstation 7043a-i
link met specs: http://www.supermicro.com...perWorkstation7043A-i.htm

hierin heb ik dus de fasttrack 100 zitten met daaraan 2 wd 80gb hds, en bij het booten krijg ik een schermpje met detecting hd drives en als hij uitgelopen is hagt ie. Dus hoe is dit op te lossen??

Verwijderd

Gloeiende.... Ik heb een probleem wat hier sterk op lijkt: raid controller met 2x scsi in raid 1. Installeren ging super, opstarten nog beter, maar de volgende dag herkende het systeem de controller wel maar niet de aangeloten devices. Bij opstarten van een andere ide schijf (moet je wel 15 min wachten) ziet het os (w2k) de adapter wel maar dat is all....

Heb het donkerbuine vermoden dat er iets met het MB is (de voor de hand liggende zaken heb ik ook al geprobeert...) Als ik mij goed herinner is dat een asus a7v133 Jullie toevallig ook ??

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 13:08 . Reden: raid level ]

Verwijderd

SUPER X5DAE das mijn moederbord met dual xeon 2.4g , das een nieuwe.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, maar na het rebuilden van mijn array was het opgelost.
succes

Verwijderd

Net zoals bij de TC; bij het opstarten hangt mijn systeem vlak na de identificatie van de kaart en voor dat de devices moeten worden geinitialiseerd. Het rebuilden is dan ook onmogenlijk. De schijven zijn goed; bij het installeren als standaard disk met een recht-toe-recht-aan scsi kaart zijn er geen problemen.

[edit] TC komt dit je bekend voor ?? :

When I disable boot virus detection in A7V/A7V133 BIOS, I cannot boot into the HDD which is connected to Promise® ATA100 controller. It shows an error message, "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
http://www.asus.com/suppo..._ID=83022&SLanguage=en-us

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 12:00 ]

Verwijderd

ik heb dus het probleem dat ik ook niet in de bios kan komen want voor dat zoekt hij ook naar schijven en hangt hij ook, kan ik ook die array builden door eerst de schijven weer op de onboard controllers te zetten??

Verwijderd

De array op een andere controller gebruiken heeft wat haken en ogen. Kijk eens in de GOT FAQ mbt scsi; staat een hoop nuttige info

[edit] mijn "goede daad" van vandaag :Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 12:19 . Reden: linkje ]

Verwijderd

Ik heb dus geen scsi zijn gewone ATA schijven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 11:41:
Gloeiende.... Ik heb een probleem wat hier sterk op lijkt: raid controller met 2x scsi in raid 0+1. .....
2 schijven in RAID 1+0???
Je bedoelt 1 of 0.

Een stripe en mirror gaat beetje moeilijk met 2 schijfjes :p

Verwijderd

RCY2K; You're right !! RAID 1 it is!! (fautje) Ben geloof ik al aan het dementeren .....

• CrushOne
nou bij mij is het gedeeltelijk opgelost

dat wil zeggen: Het werkt nu.. maar dan wel in 1 specifiek PCI slot

als laatste oplossing heb ik alles uit die pc gesloopt en die controller van pci naar pci gaan verplaatsen. Er was 1 enkel pci slot wat hem correct liet werken (shijfdetectie). Volgens mij is er gewoon iets gaar aan mn mboard. Maar vooralsnog draait ie weer.

Gister toevallig een adaptec 2940 in dat oude promise slot gezet met 1x plextor cd brander + 1x plextor cd lezer erop. wonderbaarlijk werkt het gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke PCI slot was dat? Is het niet toevallig die ene PCI slot die een 100% éigen IRQ heeft? Kijk eens in de mobohandleiding welke PCI slots de IRQ delen met wát :)

Verwijderd

Ahhhh BalusC; je zou wel eens heel erg in de goede richting kunnen zitten; Ik zal voor mijn probleem ook eens kijken naar de PCI sloten in de handleiding (back2basics)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, in principe mogen gedeelde IRQ's niet veroorzaken dat de Fasttrak géén schijven meer kan vinden, maar je weet maar nooit.. Het zou ook kunnen dat ACPI en/of PnP is uitgeschakeld waardoor de Fasttrak tóch gaat flippen.

• CrushOne
kan toch niet als hij een jaar goed draait en dan opeens weigert te functioneren (zonder veranderingen aan het systeem)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
Heb je al eens een CMOS clear geprobeerd ?
Ik had een tijd terug namelijk ook problemen met mijn promise kaart(en).
Systeem startte vrolijk op, detecting duurde me wel erg lang ( uiteindelijk vond ie de disks wel ), maar booten vanaf een HD, ho maar, no disks found :?

Ik had werkelijk alles geprobeerd, en toen uit pure ellende omdat ik al me settings vern**kt had maar een CMOS clear gedaan. Wonderbaarlijk vond ie toen opeens me disks. Alleen zit ik dus nog steeds met de vraag: Wat was er nu precies mis :S :S :S

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• CrushOne
* CrushOne wel (maar had geen nut)

Verwijderd

cmos heb ik ook al gecleared, kaart geflashed en bios geflashed, maakt allemaal geen verschil, als ik hem in een andere pc stop doet hij het wel gewoon, ik heb alle pci sloten geprobeert en alle pci local bus sloten, doen het bij allemaal niet, heb ook al de onboard ide controllers uitgeschakeld maakt ook geen verschil, heeft iemand nog een oplossing??

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 19 februari 2003 @ 21:51:
andere voeding erin gehad.. maakt geen drol uit
elke raidcontroller die ik erin hang detect geen schijven
Heb je in je bios al het pci-slot waarin de Fasttrak zit,
op BusMasterEnabled gezet ?
Dat was bij mij de oplossing met de TX2.

Verwijderd

ook al heb waarschijnlijk al de oplossing zet hem er zo wel even op

Verwijderd

Hmmmz waarschijnlijk troublez met IRQ sharing :P

Verwijderd

Nope, Je zet het pci slot waar de controller inzet op busmaster enabled, en dan ga je naar het boot menu, en daar ga je naar harddisks en daar zeg je daar zet je de controller op primary en dan ga je naar het bootmenu em daar zet je de fasttrack als eerst en dan de onboard

• CrushOne
is dat de oplossing voor hd detectie? :?
lijkt me sterk dat de bootvolgorde er iets toe doet

Verwijderd

je moet er in ieder geval voor zorgen dat hij eerst naar de promise kaart gaat kijken

• CrushOne
lijkt me logisch als je ervan wilt booten

maar heeft geen reet met harddiskdetectie te maken.. stel dat je boot van je normale controller, wil je nog steeds dat ie je "promise-hd's" detect

het gaat erover dat de promise kaart ze niet detect.. niet dat je pc geen besturingssysteem kan vinden zoals jij waarschijnlijk beredeneerd

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb hetzelfde met me Promise ATA133 Controller als ik de defaultsettings gebruik van me bios. De poorten die ik niet gebruik heb ik uitgeschakeld, de kaart deelt dan een IRQ en kan zo de schijven niet vinden.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

okay bij mij is het probleem opgelost; het OS gaf geen conflict aan, maar het was er wel met de 2e video kaart..... 8)7

Het zoemt nu lekker op raid1
Pagina: 1