Ik heb weer volgens mij het moeilijkste geluidskaartje voor Linux ondersteuning.
Ik heb een MSI K7T266Pro2 mobo met een VIA VT8233 chipset met "Direct Sound AC97 audio"
En draai met RedHat 8.0.
Ik ben al een dag of 4 bezig om het geluid aan de gang te krijgen, de moed begint mij in de schoenen te zakken.
Van alles bekeken op het net , verschillende drivers gedownload en geprobeerd en een degelijke tekst en uitleg voor een newbie is erg schaars op het net.
Tenminste als jullie wat handige sites weten, reply de links aub.
Ik heb "alcsound.tar.bz2" en "alsa-driver.tar.bz2" en nog een paar van die dingen gedowned.
Maar na uitpakken en na "./configure" krijg ik allemaal foutmeldingen en dan houd het op.
en de bijbehorende tekstbestandjes en howto's goed gelezen.
Krijg ik dat ding aan de gang of is het onbegonnen werk voor een newbie?
Ik heb een MSI K7T266Pro2 mobo met een VIA VT8233 chipset met "Direct Sound AC97 audio"
En draai met RedHat 8.0.
Ik ben al een dag of 4 bezig om het geluid aan de gang te krijgen, de moed begint mij in de schoenen te zakken.
Van alles bekeken op het net , verschillende drivers gedownload en geprobeerd en een degelijke tekst en uitleg voor een newbie is erg schaars op het net.
Tenminste als jullie wat handige sites weten, reply de links aub.
Ik heb "alcsound.tar.bz2" en "alsa-driver.tar.bz2" en nog een paar van die dingen gedowned.
Maar na uitpakken en na "./configure" krijg ik allemaal foutmeldingen en dan houd het op.
en de bijbehorende tekstbestandjes en howto's goed gelezen.
Krijg ik dat ding aan de gang of is het onbegonnen werk voor een newbie?