Toon posts:

Welke OS

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Pentium II 416Mhz, 224MB-Ram, Geforce 2MX 400 64MB-Ram, 48x liteon, 2*2*6 HP brander, Terratec Base 1/64, TV-Kaart van Lifeview, Eicon Diva 2.01 s/t en een realtek netwerk kaartje. Welke OS kan ik hier nou het beste opzetten ik speel veel spellen en kijk veel divxjes en internet er ook vele op. Wat is nou het snelste OS en het stabielste?

Verwijderd

Heb je dit stukje uit de FAQ al gelezen?

Mijn mening: Als je veel spellen speelt, dan ben je IMHO toch het beste af met Win98 SE. Maar anders maak je een dualboot WinXP/98, waarvan je XP gebruikt voor het gewone werk, en 98 dus voor de spellen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:10 ]

Verwijderd

win2000 zou ik er op zetten, denk dat het goed bij jouw systeem past.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

win98se is naar mijn mening een goed en stabiel os, hoewel wat verouderd....
ik draai hier op een ongeveer eenzelfde systeem (celly466,128mb,g400) winxp ook vloeiend voor divx enzo, games doe ik daar niet op.....

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik heb de hele Faq al doorgelezen, had ik ff moet vermelden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:09:
hij bedoelde niet of je hem hebt gelezen maar meer dat je hiervoor geen topic hoeft te posten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:09:
Eigenlijk wel ja :+

En wat heeft jou er toe gezet om dan TOCH nog een topic te openen? Was het niet genoeg info wat erin stond?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens maar een 6 gig schijfje, en als ik dus mafia installeer ben ik al een hele boel ruimte kwijt, daar word de pc ook xtreem langzaam van of nie? En ik heb ook na een weekje of 2 dat windows langzaam begint te worden. Ook al heb ik genoeg schijfruimte vrij en heb ik het netjes gedefragmenteerd wat zou dit probleem zijn? Ik weet trouwens dat ik een xtje een nieuw schijfje moet halen...

Verwijderd

Topicstarter
Neej sorry zelfs DAT was niet genoeg...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:12:
Ik heb trouwens maar een 6 gig schijfje
Mjah, dat is niet veel, dus dan zou ik zeker voor 98 kiezen. Met 2k zul je veel meer ruimte kwijt zijn. Of anders tijd voor een nieuwe, grotere schijf?
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:13:
Neej sorry zelfs DAT was niet genoeg...
Dat stukje uit de FAQ lijkt mij toch zeer duidelijk, wat is er volgens jou nog niet genoeg aan dan?

En wil je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken om iets aan je bericht te wijzigen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:12:
Ik heb trouwens maar een 6 gig schijfje, en als ik dus mafia installeer ben ik al een hele boel ruimte kwijt, daar word de pc ook xtreem langzaam van of nie? En ik heb ook na een weekje of 2 dat windows langzaam begint te worden. Ook al heb ik genoeg schijfruimte vrij en heb ik het netjes gedefragmenteerd wat zou dit probleem zijn? Ik weet trouwens dat ik een xtje een nieuw schijfje moet halen...
simpel je gaat meer proggies draaien dus wordt je pc slomer :)
(bijv. installatie van firewall.. virusscanner... )

Verwijderd

Topicstarter
[Highlight mode] Ik weet trouwens dat ik een xtje een nieuw schijfje moet halen... [highlight mode]

Verwijderd

Topicstarter
Maar blijf ff on-topic please

Verwijderd

ik raad 98se aan voor spellen prima, voor het nieuwe office paket en andere werkzaamheden zou ik XP nemen. Aangezien je systeem niet echt ultimate is zou ik zeker voor 98se gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:16:
Maar blijf ff on-topic please
Dat ben ik :?

En wil je nou eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken! Dan hoef je niet voor elke nutteloze reactie een reply te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben student he dan heb je niet zoveel geld en moet je het doen met wat je hebt:> Mijn geforce kaartje was al een hele vooruigang voor mijn pctje:>

Sorry Silverstar ben nog niet zo gek lang op GoT zoals je waarschijnlijk wel merkt. Ik zocht wel altijd bij GoT voor oplossingen van problemen en het heeft bijna altijd gewerkt zodoende dat ik nog een beetje moet wennen, excuses hiervoor

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:15:
[Highlight mode] Ik weet trouwens dat ik een xtje een nieuw schijfje moet halen... [highlight mode]
Wat wil je nu eigenlijk horen :? :?

