• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
ik ben zelf al een paar dagen op zoek naar een PDA en nu is heb ik mijn keuze beperkt to 2 pda's nl de Dell AXIM of de Palm Tungsten|
nu draaien daar 2 verschillende os-en op.
Mijn vraag is nu,
wat is het beste qua snelheid, geheugen gebruik enz

eigenlijk wil ik ook Wlan op me toekomstige pda, maar nog Dell nog palm hebben er
iets over op hun site staan.
zijn er een soort universele Wlan adapters daar voor of moet je daarvoor wachten op de producent.
Hoe goed is ook de ondersteuning van palm os5 en ppc 2k2 op het onderdeel Wlan?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
In de Dell kan je gewoon een compact flash wlan kaartje duwen.
In de Tungsten kan dat niet

edit:
http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=175&grp_id=6
die bijvoorbeeld.

Voor de tungsten kan geen cf kaartjes dus dan zou je moeten wachten todat er wlankaartjes in securedigital formaat zijn. Het enige nadeel is wel de dat tungsten 1 sd slot heeft. En de axim een sd en een cf(I/II). dus dan kan je en wlan-en en mp3's op je pda's zetten bijv.

edit2:
PPC heeft volgens microsoft uistekende ondersteuning voor wlan kaartjes. Er zit ook standaard een remote desktop client op en je kan vpn verbindingen maken.
Verder heeft PPC standaard al een MP3 speler en bij palm moet je die er nog bijkopen. Dat zelfde geld voor het 'office' pakketje.
En PPC schijnt fijner te werken met invoer. Die manier gaat palm binnenkort ook introduceren. Maar die zit niet staandaard bij palm OS 5

[ Voor 102% gewijzigd door Mannes op 16-02-2003 11:57 ]

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• pyravex

pyravex

Topicstarter
waar zijn die te koop??
ik kan ze nie vinden op die site van dell :(

Verwijderd

Er is gewoon een linksys compactflash wlan kaartje
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=434

• pyravex

pyravex

Topicstarter
Oh das mooi,
want ik was van plan om Linksys AP's te kopen.
edit:

waar zijn deze te koop?? zie ze niet in de pricewatch

maar hoe staat het met de gebruiksvriendelijkheid van PPC 2k2 en het Palm OS 5
?

[ Voor 22% gewijzigd door pyravex op 16-02-2003 12:05 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Maar de Tungsten heeft weer ingebouwd bluetooth... Ook bestaan er al gehuege/wlan SD kaartjes, alleen zijn die nog niet zo leverbraar.

Palm is duidelijk het meest efficient met gehuegen en processor gebruik, maar de PPC hefet daarom wel weer meer geheugen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mannes
http://www.microsoft.com/...ware/compare_software.asp
daar probeert Microsoft hun OS aan te prijzen tegenover Palm

en hier
http://www.palm.com/solutions/personal/docstogo/
word de palm de lucht in geprezen omdat ie beter omgaat met word documenten. Met docstogo

Ik ga zelf voor de Axim vanwege de compactflash (en dus wlan) mogelijkheid. En omdat alles er al bij zit (je hoeft geen software bij te kopen enzo)

• pyravex

pyravex

Topicstarter
op http://www.sychip.com/wlan-module.html is een SD Wlan module te vinden.
Nu nog vinden waar die besteld kan worden

heeft palm ook iets van trillian ofzo waarmee je op icq of MSN messenger te komen??

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Nakebod

Nope.

msn en icq zijn er idd ook voor palm, en vele andere software ook, http://www.palmgear.com daar kan je, al dan niet betaald, software downloaden.
"Helaas" is de meeste palm soft niet gratis.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Mannes schreef op 16 februari 2003 @ 12:04:
http://www.microsoft.com/...ware/compare_software.asp
daar probeert Microsoft hun OS aan te prijzen tegenover Palm

en hier
http://www.palm.com/solutions/personal/docstogo/
word de palm de lucht in geprezen omdat ie beter omgaat met word documenten. Met docstogo

Ik ga zelf voor de Axim vanwege de compactflash (en dus wlan) mogelijkheid. En omdat alles er al bij zit (je hoeft geen software bij te kopen enzo)
De Axim is* groot en lelijk

De Tungsten T is* klein en mooi

Dat vond ik wel belangrijk:)

(* vind ik)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Mannes
techless schreef op 16 February 2003 @ 13:03:
[...]

