[Video]ASUS V8440 doet niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 17:07
Mijn ASUS V8440 begon gisteren met tegenpruttelen: Nadat er op mijn PC een uurtje of 2 Medal Of Honor gespeeld was, ging ik wat drinken en zodra ik weer terug kwam had ik geen beeld meer. Meedere malen gereset, maar geen resultaat. ASUS eruit, oude 4mb PCI kaart erin en huppa hij startte vrolijk op met beeld en al. Dus ik denk nog een keer met die ASUS proberen, maar weer geen beeld. Daarna heb ik een keer met de PCI kaart en de ASUS opgestart en vanaf dat mometn deed mijn ASUS het weer. Ik was dus dolblij en vroeg me verder niet meer af wat er dan eigenlijk mis was.

Maar gisteravond zit ik op een site te lezen en me beeld valt gewoon weg. Ik dus weer resetten, maar het had geen zin. Ik alles geprobeerd wat ik gisteren ook heb gedaan, maar het mocht niet baten. Heb zelfs mijn ZM80-HP er al opnieuw opgezet.

Als ik nu met beide kaarten geïnstallleerd opstart, heb ik gewoon beeld (via de PCI-kaart), maar zodra ik het windows XP schermpje 'Nieuwe hardware gevonden: Geforce 4 ti4400' zie verschijnen krijg ik een zwart scherm met linksboven een cursor.

Ik begin nu echt ten einde raad te raken en vrees voor mijn garantie, omdat de originele koeler niet meer op zit en ik de originele bevestiging gesloopt heb bij het afhalen van de koeler.

Wie o wie heeft een, zoniet dé oplossing voor mijn probleem?

Specs:
Epox 8rda+ met nieuwste BIOS
XP1800+
256MB PC2100
ASUS V8440 DT

Edit:

Voor de duidelijkheid, ik krijg dus helemaal geen beeld meer. Zelfs niet in de bios.

[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 16-02-2003 10:31 ]

• Qylos
  • Laatst online: 13-08 17:31
Het zou best wel eens kunnen dat de fan van de GPU af en toe eens afslaat. Kijk eens naar de kaart en kijk of er iets zwart geworden is of een brandlucht ruikt. Als dat zo niet is, probeer je kaart eens in een andere pc en laat die een paar uur testen om te kijken wat er dan gebeurt. Andere drivers proberen? Als het dan nog niet werkt moet je gewoon voor garantie gaan vragen.

edit:
Weet je zeker dat het niet aan je monitor ligt?

[ Voor 8% gewijzigd door Qylos op 16-02-2003 10:28 ]

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Hang die 4400 eens in een ander systeem. Als dat systeem ook kuren vertoont dan vrees ik het ergste maar het kan ook een bugje in windows zijn...

Succes.

• Syzzer
Ik kan dus niet eens POSTen en er zit een ZM80-HP op. (dat is zo'n passieve zalman koeler)

Bij het afhalen van de koeler alles nagekeken, maar ik kon geen zichtbare schade vinden.

Edit:
Andere PC ga ik nu proberen. BRB

[ Voor 13% gewijzigd door Syzzer op 16-02-2003 10:31 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
je hebt toevallig niet het probleem wat hier beschreven staat (met foto)?
Wat te doen videokaart kapot :(

Verwijderd

Blaas hem ook eens helemaal schoon, de aansluiting en de kaart zelf, er is een hele kleine kans dat het stof is. Verder is het inderdaad het best om hem eens in een ander systeem te testen, werkt hij daar ook niet is hij simpelweg stuk.

• Syzzer
Canard schreef op 16 February 2003 @ 10:32:
je hebt toevallig niet het probleem wat hier beschreven staat (met foto)?
Wat te doen videokaart kapot :(
Nee, ik kan niets vinden wat mogelijk kapot of doorgebrand zou kunnen zijn.

In een andere PC doet hij het ook niet :( Hij zal dus wel gewoon stuk zijn.

Maar dan heb ik een ander probleem: ik heb nog garantie, maar ik heb de originele koeler eraf gesloopt voor mijn ZM80-HP. De koeler zelf heb ik nog weg, maar de rubberen bevestigingsdingetjes niet. Iemand enig idee waar die te krijgen zijn of doen ze daar niet moeilijk over bij Informatique?

Plaatje van pennetje:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/v8440cooler.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/v8440front2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Syzzer op 16-02-2003 11:04 ]

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
kijk ff in je Inbox op casejunkies, k heb die pootjes nog wel voor je

...

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Het is niet zozeer de vraag of Informatique het accepteert, denk ik, maar of de importeur van ASUS (BAS of Quote) dat pikt. Ik zal er alleen niet te hard vanuit gaan dat je nog garantie krijgt. Dit soort dingen vallen namelijk onder het kopje 'user-abuse'. Je hebt de kaart, ook al is het alleen de koeler, zitten modden.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Syzzer
Ik neem aan dat als ik de cooler er weer opzet met de goede pootjes ze het niet kunnen zien. Voor de rest heb ik niets gemod aan de kaart en ik neem aan dat ze niet gaan controleren of de koelpasta wel die van ASUS is.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Misschien dat je ook gewoon de eer aan jezelf kan houden en gewoon kan zeggen dat je er die Zalman erop gezet. Lijkt me dat je dan 's avonds beter in slaap kan komen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Pagina: 1