Met jouw systeem kun je alleen knap Windows98 draaien.
En met een nieuwe HD kun je wellicht WindowsXP proberen.

Verwijderd

Ik zou Windows XP doen

Verwijderd

omdat :?

zou zelf gewoon voor win2000 of win98se ivm de ruimte op je hd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:18:
Sorry Silverstar ben nog niet zo gek lang op GoT zoals je waarschijnlijk wel merkt. Ik zocht wel altijd bij GoT voor oplossingen van problemen en het heeft bijna altijd gewerkt zodoende dat ik nog een beetje moet wennen, excuses hiervoor
Niet zo lang :? , pas sinds vandaag ben je geregistreerd, man

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:20:
[...]

omdat :?

zou zelf gewoon voor win2000 of win98se ivm de ruimte op je hd.
Is win2k wel snel genoeg voor spellen ivm met mijn snelheid van mijn pc??

Verwijderd

win2k met sps erop stabieler en sneller als win98 en goed voor spellen
xp zou ik er niet opzetten want met alleen maar 64 mb aan ram gaat ie dat nie lekker trekken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:21:
[...]

Niet zo lang :? , pas sinds vandaag ben je geregistreerd, man
Idd dat is dus nog niet zolang :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:18:
Mjah, OK, maar je had op z'n minst even de FAQ kunnen doorlezen, daar staat echt ontzettend veel nuttige info in.

Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je een topic hebt geopend, terwijl alles toch zeer duidelijk beschreven staat in dat stukje van de FAQ. Leg me dat eens uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:21:
xp zou ik er niet opzetten want met alleen maar 64 mb aan ram gaat ie dat nie lekker trekken
Beter lezen; hij heeft 224 mb ram en een videokaart met onboard 64mb

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:21:
224MB-Ram hoor!! Geforce kaartje is 64mb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:21:
sluit ik me helemaal bij aan. xp is denk iets te zwaar en is nog een stuk groter ook.. en vast lopen doet win2k even snel als xp..

edit:

geheugen genoeg maar cpu vind ik toch aan de 'magere' kant voor xp. (natuurlijk weet ik dat er hier mensen op 60 mhz xp draaien :P maar uit ervaring weet ik dat het toch win2k lekkerder draait.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:23:
[...]

Mjah, OK, maar je had op z'n minst even de FAQ kunnen doorlezen, daar staat echt ontzettend veel nuttige info in.

Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je een topic hebt geopend, terwijl alles toch zeer duidelijk beschreven staat in dat stukje van de FAQ. Leg me dat eens uit.
Ja maar in de faq staat dat het vanaf een bepaalde snelheid al lekker draait. En nu vraag ik jullie mening dus welke OS dan waarschijnlijk het beste draait...Zodoende uitleg genoeg?¿?

Verwijderd

Jongens, niet zo heetgehoofd ok?

De TS weet ondertussen wel dat in de FAQ genoeg info te vinden is. Als hij daarna nog vragen heeft die wat specifieker zijn, worden ze vast gesteld, toch?

Verwijderd

Win95 > Te oud, slecht/niet combatible met spellen en directx.
Win98(SE) > Goed, geen kommentaar
Win2000 > Goed, maar IMHO alleen voor netwerken
WinME > Barslecht
WinXP > Conflicten met oudere hardware (kijkend naar jouw specs, niet in een lullige zin)

Slecht puur vanuit mijn kennis

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:27 ]

Verwijderd

ow sorry schaam schaam hehe
dan zou je ook xp kunnen kiezen maar ik zou persoonlijk eerder gaan voor win2k nie zoveel domme wizards enzo

maar als je de faq had gelezen wist je dat je dit nie mag vragen eigenlijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:25:
Ja maar in de faq staat dat het vanaf een bepaalde snelheid al lekker draait.
Klopt.
En nu vraag ik jullie mening dus welke OS dan waarschijnlijk het beste draait...Zodoende uitleg genoeg?¿?
Als je PC op die snelheid draait, dan zal het goed draaien dus :)