De Axim is* groot en lelijk

De Tungsten T is* klein en mooi

Dat vond ik wel belangrijk:)

(* vind ik)
De Tunsten ziet er idd wel een stuk scherper uit en is ook wat kleiner. Daar kan je idd niet omheen. Maar toch, je hebt geen CF .. en das toch wel een belangrijke functie voor mij..

Zijn er trouwens ook usb adapters ofzo ... dat je bijvoorbeeld je webcam aan je pda kan hangen. Of een normaal toetsenbord?

• Jan Jaap
  • Laatst online: 24-02 16:38
Mannes schreef op 16 februari 2003 @ 11:50:
In de Dell kan je gewoon een compact flash wlan kaartje duwen.
In de Tungsten kan dat niet

edit:
http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=175&grp_id=6
die bijvoorbeeld.

Voor de tungsten kan geen cf kaartjes dus dan zou je moeten wachten todat er wlankaartjes in securedigital formaat zijn. Het enige nadeel is wel de dat tungsten 1 sd slot heeft. En de axim een sd en een cf(I/II). dus dan kan je en wlan-en en mp3's op je pda's zetten bijv.

edit2:
PPC heeft volgens microsoft uistekende ondersteuning voor wlan kaartjes. Er zit ook standaard een remote desktop client op en je kan vpn verbindingen maken.
Verder heeft PPC standaard al een MP3 speler en bij palm moet je die er nog bijkopen. Dat zelfde geld voor het 'office' pakketje.
En PPC schijnt fijner te werken met invoer. Die manier gaat palm binnenkort ook introduceren. Maar die zit niet staandaard bij palm OS 5
Invoer van PPC werkt niet fijner!

Graffiti werkt, nadat je er een weekje mee gewerkt hebt, perfect.

Verder is PalmOS altijd al een stuk lichter geweest dan PPC. PalmOS 4.1 draait op een 20MHz proc net zo snel of sneller dan PPC op een 206 MHz.
PalmOS gaat ook een stuk beter met de batterij om. Met de batterij van een Palm doe je makkelijk een week, en dat gaat je met een PPC toch echt niet lukken..

• Mannes
mjah, alles went opzich ook wel. Maar op ppc kan je gewoon schijven en bij graffiti moet je letter voor letter doen (toch?). Dat is bij graffiti 2 geloof ik wel verholpen maar die is er nog niet.

Batterijverbruik kan ik verder niet veel tegen inbrengen. Maar hij staat hier toch iedere avond weer op z'n cradle. En dan kan ie er wel weer een dag tegenaan

• pyravex

pyravex

Topicstarter
ik heb nu een mp3 speler met Compact flash geheugen
dit zou mooi zijn om in die dell te prikken maar dan heb k geen ruimte voor een wlan module

voor welk os zijn er de meeste software titels?
ik zie op www.palmgear.com dat er wel veel software voor de palm is
(zijn programma's ook te draaien op palm os 5 als ze daar niet voor geschreven zijn)
is er ook een site met allemaal ppc 2k2 software??

en ook best belangrijk
waar is de meeste software freeware??

edit:

Is de tungsenT ook te gebruiken als afstandsbediening??
zoals de ipaq?

De dell axim heeft zoals ik zie geen infrarood poortje, klopt dit??

[ Voor 25% gewijzigd door pyravex op 16-02-2003 14:28 ]

Verwijderd

Mannes schreef op 16 February 2003 @ 11:50:
edit2:
Palm is op dit moment bezig met het ontwikkelen van een gratis MP3 player voor de Tungsten, alleen is het nog niet bekend wanneer deze gaat uitkomen.

