Toon posts:

AMD en programma's die niet draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hele stomme vraag:
Wat klopt er van de geruchten, die ik hoor, dat sommige programma's niet met AMD processoren draaien?

thanx,
GJ

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Nee, dat is niet waar. De AMD is 100% x86-compatible.
Het enige wat je kan krijgen is een AMD met VIA chipset erop. De meeste VIA chipsets zijn niet altijd even stabiel. Zeker niet zonder de 4-in-1 drivers...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Pure bullshit... volgende vraag ;)

Verwijderd

Niet helemaal bullshit want er zijn programmas die amd niet slikken...

Maar dat zijn technisch tekenprogramma's maar dat zal een simpel iemand niet thuis hebben :}

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:45
Ik wou even reageren (anders had ik niet op reply gedrukt ;) )

M'n eerste 'snelle' proc was een cyrix 333@250 MHz die deed het perfect, niksnada problemen.
Toen fikte ie door ivm kapotte koeler, er werd een nieuwe proc ingezet (dezelfde)
Alles deed het, behalve Delta Force 1 niet. BALEN dus.

Een week later zat (en zit nog telkens) er een AMD k6-2@400 Mhz in die goed draait...

Verwijderd

cyrix 333@250 MHz

? terug clocken? ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:25 schreef Alchemy het volgende:
Niet helemaal bullshit want er zijn programmas die amd niet slikken...

Maar dat zijn technisch tekenprogramma's maar dat zal een simpel iemand niet thuis hebben :}[/quote]Ja ok :)... Je snapt het heus wel :)...
Ok.. restatement..:

99,95% bullshit ;)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:18
Als een programma niet draait is dat omdat het programma kijkt of het wel een Intel proceessor is, amd is 100% x86 compatible, je zou ook progje's kunnen maken die alleen op Athlon's lopen en niet op P3's...

Verwijderd

Ja hoor, ik heb programma die net muh Duron draaien. Omdat'ie te snel is en bij brakke programmering krijg je fijn runtime errors, bluescreens en wat nog meer .. of delen door nul fouten.

Kent iemand nog die oude IBM spelletjes, and dat draaien op de eerste 486 processors LACHEN !!!!! :9

Maareh.. heeft dus meestal te maken, wat incompatible tekenprogramma's betreft, als ze SSE optimalisatie hebben, voor die %$#@ P3 van Intel...

Geef mij maar een }:O

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Bij mij draait hij alleen het programa van de wasmachine niet

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Tjee wel een beetje extreme waterkoeling :+
Pagina: 1