Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG][Search] Tijdsbestek, woordverandering.

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Ik heb een klein (naar mijn weten onbekend) bugje gevonden met de search. Je kan aangeven dat je wilt zoeken binnen een bepaald tijdsbestek (dagen), dit blijkt helemaal niet te werken.

Wanneer ik nu op "plaatje" zoek met als tijdsbestek "0 tot 4 dagen geleden" dan krijg ik hetzelfde resultaat dan wanneer ik het zonder tijdsbestek doe.
Dit is niet handig als je alleen de nieuwe topics probeert te filteren omdat dit op dit moment de enige handige manier is om te doen.

Tevens heb ik hiermee de tweede bug ontdekt.
Wanneer ik op "plaatje" zoek dan geeft het resultaatvenster aan dat deze op "plaatj" (zonder "e" dus) heeft gezocht. Nu gaf ACM al aan dat dit kon gebeuren: ACM in "RFC: Omega-search manual" maar dat gaat niet op met het door mij aangedragen voorbeeld. Heeft React nu aan de hand van "plaatj" gezocht, of met "plaatje". :?

Voorbeeld:
Er is gezocht op: plaatj.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
over je plaatj probleem: stemming kent zijn grenzen. Het stemmen gebeurd aan de hand van een aantal vaste regels: wanneer het woord eindigt op en, ing, e (enz) wordt dit weggeknipt. Er is geen geen grote database met betekenissen, stamvormen en verkleinwoorden van woorden. Dus soms gaat het niet helemaal zoals je verwacht. Zoals acm al aangeeft: bomen wordt bom: dat gaat mis. plaatje wordt plaatj. enz enz enz.
Volgens ACM: voordelen wegen ruimschoots op tegen dit soort foutjes :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Nou, dat plaatj is geen probleem, het ziet er alleen lullig uit. De output van de search is in het geval van dit woord precies wat ik ervan verwacht. :) In het geval van bomen zal het wat minder zijn maar dan nog, ik denk dat zelfs dat wel mee zal vallen, en dat is wat ACM bedoelde. :)

Dan blijft alleen nog het zoeken op tijd staan.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Dit topic is gesloten.