Toon posts:

[MS VS .Net] Filelinks en anchors in code-bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Visual Studio .Net wil ik graag in de commentaren van code files zoals .cpp en .h links naar andere code files plaatsen. Ik wil bijvoorbeeld links plaatsen naar relevante code. Hmm moeilijk uit te leggen, even een voorbeeld:

FILE_1.H:

#define EEN_DEFINE; // Hier een link naar FILE_2.H, regel 957, waar bijvoorbeeld een struct staat die van toepassing is op deze define.

Ik kan prima links plaatsen naar andere bestanden met behulp van file://, als ik op zo'n manier een link plaats kan ik er op klikken en opent hij het bestand. Maar ik weet dus niet hoe ik kan aangeven naar welke regel hij in dat bestand moet gaan, zoals dat bijvoorbeeld met HTML anchors (dat is toch de correcte term) gebeurd. Dus ik kan niets maken in de vorm van file://FILE_2.H#957 ofzo :(.

Ik weet niet of dit überhaupt mogelijk is, maar ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is zodat iemand mij misschien hierop antwoord kan geven..

Thanks,
- Guido

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Ik weet niet of dat mogelijk is in VS, het zou wel handig zijn, maar eerlijk gezegd betwijfel ik het.
Dat is nl. iets wat ik wel mis in VS, en wat in de IDE van Delphi wel mogelijk is. Dmv Ctrl-Click op bv. een functie aanroep, kan je direct springen naar die betreffende functie-implementatie.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

whoami schreef op 16 February 2003 @ 10:24:
Dmv Ctrl-Click op bv. een functie aanroep, kan je direct springen naar die betreffende functie-implementatie.
offtopic:
right mouse button -> go to definition? Zat zelfs al in VS6.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie begrijpen me verkeerd. Ik heb het over *hyperlinks* met anchors naar andere source bestanden.