Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb mij de afgelopen weken georienteerd op een harddisk mp3 player, maar zit nu heel erg in dubio over wat en hoe.
Eerst nog ff dank alvast aan "the_Omniscient" voor zijn koning tabel met players
( [rml][ MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?[/rml] )

Maar het probleem is dat ik een mp3 player dus zoek die wel wat kan hebben, ik ga over 2 weken voor 7 weken snowboarden :*) en wil graag met zo'n geinige unit de berg op.
Zelf had ik mijn oog laten vallen op de "zen" :9~ of de "archos jukebox" :>
Het probleem met de Zen is dat de batterij niet kan worden vervangen :( en na 2 jaar dood scheint te zijn. Hebben jullie meer hier over gehoort.
De Archos is heel ralext en niet te duur maar nu vroeg ik me af, er zit maar 2 mb intern geheuge in en met snowboarden zit je nou niet bepaalt stil, 8)7 en naar mijn weten vind zo'n harddisk het niet leuk als er flink me geschud word. Is het niet zo dat die harddisk na een maand snowboarden helemaal gammel is.
Thanks, okki

Graag reactie, en niet van dat de ik de ipod moet nemen want die is toch veels te duur _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat is je budget dan?

Hoeveel GB heb je dan minstens nodig?

Zo duur is de 5 GB versie van de iPOD toch niet?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil min 10Gb maar liever 20 Gb En max 400 pleuro

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

En 1GB? Dan koop je 1GB CF en een CFplayer erbij :P Kost je precies

pricewatch: Compact Flash 1GB (Sandisk) €320 voor gewoon CF en
of
pricewatch: Compact Flash 1GB (IBM MicroDrive, PC Card) €201 voor een IBM Microdrive van 1GB

en

pricewatch: Diva MP3 Player (32MB) €82 voor een MP3speler met CF-support (en microdrive en ID3)

1GB is wel iets minder dan 10, maar met die CFkaart van €320 weet je zeker dat je speler er tegen kan. Die microdrive kan redelijk goed tegen schokken geloof ik, maar hoe dat precies zit weet k niet. Je hebt met deze combinatie een kleinere speler dan de ipod ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als je 7 weken op vakantie gaat wil ik wel wat meer dan 150 nummers mee. en daarbij komt ook dat ik veel werk met een vriend van mij altijd uitwissel en het dus verdomt handig is als ik een harde scijf bij me heb

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 16:30:
Ja maar als je 7 weken op vakantie gaat wil ik wel wat meer dan 150 nummers mee. en daarbij komt ook dat ik veel werk met een vriend van mij altijd uitwissel en het dus verdomt handig is als ik een harde scijf bij me heb
150 x 6 = 900 MB (als we er van uitgaan dat een gemiddeld nummer 6 MB is)

Wat bedoel je met werk uitwisselen? Muziek, of word documenten?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen word documenten ofzo maar photoshop en 3d meuk (en ik luister drum and bass, en een gemiddeld nummertje is al snel 7 a 8 Mb)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar het belangrijkste wat ik wil weten is, of die harde schijf het snowboarden aankan. en een crash kan overleven, of dat ik hem na 2 weken al weer terug kan sturen. Dan heb ik er nog niks aan

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:02 ]

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Eh tja. Ideaal zijn HD-players zeker niet voor de be-boarde mensen onder ons. Apple heeft wel zo'n speciaal winterjack gemaakt voor haar iPod, maar dat was behoorlijk aan de prijs.

Veel HD-spelers zijn sowieso volledig ongeschikt om mee te gaan rammelen in de sneeuw. De Archos Recorder lijkt me niet echt de speler voor de vlotte boarder (NOFI: het is een hele goede speler voor normale polderjongens).

Aan de top van wat reeds verkrijgbaar is, vind je dus die iPod met zn 32 MB buffer en zn geringe formaat. Maar ja, je zei het zelf al: zo'n ingebouwde batterij is gewoon klote (psychologisch effect). Ik weet niet hoe het met de iPod II is gesteld, maar ik zou het een domme move van Apple vinden om hetzelfde batterij-systeem te handhaven.

De Creative Zen lijdt aan hetzelfde manko, en heeft "maar" 16 mb buffergeheugen (minder hobbelen en bobbelen/Jackass-praktijken).

De Archos'en zijn in mijn HD-topic op een of andere manier altijd afwezig, ik kom er nooit eens aan toe ze fatsoenlijk te behandelen. Wellicht is de Multimedia Jukebox 20 wat voor je, die heeft 16 MB buffergeheugen en kan dus JPEG's en dergelijke on-screen laten zien. Ook de Mambo X P350/353 zou in je straatje kunnen passen.

Maar sporten/heftige recreatie + MP3 = flashgeheugen, mijns inziens. Helaas zijn er nog maar weinig spelers die MicroDrive of zelfs Flashgeheugen > 256 MB ondersteunen.

Aangezien je binnen nu en 2 weken moet kiezen, zou ik zeggen: kijk eens naar een Archos Multimedia Jukebox 20 (die prijzig is) of naar een wat lichtere Mambo X P350, die je onder een andere naam in Duitsland kunt bestellen (+15 euro verzendkosten). Overigens heeft deze laatste speler "maar" 8 MB buffer, echter: de batterijen zijn vervangbaar.

En anders, tja: iPod? Zen? Allebei toch heel mooi hoor.

Misschien overleef je het wachten op een Ogg-apparaat als de iRiver iHP-100/Neuros 20HD/SonicBlue Pearl deze keer nog wel met een iRiver iFP-190 of ga lekker MicroDriven met een NexIIe. Er ligt veel mooi spul op ons te wachten, de komende tijd.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
zo te horen kan alleen de techniek van 20 jaar geleden een stootje hebben. ik heb al 5 discmans in de laatste 3 jaar er doorheen gebeukt. :( ik denk dat ik maar eens zo'n walkam van 5 pleuro ga kopen, en een stuk of 30 bandjes ga forceren te tapen :( :( :( :(
Ok jongens in ieder geval nog bedankt voor de info
Pagina: 1