Office paketje zit er wel dergelijk bij, Document to Go wordt meegeleverd op de 2e CD, de zgn. Bonus CD, hier staat nog veel meer op, zoals PDF reader, Arcsoft Photobase etc.

Volgens verschillende 3rd patry revieuws is dit Doc's to Go beter dan Pocket Office.

Wat ook een verschil is is de reso, de Axim heeft een reso van 240*320, de Tungsten heeft 320*320.

Ik heb zelf 1.5j geleden voor mijn werk een Ipaq mogen testen (PPC 2001), dit ding liep echt heel vaak vast, wel 4x per dag :o, Die Axim's zijn idd een stukkie groter en zwaarder dan de Tungsten, de Tungsten heeft een shuifmechanisme, dus lekker compact voor als je hem meeneemt.

Ik heb zelf BTW een Tunsten, ook zitten tobben tussen deze en de Axim, maar geef echt de voorkeur aan PalmOS :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:08 ]

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
enkele opmerkingen van mij:

over het apart aanschaffen van software, documents to go pro 5.0 zit standaard bij de tungsten en er is volgens mij meer (gratis) palmos software beschikbaar dan voor ppc.
graffiti 1 en 2, zijn allebei teken voor teken. Ik heb nog niet echt gezien hoe de echte handschriftherkenning werkt op ppc, daar ben ik wel benieuwd naar, zal het binnenkort eens proberen op de xda van iemand die ik ken.

dat de palmos beter met geheugen omgaat is duidelijk, maar daarom heeft ie ook minder, wat ik overigens wel jammer vind.

qua gebruiksvriendelijkheid overtuigt mijn tungsten toch meer dan ppc, er zijn over het algemeen minder handelingen nodig om hetzelfde te bereiken (vooral de meest gebruikte functies)

verder overtreft ppc (nog) wel op multimediagebied: muziek luisteren, film kijken, spellen.. en op het gebied van internet: natuurlijk wordt msn messenger er beter door ondersteund, pocket internet explorer is een mooiere browser, en je kunt er makkelijker je hotmail mee controleren. Als laatste vind ik het today scherm van PPC ook mooier, ook als ik de alternatieven voor de Palm gebruik (op dit moment gebruik ik Wassup)

Maar:
- Ook ik kan met verichat op yahoo, msn, en aol, je moet er wel voor betalen (of niet...), maar het werkt prima.
- De browsers zullen ook beter worden (het is overigens heel relaxed om met een bluetooth telefoontje in je zak, via gprs op internet te gaan met zo'n tungsten)
- Multimedia: ook op dit gebied veel ontwikkelingen, ik verwacht dat ooit nog wel de Realplayer uit zal komen (die er eigenlijk al had moeten zijn), maar ondertussen werkt aeroplayer prima bij mij. Kinoma voldoet ook voor video.

edit: wat is iedereen hier van plan met wlan te doen (op korte termijn)?

[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 16-02-2003 14:07 ]

• pyravex

pyravex

Topicstarter
als ik een pda koop wil ik er zeker een wlan kaartje voor hebben.
heb thuis een wlan liggen..
De compact flash wlan module kost 160 euro... best prijzig..
de SD wlan module heb ik wel gevonden maar geen shop die um verkoopt.. |:(

ik twijfel nu tussen de TungsenT van palm en de axim van dell

is de tungsen T ook te gebruiken als afstandsbediening?
k heb dr hier al 5 liggen...
word dr gek van :(

[ Voor 22% gewijzigd door pyravex op 16-02-2003 14:39 . Reden: wa vergete ]

• Jan Jaap
  • Laatst online: 24-02 16:38
pyravex schreef op 16 februari 2003 @ 13:56:
ik heb nu een mp3 speler met Compact flash geheugen
dit zou mooi zijn om in die dell te prikken maar dan heb k geen ruimte voor een wlan module

voor welk os zijn er de meeste software titels?
ik zie op www.palmgear.com dat er wel veel software voor de palm is
(zijn programma's ook te draaien op palm os 5 als ze daar niet voor geschreven zijn)
is er ook een site met allemaal ppc 2k2 software??

en ook best belangrijk
waar is de meeste software freeware??

edit:

Is de tungsenT ook te gebruiken als afstandsbediening??
zoals de ipaq?

