ASUS P4PE boot niet met met P4 2.53 maar wel met P4 1.6

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Moest voor iemand die ik ken een paar onderdelen in z'n pc plaatsen, een nieuw moederbord (Asus P4PE) processor (P4 2.53 GHz) extra 256MB Ram (DDR333 Kingston)

Z'n huidige PC: P4 1.6 Northwood, MSI 645 Ultra, 256MB DDR333 Kingston, Asus GF4 Ti4400.

Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb, maar wil weten van jullie of dit kan.

Er zit een 300W Voeding in, zonder 4-Pin 12V stekker, nu is er wel gewoon de mogelijkheid om een 4-Pins Standaard Voeding Molex stekker erop te plaatsen i.p.v. de 12V 4pin stekker. Maar hij wilt dus niet booten als alles is aangesloten (de P4 2.53 enzo) .. Ook niet als ik de 2e methode gebruik met die Molex :? Rare is, dat als ik die P4 1.6 erin doe dat ie het dan wel doet, maar hij gaat retetraag door het BIOS menu |:(

Zou de P4 2.53 GHz het doen als ik er een Chieftec 340W voeding aan hang, :? die heeft wel de 12V 4 Pin stekker erop. _/-\o_

Of is de processor gewoon kapot

Verwijderd

Waarom die 2.53 processor niet werkt, weet ik niet.
Ik heb zelf op mijn P4PE zowel de Molex als de 4pin aanlsuiting voor de proc geprobeerd, om te zien of dat voltage- of stabiliteitsverschillen zou geven. Geen verschil.

Betreffende het BIOS:
De navigatie binnen het BIOS van de P4PE is inderdaad traag, vooral in BIOS 1001. In 1002 wordt dat beter, maar nog steeds trager dan "normaal". Er is ook een 1003.7 bèta BIOS uit. De 1003 is al heel lang in ontwikkeling... de 1002 was er al 1 week na de release van het bord. Misschien verbetert de navigatiesnelheid daarme ook.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

ff een kleine tip
als je niet die 12volt connector hebt moet je altijd die 12v molex gebruiken
anders niet
beiden aansluiten leid vaak naar een dood bord binnen een week of wat

just my 2cents

Na rose e cient spin

Verwijderd

mja ik zou zeggen met een bios update verhelp je het probleem wel. Ik ken het asus boardje niet en weet dus ook niet of het al standaard 533 mhz bus support heeft.
Met je voeding zou ik niet veel problemen verw8en je draait immers een normale config en geen 8 hardeschijven ofzo ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AlPha.BeYoNdeR schreef op 16 februari 2003 @ 00:08:
Rare is, dat als ik die P4 1.6 erin doe dat ie het dan wel doet, maar hij gaat retetraag door het BIOS menu |:(
Ik heb gevallen gezien, waarbij uiteindelijk blijkt dat dit aan een (te) laagtoerige CPU koeler ligt. Probeer een andere koeler of sluit de koeler aan op een andere header/molex.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het heeft volgens heeft het met de CPU ID-strings (of zo) in je bios te maken. Dat was ook zo op mijn TH7II, een 1,8 boot die wel, maar een 2,4B deed die niet. Ik ging dus flashen naar de nieuwste bios. Toen deed die het wel.

Dus flashen die hap! :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1