Met het volgende stukje CSS krijg ik een vakje in de tekst waarin ik bijvoorbeeld een plaatje kan zetten. De tekst vouwt zich automatisch om de tekst heen, dus zo krijg ik een prachtige layout.
Dit is de CSS:
Nu heb ik in de desbetreffende tabel waarin ik deze 'box' wil zetten de tekst volgens het volgende stukje CSS gedefinieerd...
Indien ik dus ergens in de tekst een box heb neergezet, komt de tekst daar achterna er anders uit te zien. Ik kan die tekst bijvoorbeeld ook aanpassen met ctrl + scrollwiel etc. Justify doet het ook niet.
Hier is nog een voorbeeld:
Dit is de CSS:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| .leftbox, .rightbox { margin: 3px; padding: 3px; font-size: 12px; color: #000000; text-align:justify width: 20%; } .leftbox { float: left; } .rightbox { float: right; } |
Nu heb ik in de desbetreffende tabel waarin ik deze 'box' wil zetten de tekst volgens het volgende stukje CSS gedefinieerd...
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| .content { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000; text-align:justify } |
Indien ik dus ergens in de tekst een box heb neergezet, komt de tekst daar achterna er anders uit te zien. Ik kan die tekst bijvoorbeeld ook aanpassen met ctrl + scrollwiel etc. Justify doet het ook niet.
Hier is nog een voorbeeld:
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.