Toon posts:

MSI K7T266 Pro-Raid perikelen in 2U Rackmount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een server in elkaar schroeven die ik ergens ga co-locaten. Nu had ik nog wat onderdelen over dus dacht die kan ik mooi gebruiken. Het gaat om een MSI K7T266 Pro Raid moederbord (geen 266A chipset dus!). Het hele zaakje zit in deze Procase 2U rackmount.

Bij die rackmount wordt de volgende risercard geleverd (ff snelle pic, klikbaar).

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/pubimg/riser.jpg

Ik heb de volgende problemen waardoor ik voorlopig ff niet verder kan / wil.

Alleen het middelste slot werkt van de riser, ik kan dus niet tegelijk mijn PCI VGA kaart en NIC gebruiken. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat ik de twee printplaten niet voorzien heb van een eigen PCI-slot. Die dingen aan de draadje dus. Dit is wel het geval ook al verschillende sloten geprobeerd.

Klinkt erg lullig maar het is een groot probleem, ik kan nergens, maar dan ook nergens vinden in de BIOS hoe je keybord halt error message tijdens het booten kunt negeren. Met mijn Abit KR7A zit deze optie gewoon onder eerste scherm van de BIOS maar ik kan het echt niet vinden ook al op de MSI site gekeken en manual staat ook niets.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze twee problemen kan oplossen, heb geen zin om nog weer eens € 90~100,- aan een nieuw mobo uit te geven aangezien die het verder prima doet.

Verwijderd

Heb er niet echt verstand van... maar wat mij opvalt aan jou foto is dat die 2 printplaatjes het waar jij het over hebt bijna geen contact pinnetjes hebt (of hoe je die dingen ook wil noemen), zijn er maar een paar. Weet niet of dat wat er mee te maken heeft maar mischien dat het er iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Uhh nee hoor :) die zijn er alleen maar om de andere PCI sloten op de risercard van stroom te voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ben nog niet veel verder gekomen. Mijn vermoedens dat het niet functioneren van de risercard veroorzaakt werd door het MSI moederbord lijkt niet gegrond.

Ik heb het moederbord uit mijn eigen systeem gehaald (goed functionerend Abit KR7A-RAID moederbord) en ook hier heb ik hetzelfde probleem. Het middelste slot werkt wel goed, alleen het bovenste (PCIC) en het onderste (PCIA) slot werken dus niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik die twee sloten aan de praat kan krijgen, of kan het zijn dat de risercard helemaal kapot is (lijkt me niet aangezien het middelste slot wel werkt).

En weet iemand hoe ik de BIOS kan laten weten dat er wel een keybord aanwezig is zonder dat ie aangesloten is, BIOS hack o.i.d.?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Klinkt alsof je risercard stuk is. Wij hebben er nog geen problemen mee gehad. Gewoon die twee printplaatjes in een nabijgelegen PCI slot stoppen en het werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 16 februari 2003 @ 04:24:
Klinkt alsof je risercard stuk is. Wij hebben er nog geen problemen mee gehad. Gewoon die twee printplaatjes in een nabijgelegen PCI slot stoppen en het werkte.
Jup, dat lijkt er wel op dan. Morgen even met viddel webshop bellen. Heb je misschien nog ideeen over die HALT ON NO KEYBORD error. Dat is natuurlijk wel lastig. Misschien kan ik iets fabriceren en achterin het ps/2 slot prikken zodat het lijkt alsof er een keybord in zit. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen. Echt vreemd dat die optie niet in het bios beschikbaar is. HEt zou een beetje te zot zijn als ik daarvoor een heel nieuw moederbord moet aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 11:57 ]

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik had wel eens gehoord dat er mensen een muis in dat ps2 slot deden :P

Verwijderd

Topicstarter
thijz schreef op 16 februari 2003 @ 12:52:
Ik had wel eens gehoord dat er mensen een muis in dat ps2 slot deden :P
:) ok dan zie je dus een kabel vanaf me PS/2 slot me kast in gaan. En vervolgens leg ik gewoon een muis binnenin me kast. Mja als dat me 90 euro voor een nieuwe KT266A/KT333 bespaard so be it :D.

Verwijderd

Topicstarter
LOL, het werkt ook nog. Ik heb ff een oude PS/2 uit de kast getrokken. Opengeschroefd en kleine printplaatjes eruit gehaald. Vervolgens ff het klepje (waar normaal on-board LAN zou zitten) opgeduwd. En de kabel naar binnen toe geleid. overige draad om het printplaatje gewikkeld en dat alles ff in een anti statisch zakje geduwd.

Nu nog risercard probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou risercard werkt ook, ik heb nog eens grondig naar dat ding zitten kijken. Er valt zo weinig te zien dus dat ik dit niet eerder heb gezien :|.

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/pubimg/riser2.jpg

Je ziet hier die 4 connectors. En erboven zie je zegmaar welke kleurcode erbij hoort. Nu hadden ze dat allemaal omgedraaid. De YORB stekker zat dus in GPBG en visa versa. Beetje slordig van Viddel/Procase maar goed het werkt nu in ieder geval.

/einde monoloog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 13:49 ]

Pagina: 1