Toon posts:

Ultime Mixsoftware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Middag 8)

Ik ben nu al een aantal jaren aan het prutsen met MP3 Mixers, en sinds kort met 2 geluidskaartjes. Ik maakte altijd al gebruik van AtomixMP3 en Traktor(2.0)
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om met Traktor(2.0) met 2 geluidskaartjes te werken (ik heb gezien dat andere hier ook last van hebben in voorgaande topics)
maar er is eigenlijk nooit een gouden antwoord op het probleem gegeven.
Zijn er misschien nog andere mp3 mixers die hier wel goed rekening mee hebben gehouden, of misschien toch een oplossing om dit voor elkaar te krijgen? Met AtomixMP3 werkt het overigens wel, maar ik ben eigenlijk nog veel blijer als het werkt met Traktor.

Maar ga me dus niet doorlinken naar een ander topic want daar zal ik geen antwoord vinden :7

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:50

GG85

.......

Ik heb zelf Traktor 1, 2 en BPM Studio 4.2 gebruikt, Traktor 1 is mooi maar toch niet alles, Traktor 2 is uitgebreid maar onoverzichtelijk, BPM Studio 4.2 is mooi, overzichtelijk en uitgebreid!

[ Voor 12% gewijzigd door GG85 op 16-02-2003 12:52 ]

• GG85

GG85

.......

Trouwens, met BPM Studio krijg ik het niet voor elkaar om de front en rear van mij SBLIVE player afzonderlijk voor res. player A en B te gebuiken. Iemand een oplosing?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:51

RammY

Dát!

Zelf wil ik ook nog wel es BPM Studio gebruiken en dat werkt perfect. Alleen 2e geluidskaart is een must. of je moet een dubbele uitgang hebben op de bestaande.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 16 February 2003 @ 12:53:
Zelf wil ik ook nog wel es BPM Studio gebruiken en dat werkt perfect. Alleen 2e geluidskaart is een must. of je moet een dubbele uitgang hebben op de bestaande.
Hoe bedoel je dat precies? Dat je bv. een Terratec Aueron moet hebben? Zoiets heb ik wel (fun) maar er zitten zoveel gaten in B)

Erg jammer dat het met Traktor2 niet wil lukken, prima programma op zich.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 13:04:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Dat je bv. een Terratec Aueron moet hebben? Zoiets heb ik wel (fun) maar er zitten zoveel gaten in B)

Erg jammer dat het met Traktor2 niet wil lukken, prima programma op zich.
Voor kanaal 1 stel je uitgang 1&2 in, en voor kanaal 2stel je uitgang 3&4 in. Mixertje eraan en mixen maar :)

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 16 February 2003 @ 13:06:
[...]

Voor kanaal 1 stel je uitgang 1&2 in, en voor kanaal 2stel je uitgang 3&4 in. Mixertje eraan en mixen maar :)
Waar ligt dat mixertje? :+

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op 16 februari 2003 @ 12:51:
Trouwens, met BPM Studio krijg ik het niet voor elkaar om de front en rear van mij SBLIVE player afzonderlijk voor res. player A en B te gebuiken. Iemand een oplosing?
Ik heb dus een dubbele uitgang alleen dat werkt dus niet.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
GG85 schreef op 16 February 2003 @ 14:20:
[...]

Ik heb dus een dubbele uitgang alleen dat werkt dus niet.
Dit probleem heb ik dus ook met de nieuwste drivers + DirectX9... met oude drivers werkt het gelukkig wel, maar is de latency vrij hoog, en "skipt" ie af en toe, wat nogal lastig is omdat je nummers dan niet meer synchroon lopen... vaag...

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ze behoorlijk wat mixertjes hebben. Welk mixertje voor rond de € 150,- zou je me aanraden? Ik heb een Terratec Aeuron oid.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MixMeister Pro (versie nummer verder weet ik niet) werkt ook wel lachen, vriend van me kon er wel aardig mee overweg :)

werkt met 1 of met meerdere geluidskaarten.

Verwijderd

Gebruik zelf PCDJRed en verder mix ik nooit, gebruik zelf meer productie software als Reason 2 en Steinberg Cubase.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57
Je kan ook eens djDecks proberen ( www.djdecks.be ), dat ondersteund zowat alle mogelijke combinaties (2 soundcards op mixer; 2 soundcards met cue/master; 3d soundcard: master->front/cue->rear of player1->front/player2->rear of zelfs met een gewone geluidskaart (master->left;cue->right)

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• jadjong
  • Niet online
Adion schreef op 17 februari 2003 @ 11:49:
Je kan ook eens djDecks proberen ( www.djdecks.be ), dat ondersteund zowat alle mogelijke combinaties (2 soundcards op mixer; 2 soundcards met cue/master; 3d soundcard: master->front/cue->rear of player1->front/player2->rear of zelfs met een gewone geluidskaart (master->left;cue->right)
Waar kan ik in hemelsnaam de instelling aanpassen? Geen menutje te vinden.

