Toon posts:

Pc loopt vast naar opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp op mijn pc staan. Alles deed het gewoon goed. Ik was een beetje bezig met overclocken. Toen liep mijn pc in eens vast (kreeg zwart scherm) na het opstart scherm van windows xp. Ik heb mijn bios al gereset, maar dit hielp ook niks. Kortom: ik krijg een zwart scherm na het opstart menu (dus dat je ziet dat de pc win xp aan het laden is). En dan doet hij niks meer.

Verwijderd

Klok je pc eens onder, reboot dan weer.

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt dus niet, ik had mijn bios gereset en dan gewoon op de standaar waarden, heb normaal atlon xp 1700+. Met geresette bios loopt hij op 1100 mhz. Dus dat is al onder de normale waarden.

Verwijderd

Misschien is er iets beschadigd in de software? Probeer eens op te starten in Safe mode? (F8 ingedrukt houden nadat je Windows gaat booten) Dan moet ie in 9 van de 10 keer weer gaan werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de win 98 opstart disk. Maar hij herkent mijn harde schijf niet. Dat komt hopelijk toch omdat ze NTFS geformateerd zijn?

Verwijderd

Ja, windows 98 ziet niet standaard NTFS. Waarom gebruik je de XP CD_Rom niet? Die is bootable en die herkent zeker te weten NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Die pakt hij bij mij niet. Nee het is geen illegale versie. En ja heb het ook wel ingesteld in de bios :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 13:18 ]

Verwijderd

Dan mag ik aannemen dat je via je Win98 opstartdisk naar de CD-ROM kan gaan en dan een setup kan draaien? Normaal gesproken moet je gewoon kunnen booten vanaf CD-ROM en dan start PC op via de CD-ROM. Je kunt wel op je CD-ROM speler komen? (Op de win98 disk staan driver files voor de CD-ROM?)
Wat gebeurt er als je daarna toch gewoon de setup disk draait van XP? Hij moet dan toch wel de harde schijven zien? (Tenminste na dat ik mag aannemen dat de harde schijf in de BIOS wel herkent wordt?)
Staan de CD-ROM instellingen in bios goed? Boot sequence en dergelijke? (CDROM,C,A en zo?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu opgestart met de Windows XP home edition cd van mijn vaders's pc. Nu doet hij het dus wel. Maar bestaat er nog een mogelijkheid om op de bestanden van de hd te komen? Ik zou graag wel mijn documenten willen bewaren. Kan dat?

Verwijderd

Ik heb met Windows 2000 zware problemen gehad. Met een 'repair install' kon ik toen erg veel bestanden redden. Windows 2000 werd er gewoon opnieuw opgezet toen, over de oude heen. Ik weet bijna zeker dat die XP ook wel een herstel mogelijkheid heeft. Probeer die eens, en ik kan je zeggen dat je misschien ff geduld moet hebben, want er kunnen dingen misgaan waardoor systeem vast loopt, en dan start ie opnieuw op. Gaat het systeem wel gewoon verder met waar ie gebleven was.

Probeer dat eens, dan blijft de oude info gewoon staan. Die bestanden dan backuppen en dan een format c: en opnieuw installeren. Is de beste methode.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf windows xp prof. Deze cd kan bij mij niet booten. Maar als ik mijn pa's home cd gebruik doet hij het wel. Ik kan hem toch niet repaeren met een windows home edition cd? Ik heb trouwens wel de windows xp boot diskettes van prof. Kan ik daar dan geen rescue mee doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 13:58 ]

Verwijderd

Dat kan ik je niet vertellen. Heb zelf alleen Windows 2000. Ook de XP Prof CD moet normaal gesproken kunnen booten. Home en Prof lijken mij ook verschillend in die zin. Dan moet je dus oppassen. Andere mogelijkheid is dan misschien de Home edition op een ANDERE PARTITIE installen. Daarna kun je dan in elk geval bij die andere bestanden die je veilig wilt stellen. Daarna weer opnieuw beginnen. Format C: en de oude tijdelijke XP verwijderen van de harde schijf. Helpt dat?
Pagina: 1