Matrox g400 gekoppeld aan iets...

Pagina: 1
Acties:

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 15:43

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Ik heb even van iemand anders een compu gekregen om hem helemaal goed te installeren want hij is een beetje een n00b met compu's. Maar nu zag ik iets heel raars, er zit een Matrox melenium G400 kaart erin (dualhead) en een video uit poortje, gaat naar een creative kaart, en ik heb heb geen id wat die eigenlijk is.
Ik heb van plaatjes gemaakt om het te verduidelijke

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/EuropaSelected/Voor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/EuropaSelected/Zij.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/EuropaSelected/dichtbijvoor.jpg

Het rood omcirkeld is hetgeen waar de video out in gaat later in gaat, zie je ook op de foto. waar dient dit voor?

Accessibility first

Verwijderd

VGA doorlus stekker, niet echt bevorderend voor je beeld kwaliteit.

Tis trouwens een Dxr3 en dat is ook afkomstig van sigma designs ook wel bekend als een hollywood+ .

Verwijderd

is inderdaad eem dvd endocoder kaart kan je dvd kijken met een pc die en trage cpu heeft.

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
ooh dus dat is bedoeld zodat je dvd's kan bekijken, ok! bedankt
weer iets geleerd

[ Voor 80% gewijzigd door bskibinski op 16-02-2003 12:07 ]

Accessibility first

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
maar het is een pentium 3, die kan toch wel een dvd'tje aan denk ik zo?

Accessibility first

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
MegaPool schreef op 16 februari 2003 @ 12:08:
ja hoor met gemak

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

MegaPool schreef op 16 February 2003 @ 12:08:
kan wel maar harware matig gaat denk ik iets beter. en je hebt dan bijna geen cpu load en kan je dus lekker verder werken aan je pc.

• jpvk007
  • Nu online
zou de matrox tvout gebruiken... ondersteunt dualhead... dus tegelijk filmpie kijken en internetten :p
p3 kan wel dvd kijken zonder schokken. de beeldkwaliteit wordt trouwens niet echt bevorderd door die dxr3 kaart... wordt alles een beetje doffer terwijl matrox zo'n mooi 2d beeld heeft

edit:
heb ook p3 en kan perfect dvd's en divx enzo kijken met mijn gf2 met tvout. zelfs mijn oude p3-650 met matrox g200 en gf2mx400 PCI deden het perfect

[ Voor 23% gewijzigd door jpvk007 op 16-02-2003 12:15 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
DxR3 en 2 geven wel een super strak beeld op de pit. Ook erg handig om macrovision uit te schakelen bij een back up van een DVD op video bijvoorbeeld. Maar het doorlussen gaat ook ten koste van de ververssingsfrequentie, dus het is een persoonlijke afweging van belang.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

jpvk007 schreef op 16 February 2003 @ 12:13:
zou de matrox tvout gebruiken... ondersteunt dualhead... dus tegelijk filmpie kijken en internetten :p
p3 kan wel dvd kijken zonder schokken. de beeldkwaliteit wordt trouwens niet echt bevorderd door die dxr3 kaart... wordt alles een beetje doffer terwijl matrox zo'n mooi 2d beeld heeft
het is veel simpeler:

gebruik zowel de matrox als de DXR3.
Gebruik de matrox voor 2D/3D en divx-tvout (en eventueel om DVDs op de monitor te bekijken)
Gebruik de DXR3 alleen voor de DVD-TV out

Gooi de doorluskabel lekker in de prullebak, want die heb je alleen maar nodig om DVD via de DXR3 op de monitor te bekijken, en dat kan prima via de matrox.

Dezelfde setup heb ik ook, en het werkt perfect.

(via de DXR3 kun je ook tegelijkertijd iets anders doen en film kijken op de TV, het werkt zelfs nog iets beter dan met de G400, bij die kaart moet je de DVD-player nog steeds op de primary output laten weergeven (eventueel verkleind), bij de DXR3 heb je echt de hele primary output voor je zelf)

[ Voor 17% gewijzigd door j-w op 16-02-2003 12:32 ]

Pagina: 1