Verwijderd

Topicstarter
het enneagram is een psychologisch model dat op een diep niveau inzicht geeft in je onbewuste motivatie voor gedrag

enneagram komt uit het grieks en staat voor negen figuren/punten

het symbool is een cirkel, een driehoek en een zeslijnig figuur

de dynamiek zit hem in dit symbool dat alle negen punten met elkaar verbindt, hierdoor is een krachtige dynamiek waar te nemen, waardoor niets vaststaat maar alles altijd in beweging is....
de 9 punten staan voor de negen enneatypen:
te weten:

1) perfectionist
2) helper
3) winnaar
4) romanticus
5) waarnemer
6) loyalist
7) avonturier
8) baas
9) vredestichter

iemand die zich in een van deze typen herkent kan meer informatie krijgen over de typen

een boel gezwets :) maar zie ook de topic: "hoeveel persoonlijkheden heeft de mens"voor degenen die zich afvragen waar dit in den godesnaam over gaat....

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:12 schreef ik_zei_de_gek het volgende:
het enneagram is een psychologisch model dat op een diep niveau inzicht geeft in je onbewuste motivatie voor gedrag

de dynamiek zit hem in dit symbool dat alle negen punten met elkaar verbindt, hierdoor is een krachtige dynamiek waar te nemen, waardoor niets vaststaat maar alles altijd in beweging is....
te weten:

1) perfectionist
2) helper
3) winnaar
4) romanticus
5) waarnemer
6) loyalist
7) avonturier
8) baas
9) vredestichter

iemand die zich in een van deze typen herkent kan meer informatie krijgen over de typen

een boel gezwets :) maar zie ook de topic: "hoeveel persoonlijkheden heeft de mens"voor degenen die zich afvragen waar dit in den godesnaam over gaat....[/quote]ik ben (denk ik):
1) perfectionist
3) winnaar
4) romanticus

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:14 schreef Dirk-Jan het volgende:
ik ben (denk ik):
1) perfectionist
3) winnaar
4) romanticus[/quote]perfectionist:
verbeteraar, hervormer, inspecteur, rechter, volbrenger

winnaar:
druktemaker, performer,statuszoeker, magiër, manager

romanticus:
tragische romanticus, artiest, individualist, artistiekeling, beredeneerder, liefdesjunkie (=wel op jou van toepassing dirkjan:))

de verbinding is alsvolgt: de perfectionist is secundair en tertiair een romanticus (dat klopt dan dus wel voor jou) en avonturier

maar een enneagram is vrij ingewikkeld maar het schijnt dat je na het bepalen van je eigen enneatype nooit meer hoeft te twijfelen aan je eigen persoonlijkheid.
voor mij klopte dat zeer zekers, de confrontatie was zeer schokkend.... ik ben dus een avonturier (non-info)

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op woensdag 15 november 2000 20:12 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

te weten:

1) perfectionist
2) helper
3) winnaar
4) romanticus
5) waarnemer
6) loyalist
7) avonturier
8) baas
9) vredestichter

een boel gezwets :) maar zie ook de topic: "hoeveel persoonlijkheden heeft de mens"voor degenen die zich afvragen waar dit in den godesnaam over gaat....
Volgens mij ben ik een: perfectionist, vredestichter, helper, waarnemer

-----
Maar heb je niet een URL waar ik wat meer info kan vinden over enneagrammen?? Ik heb er nl nog nooit van gehoord...

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja hoor, de ultieme prevalentie van de hokjesgeest.

Ik ben 10) Lord Daemon

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 november 2000 10:46 schreef LoekieLeeuw het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik een: perfectionist, vredestichter, helper, waarnemer
ok kijk maar op:....
-----
Maar heb je niet een URL waar ik wat meer info kan vinden over enneagrammen?? Ik heb er nl nog nooit van gehoord...
.... http://www.enneagram.nu/enneagram-test.nl

of http://www.andromeda-uitgeverij.nl

ik krijg de sites alleen niet te pakken :(
of
snailmail:
Andromeda
Wetering 17
1261 ND Blaricum
(035) 5254800

of ga naar de boekenwinkel met het *)-merk en dat heb ik dus gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 november 2000 11:14 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja hoor, de ultieme prevalentie van de hokjesgeest.
:) ik heb het ook niet zelf bedacht en heb er eens een boekje van gekocht gewoon uit nieuwsgierigheid...
nog nooit iets gevonden wat zo herkenbaar was :o. ik kan moeilijk alles uitleggen in een topic, dan kan ik er beter een nieuwe website over openen ...

maar je hebt wel een beetje gelijk, het is te vergelijken met astrologie of numerologie. absolute hokjesgeest. en toch treffend hoe je na een simpele test op dingen stuit die niet afhankelijk zijn van de datum of tijd waarop je geboren bent, of welke naam je hebt gekregen van je ouders. maar gewoon het karakter geeft waar je mee geboren bent en hebt ontwikkeld in de loop der jaren.
Pagina: 1