Ik draai hier een thuisnetwerk(je) en heb net Windows 98 vervangen door 2000 Server. Het eerste wat ik gedaan heb is het sharen van de internetverbinding (om gezeur te voorkomen
). 2 Pc's hier in de buurt ff gecheckt.. en ja hoor geen problemen. Meteen daarna de laatste computer (G3 Mac met OS X 10.2) ff bekeken, helemaal niks.
Om te beginnen heb ik gecontroleerd of ik met de mac de server kon pingen, dit was niet het geval. Vervolgens heb ik de kabels ff opnieuw ingeplugd om er zeker van te zijn dat het daar niet aan lag. Toen viel me meteen op dat er geen lampje op de hub ging branden bij het aansluiten.
De IP Range loopt van 192.168.0.* 1 t/m 4 en de Mac zit op 2..
Wat zou het probleem kunnen zijn? De UTP kabel die er spontaan mee gekapt is of een niet goed functionerende hub? M'n pa denkt dat het aan de installatie van 2000 ligt, maar dat lijkt me erg sterk
iemand die nog iets weet om achter de oorzaak te komen?
Om te beginnen heb ik gecontroleerd of ik met de mac de server kon pingen, dit was niet het geval. Vervolgens heb ik de kabels ff opnieuw ingeplugd om er zeker van te zijn dat het daar niet aan lag. Toen viel me meteen op dat er geen lampje op de hub ging branden bij het aansluiten.
De IP Range loopt van 192.168.0.* 1 t/m 4 en de Mac zit op 2..
Wat zou het probleem kunnen zijn? De UTP kabel die er spontaan mee gekapt is of een niet goed functionerende hub? M'n pa denkt dat het aan de installatie van 2000 ligt, maar dat lijkt me erg sterk
iemand die nog iets weet om achter de oorzaak te komen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 21:56 ]