De dell axim heeft zoals ik zie geen infrarood poortje, klopt dit??
De meeste progs zijn ook gewoon op OS5 te draaien, maar niet alles.
Er zijn vast ook wel sites met software voor PPC, maar ik zou niet weten welke :+

Ook voor de Palm zijn er afstandsbedieningsprogramma's, oa OmniRemote.

• Mannes
www.ultramote.com
Is PPC software voor AB .. werkt ook op de AXIM, voor de tungsten ben ik nog niks tegen gekomen maar het kan vast wel.

Als je persee ook wifi wil kan je ook naar de Toshiba e740 kijken, die heeft dat ingebouwd. Ook is de IR functie van de toshiba beter dan de Axim. En je kan wlan-en en CF gebruiken tegelijk. Verder issie ook nog een stuk kleiner en lichter dan de Axim en ik vind hem ook veel mooier.
http://www.csd.toshiba.co...hiba%20Pocket%20PC%20e740

• StanTheMan
hm ja, als je thuis wlan hebt, is het idd best leuk.. maar het nut is nog steeds beperkt, ik heb ook een verbinding via bluetooth, die wat minder snel is (maar snel genoeg), en niet zo ver gaat, het is leuk, maar 160 euro bij leggen voor 'leuk ' is veel geld..

afstandsbediening voor tungsten/palm: www.pacificneotek.com (omniremote)

[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 16-02-2003 14:44 ]

• pyravex

pyravex

Topicstarter
jah nu is het nog wel duur idd, maar zou dit soort hardware over een half jaar ofzo weer een stuk goedkoper zijn??

• Mannes
Ik neem aan dat dit wel redelijk snel goedkoper gaat worden. Ik bedoel, 100mbits kaartjes kosten nu ook nog maar 7 euro ofzo.
Zo goed koop denk ik niet dat wlan binnen een half jaar word. Maat iig wel een stuk goedkoper

Verwijderd

pyravex schreef op 16 February 2003 @ 14:37:
is de tungsen T ook te gebruiken als afstandsbediening?
k heb dr hier al 5 liggen...
word dr gek van :(
Zoals al is aangegeven kan dat wel, het werkt (bij mij in ieder geval) niet lekker, de infraroodpoort is simpelweg te zwak om serieus als afstandsbediening te kunnen functioneren. Vraag me af of je daar je PDA wel voor wilt benutten. Afstandsbediening gebruik ik over het algemeen toch met wat minder voorzichtigheid dat mijn Palm.
Vraag me af hoe het zit met de sterkte van het signaal van die Axim.

• Mannes
axim is ook niet bijzonder sterk ..
maar je kan er wel een cf kaartje bij kopen die dit verhelpt.
www.ultramote.com die ik net ook noemde heeft ab software met een extra uitbreidings kaartje voor beter bereik.

• pyravex

pyravex

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 15:24:
[...]
Zoals al is aangegeven kan dat wel, het werkt (bij mij in ieder geval) niet lekker, de infraroodpoort is simpelweg te zwak om serieus als afstandsbediening te kunnen functioneren. Vraag me af of je daar je PDA wel voor wilt benutten. Afstandsbediening gebruik ik over het algemeen toch met wat minder voorzichtigheid dat mijn Palm.
Vraag me af hoe het zit met de sterkte van het signaal van die Axim.
op wat voor afstand is dat van bv tv/radio??
bij mij staat alles ong binnen 2 3 meter, is dat wel te overbruggen met de tungsten?