• Adion
Opties zitten in het system menu (dus blokje linksboven) van het mixer venster (dus het middelste venster)
Ik denk dat ik dat in de volgende versie maar eens ga verduidelijken...

• jadjong
  • Niet online
Adion schreef op 17 February 2003 @ 16:45:
Opties zitten in het system menu (dus blokje linksboven) van het mixer venster (dus het middelste venster)
Ik denk dat ik dat in de volgende versie maar eens ga verduidelijken...
Rechter muisknop ergens in het scherm en dan gelijk datzelfde menutje laten opkomen. Kan je ook niet mis klikken :+

Nog een vraagje:
Hoe kan ik de derde player aan een apparte uitgang toewijzen?

• Adion
Momenteel kan je de derde player nog geen apparte uitgang toewijzen, dus is hij steeds gemixed met de eerste player.
Voor vocals enzo lijkt de volumeregeling op de player zelf mij voldoende.

Als je wil kan ik proberen om zoiets er in de volgende versie bij te krijgen, maar de mogelijkheden rond de derde player blijven momenteel wel beperkt omdat het anders tamelijk veel wijzigingen aan de bestaande code vraagt.

Op welke manier dacht je het zelf aan te sluiten? 3 soundcards, of 1 3d en 1 gewone soundcard, of nog een andere combinatie?

Het menutje met rechtermuisklik laten opkomen kan ik inderdaad doen, maar ik weet niet of dat eventueel geen problemen geeft omdat rechtsklikken op de pijltjes een functie is die ik zelf tamelijk veel gebruik.
Als je dan naast het pijltje zou klikken zou het menu opkomen, wat misschien ook niet zo handig is.

• jadjong
  • Niet online
Adion schreef op 17 februari 2003 @ 17:29:
Op welke manier dacht je het zelf aan te sluiten? 3 soundcards, of 1 3d en 1 gewone soundcard, of nog een andere combinatie?
1 kaart, vier stereo uitgangen :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
bpm studio = BUT (<- te duur voor wat ze bieden, zelf als je em "LEGAAL" hebt...)
traktor = GOED (alles zit erin, sync, midi ,ALLES, toch prefereer ik traktor 1 over 2, omdat traktor 1 een veel beter beat sync en bpm telling heeft)

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 09:02:
[...]

Ik zie dat ze behoorlijk wat mixertjes hebben. Welk mixertje voor rond de € 150,- zou je me aanraden? Ik heb een Terratec Aeuron oid.
Als je een beetje geld bijlegt zou ik voor de Gemini PS 626 i gaan, degelijke mixer voor de prijs.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7451

Bij aankoop van een mixer in deze prijsklasse moet je rekening houden met de EQ en de GAIN. EQ minimaal 3-bands(hoog/mid/laag) en de GAIN moet er gewoon opzitten.

• jadjong
  • Niet online
OverSoft schreef op 17 February 2003 @ 17:53:
bpm studio = BUT (<- te duur voor wat ze bieden, zelf als je em "LEGAAL" hebt...)
Te duur, ok. Dat is ook niet zo vreemd :+

Maar wat is er dan fout aan?
Effectenzooi heb je toch liever naast da pc dan een stukje software.
BPM studio is een player die 2 mp3'tjes tegelijk afspeelt op een logische interface, dat je daarvoor ruim duizend euro op tafel moet leggen is een tweede :P

• Adion
jadjong schreef op 17 februari 2003 @ 17:49:
[...]
1 kaart, vier stereo uitgangen :)
Op dit moment gebruik ik de fmod sound library, en die ondersteund enkel 1 stereo uitgang, en directsound3d voor 2 uitgangen.
Ik heb er dus niet echt een idee van hoe je soundcards met meerdere echte uitgangen aanstuurd.

Wat je zegt van de effecten: ik vind zelf dat een computer daar juist heel geschikt voor is (er zitten dan ook wel een aantal effecten bij djDecks meegeleverd :) ).
Het enige nadeel is wel dat als je de verschillende effecten gelijktijdig wilt bedienen dat het erg moeilijk wordt om alles met keyboard en muis te doen.

Pagina: 1