Toon posts:

hogere oc door bios-update ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb men p4 1.8 @ 2.340 stabiel gekregen @ 1.575 V , maar als ik hem @ 2.4 laat draaien boot ie niet meer na een dag.Komt dit doordat mobo enkel snelheden to 2.4gh ondersteunt ,want @2.4gh is de werkelijke snelheid 2405 mhz.

Zou dat 5mhz verschil ervoor kunne zorgen dat ie soms wel en soms niet boot ?

Bios update aangeraden ?

alvast bedankt ;)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Als er een nieuwer bios is is dit MEESTAL (ja, ik pas op mijn woorden ;)) hoe dan ook wel aan te raden. Al lijkt het me sterk dat je mobo zo'n klein beetje boven de 2400 opeens vast gaat lopen, volgens mij zou hij er, als hij het niet aan zou kunnen, niet eens komen.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Willamette komen gewoon niet hoger ( Correct me if i'm wrong )Ik weet niet of Bios update je daarbij kan helpen, maar ik denk 't helaas niet. Nieuwe CPU is wel aangeraden. ;)

Edit:// Tis een Northwood

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
:?

zoals ik het lees : als die 5mhz men mobo al laten vastlopen dan zal een update niet veel uithalen .

Proberen kan nooit kwaad :9
bedankt :Y

hoop dat men proc het zal halen , het is namelijk een Northwood

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 00:48 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die 2405 ipv 2400 komt doordat je clockgenerator niet helemaal zuiver is, maar dat maakt op zich niet uit. Dat je mobo maximaal 2400 MHz ondersteunt betekent dat ie maar tot een bepaalde multiplier/FSB kan. Waarschijnlijk zit je CPU of je geheugen gewoon aan de max.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt al heel wat duidelijker, maar ik heb daar 1 bedenking bij .Ik heb systemen gezien die aan 2.8 gh raken met indentiek zelfde proc en mobo. Dus moet er toch een manier zijn ....

btw temps zijn 32 idle en 38 stressed (mobo 32-34)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 01:07 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk het wel, Ik heb zelf een Willamette nog en op 1 of andere manier krijg ik die niet stabiel op 1,95ghz hoger hoef ik niet eens te proberen. Ik heb zelf nog geen bios update gedaan :) zou opzich wel eens kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand miss weet of dit ook een mogelijkheid is.Mobo ondersteunt in theorie maar tot 2.4 gh , maar is dat niet omdat dat de snelheid was van de snelste cpu op het moment waarop het mobo van de band liep ?? Hoop dat een bios update me wijzer zal maken .... :*)

Heeft iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 01:15 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
OC_Dude je kan op de site kijken wat voor processors mobo ondersteuend soms komt er een update uitzodat hij meer ondersteuend.

[edit]

Heb mijn mobo bios even geupdate en krijg hem nu stabiel op 1.954 ghz heb nog niet hoger geprobeerd ga ik zo even doen :)

[ Voor 35% gewijzigd door WeAreLegion op 16-02-2003 01:59 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een Bios update helpt volgensmij niet zoveel om je processor hoger te krijgen alsdat hij nu draait. Een mobo ondersteund altijd maar tot een bepaalde snelheid maar kan eigenlijk altijd hoger. Hetzelfde als bij een processor dus eigenlijk. De fabrikant van het moederbord zal kunnen garanderen dat processoren van een bepaalde snelheid stabiel lopen maar zal best wel hooger kunnen. Ik denk dat het gewoon een beetje een probleem met je Geheugen of je proc is. Dat andere mensen wel sneller halen met hetzelfde moederbord en dezelfde processor maakt niet uit.. Verschilt per proc hoe goed hij over te klokken is...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 16 February 2003 @ 12:48:
Een Bios update helpt volgensmij niet zoveel om je processor hoger te krijgen alsdat hij nu draait. Een mobo ondersteund altijd maar tot een bepaalde snelheid maar kan eigenlijk altijd hoger. Hetzelfde als bij een processor dus eigenlijk. De fabrikant van het moederbord zal kunnen garanderen dat processoren van een bepaalde snelheid stabiel lopen maar zal best wel hooger kunnen. Ik denk dat het gewoon een beetje een probleem met je Geheugen of je proc is. Dat andere mensen wel sneller halen met hetzelfde moederbord en dezelfde processor maakt niet uit.. Verschilt per proc hoe goed hij over te klokken is...
Mobo's hebben ook exemplarische verschillen, al is dat meestal minder van invloed op de overklok.
Pagina: 1