Nou hij is besteld, als het goed is ga ik um woensdag ophalen in de meern :)

[ Voor 6% gewijzigd door pyravex op 17-02-2003 14:58 ]

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
mijn woonkamer is 5 mtr breed en wanneer ik met de ipaq 39xx de tv bedien, gaat het gewoon als een trein...
ik weet niet hoe het met de andere is...

niets bijzonders

• Wiebbe
  • Laatst online: 17-02 20:56

Wiebbe

<none />

[quote]StanTheMan schreef op 16 February 2003 @ 14:05:
enkele opmerkingen van mij:

over het apart aanschaffen van software, documents to go pro 5.0 zit standaard bij de tungsten en er is volgens mij meer (gratis) palmos software beschikbaar dan voor ppc.
graffiti 1 en 2, zijn allebei teken voor teken. Ik heb nog niet echt gezien hoe de echte handschriftherkenning werkt op ppc, daar ben ik wel benieuwd naar, zal het binnenkort eens proberen op de xda van iemand die ik ken.

Euhm, even voor de duidelijkheid, mijn PPC

de Ipaq 3870, heeft ondersteuning voor: Grafiti 1 van Palm, die van Epoc, (ook een soort grafiti) zijn eigen handschriftherkenning, en gewoon een on screen toetsenbord. Dus voor invoer doet de PPC niet onder aan de Palm, aangezien hij ook grafiti 1 heeft :P

verder crasht een PPC inderdaad een stuk meer, en is hij ook een stuk sneller leeg qua batterij, als ik hem vergelijk met mijn m100. (maar ja, die is gray scale, en maar 24 Mhz ofzo :P)

Qua Office, kan ik niet echt zeggen, ik kreeg er geen Documents to go bij, (bij me palm) dus het was behelpen met gratis software, en dan is het wel erg klote. Wel is het scherm van de meeste PPC groter, (qua resolutie) en kan dus wel meer tekst weer geven.

maar, als je een palm niet voor multimedia zou willen nemen, zou ik gewoon voor de palm gaan :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[quote]Wiebbe schreef op 17 February 2003 @ 21:15:
StanTheMan schreef op 16 February 2003 @ 14:05:

Qua Office, kan ik niet echt zeggen, ik kreeg er geen Documents to go bij, (bij me palm) dus het was behelpen met gratis software, en dan is het wel erg klote. Wel is het scherm van de meeste PPC groter, (qua resolutie) en kan dus wel meer tekst weer geven.

maar, als je een palm niet voor multimedia zou willen nemen, zou ik gewoon voor de palm gaan :P
De resolutie van de "oude" palms is 160x160, de Palm Tungsten T heebft 320x320, maar vrijwel alle PPC's hebben een resolutie van 320x240.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• StanTheMan
he niet mijn naam bij verkeerde quotes zetten he...

Verwijderd

Je krijgt trouwens de standaard versie van Doc's to Go5.0 bij de Tungsten :)

Bij de M100 zat dat doc's to go niet idd, die heb ik ook nog gehad, op zich wel logisch, want dat ding heeft 2mb niet uitbreidbaar geheugen :P

Das een verschil dat mensen vaak vergeten, die goedkopere Palm's zijn niet alleen gunstig geprijsd vanwege de weinige features, maar je krijgt er ook bijna geen software bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 06:52:
Je krijgt trouwens de standaard versie van Doc's to Go5.0 bij de Tungsten :)

Bij de M100 zat dat doc's to go niet idd, die heb ik ook nog gehad, op zich wel logisch, want dat ding heeft 2mb niet uitbreidbaar geheugen :P

Das een verschil dat mensen vaak vergeten, die goedkopere Palm's zijn niet alleen gunstig geprijsd vanwege de weinige features, maar je krijgt er ook bijna geen software bij.
U heeft een Palm Tungsten?

zijn er bijvoorbeeld ook spelletjes enzo voor te krijgen? of werkt dat beter op een PPC?

Multymedia? hoe gaat dat, als je het dan hebt over filmpjes in avi/mpg van 10sec tot 1 of 2 minuten?
MP3? gaat dat een beetje
nog een laatste vraagje :P
Is die 16mb geheugen uit tebreiden, naar 64mb? of meer?
Kan dat ook intern. of zit je dan alweer met zon flash kaartje...

• Mannes
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 11:11:
[...]

U heeft een Palm Tungsten?

zijn er bijvoorbeeld ook spelletjes enzo voor te krijgen? of werkt dat beter op een PPC?

