Ik heb dus een probleempje met mijn a7v. Er liggen wat paden vlak bij de socket van de processor. Toen ik de koeling er af haalde om er een nieuwe op te zetten kwam deze tegen een van de paden aan. Helaas is hier door dat pad verbroken. nu krijg ik alleen nog maar wat gebeep achter elkaar. Dit betekend volgens het boekje dat er geen geheugen in zit. Er zit alleen wel geheugen in en ik heb het ook nog in de verschillende slots geprobeerd... werk dus allemaal niet. Iemand een idee hoe je zonder te solderen deze paden weer kan repareren?
Denk niet dat dat gaat lukken zonder te solderen hoor
Ik roep maar wat, wellicht kan iemand dit bevestigen of naar het rijk der fabelen verwijzen:
AMD processoren worden ge-unlocked door extra paden te trekken met een potlood (koolstof).
AMD processoren worden ge-unlocked door extra paden te trekken met een potlood (koolstof).
Verwijderd
Erhm joehoe, ubertracker.Dielie schreef op 16 februari 2003 @ 11:48:
Ik roep maar wat, wellicht kan iemand dit bevestigen of naar het rijk der fabelen verwijzen:
Dit gaat over paden op zijn moederbord, niet op zijn processor
Verwijderd
Lees het topictitel eens.Dielie schreef op 16 februari 2003 @ 11:48:
Als er meerdere verbindingen zijn beschadigt dan kun je het niet repareren, 1 zou kunnen met een goede soldeerbout of extreem met geleidende verf maar dan moet je de hele baan blootleggen.
Aangezien het meerlaags moederborden zijn is het eigen onmogelijk om het correct te zien wat er stuk is en ook om dit zelf te repareren.
Dus het wordt een nieuw bord uitzoeken ben ik bang voor je.
Gebruik van dat spul dat men gebruikt om de achterruitverwarming van een auto te fixen
.
doe er een beetje op een naald.. en start fixing
doe er een beetje op een naald.. en start fixing
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Deze potloodtruc werkte alleen op keramische processoren (Thunderbird en Spitfire). Op plastic CPU's (Palomino, Morgan, Thoroughbred en Barton) kun je geen potloodstrepen trekken. En omdat ik nog nooit een keramisch mobo heb gezien, denk ik niet dat dit ook op zijn mobo gaat werkenDielie schreef op 16 February 2003 @ 11:58:
Mijn gedachte was dat als het werkt voor een processor, misschien ook voor een mb. Vandaar.
Ik ben toch bang dat je A7V overleden is. Ik heb op precies dezelfde manier mijn A7V de hemel in geholpen. Bij het monteren van de koeler schraapte de clip over het mobo vlakbij de socket. Om de een of andere n00buh manier zitten daar toevallig ook heel leuk een aantal baantjes die naar de dimm socket's lopen. Ik had er precies 3 geraakt 
1 van elk socket.
Moederborden bestaan uit een aantal verschillende lagen en daarboven nog een beschermingslaag etc. Je kunt "nooit" bij die lagen eronder komen dus solderen of pasta dat gaat niet werken.
Nieuw A7V was voor mij de oplossing (maar 300 piek toen joh)
Suc6,
Viper®
1 van elk socket.
Moederborden bestaan uit een aantal verschillende lagen en daarboven nog een beschermingslaag etc. Je kunt "nooit" bij die lagen eronder komen dus solderen of pasta dat gaat niet werken.
Nieuw A7V was voor mij de oplossing (maar 300 piek toen joh)
Suc6,
Viper®
Een wat ouder moederboard heb ik wel eens gerepareerd door de lak van het mobo af te schrapen en met een moederboard de koperbanen te vertinnen.
Dat werkt natuurlijk alleen bij kleine onderbrekingen.
Dat werkt natuurlijk alleen bij kleine onderbrekingen.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Pagina: 1