Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding in Aopen H700A omdraaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De voeding in mijn Aopen H700A zit standaard zo ingebouwd, dat de ventilatiesleuven aan de onderkant volledig afgedekt worden door het tussenschot van de kast waar de voeding op rust.

Voordeel is dat er dan geen warmte van de CPU in de voeding gezogen wordt. Nadeel is dat er helemaal geen warmte uit kan danwel koele lucht in kan (er zitten nog wel ventilatiesleuven aan de achterkant van de voeding.

Ik overweeg de voeding op zijn kop te monteren, dan kan er geprofiteerd worden van de airflow naar de 2 casefans boven de voeding.

Of levert dit problemen op? Heeft iemand dit al geprobeerd?

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

ik zie geen probleem, gewoon proberen zou ik zeggen

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

Probeer het....

Tussenschot weghalen is ook een optie...

Verwijderd

Wat euss zegt, ik zou gewoon ff uitmeten waar die fan zit ten opzichte van dat tussenschot. Ff tekenen en uitzagen.. Is beste optie!!

Verwijderd

Topicstarter
Tussenschot eruit halen is natuurlijk simpel. Maar is het koeltechnisch niet beter om hem om te draaien. Lijkt me wel maar ik vroeg me af of het nadelig voor de voeding was. Misschien moet ik hem maar even openschroeven, kan ik er gelijk een Papst fan in zetten en wat blauwe leds :)

Verwijderd

voor zo ver ik weet zitten die koelingsleuven in je voeding omdat dat voorgeschreven is door de ATX standaard. M.A.W. men heeft het ooit zo bedoeld dat de warme lucht van de CPU door de voeding op die manier wordt weggewerkt. FYI
Pagina: 1