Multymedia? hoe gaat dat, als je het dan hebt over filmpjes in avi/mpg van 10sec tot 1 of 2 minuten?
MP3? gaat dat een beetje
nog een laatste vraagje :P
Is die 16mb geheugen uit tebreiden, naar 64mb? of meer?
Kan dat ook intern. of zit je dan alweer met zon flash kaartje...
Sinds palm OS 5 zijn er idd wel meer spellen voor te krijgen/komen er meer spellen. Met name is het met palm os5 beter mogelijk om 3d spellen te spelen (denk aan doom)
Er gaat een realone player komen voor mp3s op de tungsten, tot die tijd kan je het met andere, betaalde, software doen. staat in dit topic wel meer over.
Filmpjes weet ik niks over maar dat moet ook wel kunnen lijkt me zo, van PPC weet ik in ieder geval zeker dat het (goed) kan.
Geheugen uitbreiden gaat dmv een securedigital kaartje. Hier kan je dus tot uh.. 512mb induwen als je dat nodig vind

Verwijderd

Mannes schreef op 18 februari 2003 @ 11:16:
[...]

Sinds palm OS 5 zijn er idd wel meer spellen voor te krijgen/komen er meer spellen. Met name is het met palm os5 beter mogelijk om 3d spellen te spelen (denk aan doom)
Er gaat een realone player komen voor mp3s op de tungsten, tot die tijd kan je het met andere, betaalde, software doen. staat in dit topic wel meer over.
Filmpjes weet ik niks over maar dat moet ook wel kunnen lijkt me zo, van PPC weet ik in ieder geval zeker dat het (goed) kan.
Geheugen uitbreiden gaat dmv een securedigital kaartje. Hier kan je dus tot uh.. 512mb induwen als je dat nodig vind
Dan zit je SD slot natuurlijk wel vol :'( + dat ik dan met 3 geheugen kaartjes loop de klooien CF SD en die van sony :'(

Dane-Elec 256 MB Securedigital Card Retail
€ 191,- (van T.net shop)
Dat komt er dan nog overheen... jammer, ik heb me net lijp gekocht aan CF kaartjes, zijn er geen convetors voor??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 11:24 ]

• Mannes
van CF naar SD wel .. maar andersom durf ik niet te zeggen.. + dat je dan een relijk kwetsbaar uitstekend ding hebt .. ik bedoel. CF is nog wel even wat groter dan SD

Dat is ook een van de redenen waarom ik (waarschijnlijk) voor de axim van Dell ga. Hij is dan wel lomper en minder effiecient met proc en batterijen. Maar er zit wel een CF slot in. En mp3 speler krijg je er meteen al bij. En die handschriftherkening lijkt me veel fijner dan graffiti.

[ Voor 47% gewijzigd door Mannes op 18-02-2003 11:31 ]

Verwijderd

Mannes schreef op 18 februari 2003 @ 11:27:
van CF naar SD wel .. maar andersom durf ik niet te zeggen.. + dat je dan een relijk kwetsbaar uitstekend ding hebt .. ik bedoel. CF is nog wel even wat groter dan SD

Dat is ook een van de redenen waarom ik (waarschijnlijk) voor de axim van Dell ga. Hij is dan wel lomper en minder effiecient met proc en batterijen. Maar er zit wel een CF slot in. En mp3 speler krijg je er meteen al bij. En die handschriftherkening lijkt me veel fijner dan graffiti.
:'( nu breng je me weer in twijvel :P

Ik vind het echt ontzettend moeilijk ik heb nog noooit zo lang lopen klooien over een stukje hardware. :P

• Mannes
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 11:48:
[...]

:'( nu breng je me weer in twijvel :P

Ik vind het echt ontzettend moeilijk ik heb nog noooit zo lang lopen klooien over een stukje hardware. :P
Jah.. ik ook eigenlijk.. had me al een tijdje vastgezet op de axim.. maar hoe meer ik op tweakers kom en hoe vaker ik hem zie.. hoe meer die tungsten ook aan me gaat trekken.