Ik zie nog steeds geen reden om hiervoor een topic te openen, maargoed.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:26:
Win95 > Te oud, slecht/niet combatible met spellen en directx.
Win98(SE) > Goed, geen kommentaar
WinME > Barslecht
WinXP > Conflicten met oudere hardware (kijkend naar jouw specs, niet in een lullige zin)

Slecht puur vanuit mijn kennis
WinXP heb ik alleens draaiende gehad, ik had alle hardware netjes geinstalleerd en had er dan ook geen problemen mee, alleen heb ik het probleem dat mijn Pctje niet uitschakeld met win2k of xp en andere voeding werkte ook niet, en ik had geprobeert wat ik in topics had gezocht en nix werkte meestal leidde het tot een reboot ipv een shutdown. Dus dat zou dan het enige zijn, maar ik neem aan dat er toch meer mensen zijn die dit probleem hebben?¿? Maarja daar ging dit topic niet over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:30:
[...]

Klopt.

[...]

Als je PC op die snelheid draait, dan zal het goed draaien dus :)
Ok silverstar je hebt helemaal gelijk, sorry dan van dit "domme" topic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:30:
[...]

WinXP heb ik alleens draaiende gehad, ik had alle hardware netjes geinstalleerd en had er dan ook geen problemen mee, alleen heb ik het probleem dat mijn Pctje niet uitschakeld met win2k of xp en andere voeding werkte ook niet, en ik had geprobeert wat ik in topics had gezocht en nix werkte meestal leidde het tot een reboot ipv een shutdown. Dus dat zou dan het enige zijn, maar ik neem aan dat er toch meer mensen zijn die dit probleem hebben?¿? Maarja daar ging dit topic niet over.
Dat ie niet vanzelf uitgaat komt omdat je waarschijnlijk een AT bordje hebt en geen ATX bord.
Heeft niets met voeding te maken, zoals je zelf al aangeeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:30:
WinXP heb ik alleens draaiende gehad, ik had alle hardware netjes geinstalleerd en had er dan ook geen problemen mee, alleen heb ik het probleem dat mijn Pctje niet uitschakeld met win2k of xp en andere voeding werkte ook niet, en ik had geprobeert wat ik in topics had gezocht en nix werkte meestal leidde het tot een reboot ipv een shutdown.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar staat dit stukje over in de FAQ :z :+
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 23:31:
Ok silverstar je hebt helemaal gelijk, sorry dan van dit "domme" topic
Excuses aanvaard :)
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:32:

Dat ie niet vanzelf uitgaat komt omdat je waarschijnlijk een AT bordje hebt en geen ATX bord.
Pentium II lijkt me toch echt ATX hoor :?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:32:
[...]

Dat is dus het vreemde volgens mij is een Asus p2l97a toch echt een atx bordje...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:26:

sinds wanneer? ook zonder netwerk een perfecte os :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:33:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar staat dit stukje over in de FAQ :z :+
Je hebt bijna helemaal gelijk, ik zei al dat ik alles al had geprobeert en dat nix wou helpen :+

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:35:
Je hebt bijna helemaal gelijk, ik zei al dat ik alles al had geprobeert en dat nix wou helpen :+
Mjah, dan is het altijd nog uitvissen wat je bedoeld met "alles", en "niks wou helpen". Daar kunnen wij dus niks mee :)
Neuh, dat gaat over Linux en de topicstarter wil een Windows OS draaien, anders had hij het wel gepost in NOS :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:37 ]

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lijkt me duidelijk dat met jouw pc specs je het beste kan kiezen voor Win 98SE.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:36:
[...]

Mjah, dan is het altijd nog uitvissen wat je bedoeld met "alles", en "niks wou helpen". Daar kunnen wij dus niks mee :)

[...]

