[3d/algemeen]Beste manieren een gebouw te 'visualiseren'

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik ben gevraagd om de praktijk van een orthodontie in kaart te brengen in 3d, zodat de mensen die de site ervan bezoeken even kunnen kijken waar de poetshoek is, of waar Dhr. Kramer zijn patienten 'martelt' :P

Er moet dus een birdview komen van het gebouw, met hier en daar een opengewerkte muur.

Er is een plattegrond van:

Afbeeldingslocatie: http://www.blij-in-de-rij.nl/Site%20orthodontieMCA/HTM-files/praktijkruimte/praktijkruimte/plattegrond.gif

Maar, wat is de beste manier om dit zo helder en kloppend mogelijk te maken?

|>

Verwijderd

trek het over in illustrator of dergelijke importeer het en extrude het naar boven, klaar :)
Dan heb je hem heel simple en kan je er natuurlijk altijd nog details er in brengen.
sccs

• simon
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 12:12:
trek het over in illustrator of dergelijke importeer het en extrude het naar boven, klaar :)
Dan heb je hem heel simple en kan je er natuurlijk altijd nog details er in brengen.
sccs
Dus de eps importeren in 3ds max en dan extruden?

Hmm, ik zal ernaar kijken :)

|>

Verwijderd

ja je kan het ook in 3dmax gaan tekenen maar illustrator is net ff wat makkeliker voor het overtrekken. ;)

• simon
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 12:17:
ja je kan het ook in 3dmax gaan tekenen maar illustrator is net ff wat makkeliker voor het overtrekken. ;)
Dan moet ik dus even mij illu opsnorren :)

Maar, dat overtrekken, kan dat niet geautomatiseerd?

|>

Verwijderd

Simon schreef op 16 februari 2003 @ 12:18:
[...]

Dan moet ik dus even mij illu opsnorren :)

Maar, dat overtrekken, kan dat niet geautomatiseerd?
niet als je geen betere afbeelding hebt dan dat plaatje hierboven :D

Adobe Streamline is geschikt om duidelijk gedefiniëerde lijnen te vectoriseren, maar de ervaring leert dat je dan een behoorlijk goeie afbeelding nodig hebt en dat je nog veel moet klooien met de instellingen en het bijwerken achteraf.

Als het niet zo'n complexe tekening is zou ik het gewoon met de hand doen :)

Verwijderd

je kunt het ook in flash 5 of mx importeren en dan de opdracht "trace as bitmap"
geven, vervolgens exporteer je het als image (jpg, gif.) Werkt erg goed bij mij.

Verwijderd

Dit werkt niet echt hoor als je in het in 3d wil extruden omdat je eigenlijk allemaal losse lijntjes krijgt

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

gewoon met de hand in illu of direct met splines in max zelf, en dan extruden of een spline cage maken.
Pagina: 1