Ik wil een VPN verbinding maken met ons kantoor en krijg het volgende:
1) Hang ik mijn ADSL-modem (Alcatel Speedtouch Home) rechtstreeks op mijn netwerkkaart, maak ik een verbinding via de PPPOE-client van WXP => alles werkt perfect.
2) Via een simpele inbelverbinding via modem => alles werkt perfect.
3) Wil ik echter via mijn ADSL-router een verbinding maken => niets werkt
De router is een SMC Barricade. De tunnel wordt wel opgebouwd maar ik krijg er geen verkeer door. Zelfs geen simpele ping. Wanneer ik naar een bepaalde server ping dan komt de ping aan bij die server, hij stuurt ook een antwoord maar dat antwoord komt niet aan bij mijn PC.
Langs beide zijden wordt er NAT gebruikt.
Wanneer ik connecteer naar onze andere site, via de router, dan werkt alles wel. Het enige verschil is dat er maar éénmaal NAT wordt gebruikt (aan mijn zijde).
Kantoor gebruikt een Netscreen-FW
Onze andere site heeft een Netasq-FW
Iemand enig idee wat hier het probleem is?
1) Hang ik mijn ADSL-modem (Alcatel Speedtouch Home) rechtstreeks op mijn netwerkkaart, maak ik een verbinding via de PPPOE-client van WXP => alles werkt perfect.
2) Via een simpele inbelverbinding via modem => alles werkt perfect.
3) Wil ik echter via mijn ADSL-router een verbinding maken => niets werkt
De router is een SMC Barricade. De tunnel wordt wel opgebouwd maar ik krijg er geen verkeer door. Zelfs geen simpele ping. Wanneer ik naar een bepaalde server ping dan komt de ping aan bij die server, hij stuurt ook een antwoord maar dat antwoord komt niet aan bij mijn PC.
Langs beide zijden wordt er NAT gebruikt.
Wanneer ik connecteer naar onze andere site, via de router, dan werkt alles wel. Het enige verschil is dat er maar éénmaal NAT wordt gebruikt (aan mijn zijde).
Kantoor gebruikt een Netscreen-FW
Onze andere site heeft een Netasq-FW
Iemand enig idee wat hier het probleem is?