Neuh, dat gaat over Linux en de topicstarter wil een Windows OS draaien, anders had hij het wel gepost in NOS :)
Ok je hebt weer gelijk...
bij energiebeheer de optie apm ingeschakeld dan ging de pc herstarten. Dan heb ik in het register nog geprobeert het nulletje van power off op 1 te zetten. dat wou ook niet helpen dan heb ik nog alle apparaten weergeven geprobeert bij apparaatbeheer en daar nt legacy amp ingeschakeld en dit alles leidde alleen maar tot reboots en heb ik alles weer ongedaan gemaakt en de pc dus lekker met de hand uigeschakeld zoals ik nog steeds doe

Verwijderd

Topicstarter
okeej nu heb ik het gevoel dat ik het beste win2k of win98se kan installeren. ik denk dat ik win2k kies ivm met de stabiliteit van de Nt kernel

Bedankt voor al jullie reacties en een goede nachtrust toegewenst
:Z

Het editen werkte weer perfect net hoor!!! sorry... ben er nog niet aan gewend

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:40:
bij energiebeheer de optie apm ingeschakeld dan ging de pc herstarten.
En weer durf ik het bijna niet te zeggen, maar ook hier staat iets over in de FAQ, kijk hier maar eens :)

Overigens, dit wordt al de 3e keer dat ik het vraag, maar wil je nu alsjeblieft een keer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken om iets aan je bericht te wijzigen? Een paar posts terug deed je het nog prima, waarom nu niet meer dan?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:46:
[...]

En weer durf ik het bijna niet te zeggen, maar ook hier staat iets over in de FAQ, kijk hier maar eens :)

Overigens, dit wordt al de 3e keer dat ik het vraag, maar wil je nu alsjeblieft een keer de [afbeelding] knop gebruiken om iets aan je bericht te wijzigen? Een paar posts terug deed je het nog prima, waarom nu niet meer dan?
En het stukje dat in de faq staat over dat vinkje ff uitvinken werkt niet... hij blijft herstartten zoals ik al zei ik heb zo'n beetje alles geprobeert en ben dus nog steeds radeloos qua afsluiten in xp

Bij een quote mag ik wel ee nieuw berichtje maken of moet ik dit oo kweer bij die andere ineditten

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:59 . Reden: ff dubbelpost verwijdert ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:49:
En het stukje dat in de faq staat over dat vinkje ff uitvinken werkt niet... hij blijft herstartten zoals ik al zei ik heb zo'n beetje alles geprobeert en ben dus nog steeds radeloos qua afsluiten in xp
Normaal gesproken moet hij dan een BSOD geven, dat deed hij ook niet dus?

Mjah, je hebt dus "alles" geprobeerd. Dan willen wij graag weten wat je dan hebt geprobeerd :)
Bij een quote mag ik wel ee nieuw berichtje maken of moet ik dit oo kweer bij die andere ineditten
Dan mag het wel weer, anders wordt het ook zo onoverzichtelijk he :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Hierbij quote ik mezelf]
bij energiebeheer de optie apm ingeschakeld dan ging de pc herstarten. Dan heb ik in het register nog geprobeert het nulletje van power off op 1 te zetten. dat wou ook niet helpen dan heb ik nog alle apparaten weergeven geprobeert bij apparaatbeheer en daar nt legacy amp ingeschakeld en dit alles leidde alleen maar tot reboots en heb ik alles weer ongedaan gemaakt en de pc dus lekker met de hand uigeschakeld zoals ik nog steeds doe
[quote]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 00:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 23:55:
[Hierbij quote ik mezelf]
Waarom? Het staat toch ook een paar posts naar boven? Je hoeft echt niet een reply te posten met een quote van jezelf :Z

Verwijderd

Topicstarter
[quote] Mjah, je hebt dus "alles" geprobeerd. Dan willen wij graag weten wat je dan hebt geprobeerd [quote] hierom quote ik mezelf het was een nutteloze vraag dus een nutteloze post....

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 00:11:
[quote] Mjah, je hebt dus "alles" geprobeerd. Dan willen wij graag weten wat je dan hebt geprobeerd
hierom quote ik mezelf het was een nutteloze vraag dus een nutteloze post....
:?

Niet om je bang te maken, maar om je even op weg te helpen, hierbij een aantal links om eens door te lezen:

Algemeen beleid, FAQ forumgedrag, en de forum FAQ's.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 00:17 ]

Pagina: 1