[W2k] Beveiligings-vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
M'n broer wil hier per see Admininstrator-rechten hebben...

Alleen dan wil ik alsnog niet, dat ie in bepaalde mappen rond gaat zitten neuzen..

Als ik nou alleen "Administrator" (de gebruiker, ik en niet m'n broer, en niet de groep Administrators) als 'gerechtigde' opgeef, dan geeft ie idd een leuke foutmelding...

Maar (!!!):
Ik kan als lid van de Administrator-groep (andere gebruiker dus, niet 'administrator' zelf) mezelf gewoon rechten geven in die map!...

Ook al zet je "Volledig beheer" voor jezelf op 'Weigeren' enzo, je kunt alles blijven doen...

En dat vind ik dus niet echt grappig :/ M'n broer mag best Administrator zijn ivm nieuwe hardware/software blablabla, maar hij hoeft niet per see in m'n mappen te neuzen...

Is dr misschien een manier om dit te voorkomen? Zou je m'n broer aparte rechten mee kunnen geven die de groep-parameters overriden ofzo? :?

Verwijderd

Je moet je broer lid maken van de Power Users, dat moet in de meeste gevallen voldoende zijn. In het ergste geval geef je hem middel gpedit.msc de nodige extra rechten. Kan hij iig. geen ownership nemen van bestanden.

Heeft je broer een goede reden, of is het meer "een gevoel" van hem dat hij admin wil zijn.

• Osiris
  • Niet online
Hij moet en zal admin zijn... :/

En hij mag best admin zijn, als admin zijn geen flikker inhoud >:)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Osiris schreef op 16 February 2003 @ 14:02:
Hij moet en zal admin zijn... :/

En hij mag best admin zijn, als admin zijn geen flikker inhoud >:)
Moeten ?

Mijn broer kan alles proberen wat die wil, maar hij komt er bij mij niet op hoor. Ik lock mijn scherm ook altijd als ik wegga >:)

Wil gewoon geen gekloot achter mijn PC, altijd als er iemand achter gezeten had was er wel wat vernaggeld of zat er weer een of ander (in het erste geval een dialer) op.

No admins except me :P

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Maak een nieuwe groep "Admin" aan, geef die dezelfde rechten als power user en go :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Osiris
  • Niet online
Fairy schreef op 16 February 2003 @ 14:06:
[...]

Moeten ?

Mijn broer kan alles proberen wat die wil, maar hij komt er bij mij niet op hoor. Ik lock mijn scherm ook altijd als ik wegga >:)

Wil gewoon geen gekloot achter mijn PC, altijd als er iemand achter gezeten had was er wel wat vernaggeld of zat er weer een of ander (in het erste geval een dialer) op.

No admins except me :P
Mjah, probleem, het is niet mijn PC ;) :/ Hij's van mn vader, dussss :(
Aetje schreef op 16 February 2003 @ 14:15:
Maak een nieuwe groep "Admin" aan, geef die dezelfde rechten als power user en go :)
Ja, eik wil ik dus de groep Administrators het recht ontnemen om hunzelf toegang in mappen te verschaffen en ff een groep power-admin maken ofzo die het wel kan (en dat ben ik dan dus ;) )..

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... rename power-admin naar "god" >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 11:45

pbd

of maak gebruik van efs...ingebouwde encryptie om je bestanden voor jezelf te houden

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Het recht om ownership te claimen staat wel ergens in je policies... als je die nou gewoon van 'Administrators' op je eigen account instelt ben je ook klaar en kan je broer toch een echte admin worden, maar zonder rechten om ownership te claimen.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• Osiris
  • Niet online
Idd, volgens mij heb ik hem!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/w2k.gif

Nu nog ff afmelden/rebooten oid? :) iig, volgens mij klopt het nu wel _O_ >:) :D

Thnx!!! :*
Pagina: 1