Toon posts:

Multichannel feit of fictie ?? 2

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Nog maar een poging.... ;(

Ik heb reeds op het Internet zitten neuzen naar de ideeen en theorieen achter het fenomeen multichannel mp3. Ik weet dat er Ac3 is en DTS, maar dit kwalificeert zich nog niet als zijnde een multichannel mp3 vanwege het feit dat de audiobestanden daarvan niet eenvoudig af te spelen zijn op de pc om maar niet te spreken over het formaat van de betreffende bestanden.

Dus wederom :Z de vraag;

Weet er iemand of er ergens al iets is in de vorm van mp4 ? wellicht waarmee multichannel mp3's van bescheiden formaat mee gecodeerd kunnen worden ??

Ik wil hiermee eens wat testen doen. Maak tot dusver e.e.a. aan in DTS maar da's niet handig terugspelen, zo'n file van 1,5 gieg :)

grtx,

Peter

PS: _/-\o_ @ Lampje ( pletter aub er niet meteen een slot op als jij *denkt* 8)7 dat er niet over nagedacht is...dank je...)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ehh mp4 is een afgeschreven techniek, het is mp3 met DRM zegmaar wat vroeger niet echt succesvol is toegepast. Verder is je verhaal vrij vaag, en kan ik je niet verder helpen vrees ik.

edit: zag net je oude draadje ook staan, klik voor de gein eens op de links die lampje er neergezet heeft voordat je een nieuw topic opent...

[ Voor 29% gewijzigd door MM op 15-02-2003 23:14 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
m.m schreef op 15 February 2003 @ 23:14:

edit: zag net je oude draadje ook staan, klik voor de gein eens op de links die lampje er neergezet heeft voordat je een nieuw topic opent...
Hi,

Dat heb ik gedaan, heb google al vaker doorgelopen, altavista, lycos...noem maar op, maar nergens heb ik iets kunnen vinden van een multichannel encoder, al was het maar een beta....

Wil testen kunnen doen met multichannel mp3 kunnen doen. Snappie nu ??

Peter

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Je zou ook aan OGG vorbis kunnen gaan denken of toch aan AC3 want dat is volgens mij ook gecomprimeerd (384KBIT op 5.1 kan al volgens mij).

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 15 February 2003 @ 23:23:
Je zou ook aan OGG vorbis kunnen gaan denken of toch aan AC3 want dat is volgens mij ook gecomprimeerd (384KBIT op 5.1 kan al volgens mij).
HI,

AC3...ben ik in het verleden al mee bezig geweest, maar heb nog geen goede encoder kunnen vinden die het me toestaat om op lagere bitrates te encoden. :?

Heb overigens ooit wel getest met die DD 5.1 versie van SoundForge, maar die is offline en schijnt ook niet meer geupdate te zijn. Bleek een flop...
Als jij iets (beters) weet daarin hou ik me aanbevolen

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
zie andere topic

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53
Try AAC
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.