Verwijderd

voor welke PDA kan je meer software krijgen?

voor de PPC of Palm?

En is dit dan vaak gratis? of moet je er voor dokken?

Verwijderd

Voor PalmOS is meer software verkrijgbaar, ook veel freeware, wat de verhouding freeware/comercieël is weet ik niet.

Verwijderd

Beschikt PalmOS 5 zoals gebruikt in de Tungsten E over de mogelijkheid om ook te kunnen internetten wanneer je PDA op een computer is aangesloten? Ik heb gehoord dat het bijvoorbeeld met Windows Pocket PC mogelijk is de PDA aan te sluiten op de computer en de PPC krijgt via dhcp automatisch een IP en browsen maar.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 19:13 . Reden: typfout ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik voel me ook geroepen te reageren:

Ik heb zelf een ipaq h5450 met pp2002 (over een week ppc2003). Deze pda heeft wifi, bluetooth, een sd(io) slot en een slot voor en expansionpack. (verder heeft deze een sim slot, die wegens technisch redenen niet te gebruiken is ;) ), en nog een fingerprint scanner >:)

Ik heb hem genomen vanwege de wifi (ik doe ut, waar de wifi gratis is). Hij is redelijk groot, maar dit is voor mij geen bezwaar. Met wifi is de accu zo leeg (daarom heb een expansionpack gekocht met 2x compact flash (waarvan een cf io) met 2200mah accu. (wat het totaal 3350 geworden is).

Hij crasht wel eens; op zich geen probleem; soft reset en weer up and running. Verder heeft de ppc veel freeware.

Palmos heb ik weinig ervaring mee, maar deze is idd stabieler en bevat een beter os; de andere kant is dat de ppc op windows werkt welke veel voordelen biedt.

Plus dat palm zich om de smartphones wilt gaan richten en de palm pdadus waarschijnlijk eruit gaat. Palmos zal dat ook langzamerhand verdwijnen

if broken it is, fix it you should

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:12:
Beschikt PalmOS 5 zoals gebruikt in de Tungsten E over de mogelijkheid om ook te kunnen internetten wanneer je PDA op een computer is aangesloten? Ik heb gehoord dat het bijvoorbeeld met Windows Pocket PC mogelijk is de PDA aan te sluiten op de computer en de PPC krijgt via dhcp automatisch een IP en browsen maar.
Dat kan met PalmOS5 niet standaard. Je kunt Mocha PPP aanschaffen, of het gratis PalmVNC proberen waarmee je je desktop remote kunt besturen als je Bluetooth hebt.

Alors.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

elgringo schreef op 27 januari 2004 @ 19:46:

Palmos heb ik weinig ervaring mee, maar deze is idd stabieler en bevat een beter os; de andere kant is dat de ppc op windows werkt welke veel voordelen biedt.
Gaan we weer. "PPC werkt op Windows, dus dat heeft veel voordelen". Duh, nou weet ik nog niks. Zoals?
Plus dat palm zich om de smartphones wilt gaan richten en de palm pdadus waarschijnlijk eruit gaat. Palmos zal dat ook langzamerhand verdwijnen
Jij weet niet dat laatst bij een conferentie aan de hoge pieten van Windows Mobile is gevraagd hoe ze de toekomst van de PPC (zonder GSM/CMDA connectivity) inschatten? En dat ze daarop: "Niet" antwoordden? Je ziet dat zowel PalmOne als Windows Mobile zich hevig gaan richten op de smartphone markt. PalmOne heeft niet voor niets Handspring met de succesvolle Treo smartphone zakenserie overgekocht, en de PalmOne Treo 600 is op dit moment een van de best beschouwde smartphones voor de zakelijke gebruiker in Amerika. PalmOS blijft zeker, waarschijnlijk net als Windows mobile, maar zul je steeds vaker smartphones op de markt aantreffen dan standalone PDA's.

http://reviews.cnet.com/4505-3127_7-30597291.html?tag=search

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30597291-2-200-overview-1.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Stereotomy op 28-01-2004 00:51 ]

Alors.

Pagina: 1