warcraft III / BF 1942 lopen vast

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
AAAAAAAAAAaargh ik heb nu al een maand last van complete vastlopers in warcraft III en BF1942. vaak duurt het een paar uur voordat de boel in de soep draait. mijn pc staat ALTIJD aan en ik heb hiervoor nooit probs gehad. hell wanneer zijn de problemen eigenlijk onstaan :? waren het de ATI catalysts, heeft het iets te maken met DX9.0 of toch het MSI sis 648 mobo waar de chipsetfan na een week al van kapot ging :(

zwaar irritant als je net via een lan aan het warcraften bent en je bent aan het winnen en de boel loopt gewoon vast :( :(

net m'n pc een flinke trap verkocht toen hij voor de zoveelste keer in BF1942 de brui eraan gaf. :r

wat moet ik doen. reinstallen :? nieuwe mobo en ram kopen :?

is het nou zo'n moeite om een pc fatsoenlijk te laten draaien |:(
ik word zo ziek van pc's he :r

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

kijk eerst eens naar je temperaturen van je pc/videokaart :)
en check ook even je voltages

als dit allemaal goed is kun je ook even een geheugen check uitvoeren

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 21:55 ]

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 21:54:
kijk eerst eens naar je temperaturen van je pc/videokaart :)
en check ook even je voltages

als dit allemaal goed is kun je ook even een geheugen check uitvoeren
het geklooi is dat ik dus absoluut geen temps kan checken in de bios van dat GA8SG667 mainboard van giga-byte. :( er voelt niets warm aan en ik heb niets overclocked. het geluid gaat hangen en dan zit de pc vast en ik ben extra gefrustreerd wegens het stoppen met roken :(

geheugen heb ik al wat nieuwe samsung PC2700 DDR chippies erin gezet zonder resultaat. Ik denk dat ik morgen maar compleet ga reinstallen want ik word hier aardig leip van

[ Voor 14% gewijzigd door KaMiKaZe op 15-02-2003 21:58 ]

• KaMiKaZe
goed ik ga het volgende doen:

- Zalman ZM-80AHP op m'n radeon 9700 pro pleuren
- 2 x 120MM Antec fan
- Antec 550Watt TruePower P4
- GigaByte 8SQ800 ULTRA SiS 655
- 2 x 512MB PC3200 DDR Samsung

Windows XP opnieuw erop pleuren

dat zou de problemen toch op moeten lossen

Verwijderd

probeer het eerst eens te spelen met je kast open voordat je extra fan's enzo er in zet..

Dat kan een hoop extra werk besparen.. want als je pc met open kast nog steeds vast loopt is het waarschijnlijk geen temp probleem.

Maar hoe zit het maar je voltages?? of kun je die ook niet aflezen?
wat voor voeding heb je?

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:09:
probeer het eerst eens te spelen met je kast open voordat je extra fan's enzo er in zet..

Dat kan een hoop extra werk besparen.. want als je pc met open kast nog steeds vast loopt is het waarschijnlijk geen temp probleem.

Maar hoe zit het maar je voltages?? of kun je die ook niet aflezen?
wat voor voeding heb je?
er hangt nu een Antec 300watt in, maar ik weet nog niet zeker of dat het hardware is. Unreal II heb ik wel in 1 adem uit kunnen spelen en Quake 3 arena draait ook zonder problemen. soms kan het gewoon dagen goed gaan en dan loopt hij ineens vast :?

mag ik jou mij buddy maken :D ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 15-02-2003 22:12 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Misschien is je voeding toch niet genoeg. 300 Watt is redelijk, maar je P4 2,4 Ghz en je Radeon 9700 Pro slurpen aardig wat. Dat het ene spel wel normaal loopt en de andere niet kan liggen aan hoeveel er wordt gevraagd aan je systeem.
Probeer het eens met een andere voeding als je daar de mogelijkheid voor hebt.
En anders zou je nog kunnen proberen met een thermometer de temperatuur van je videokaart/processor op te meten :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 16 februari 2003 @ 10:17:
Misschien is je voeding toch niet genoeg. 300 Watt is redelijk, maar je P4 2,4 Ghz en je Radeon 9700 Pro slurpen aardig wat. Dat het ene spel wel normaal loopt en de andere niet kan liggen aan hoeveel er wordt gevraagd aan je systeem.
Probeer het eens met een andere voeding als je daar de mogelijkheid voor hebt.
En anders zou je nog kunnen proberen met een thermometer de temperatuur van je videokaart/processor op te meten :)
Vroeger werkte het altijd wel goed met die voeding, dus zou vaag zijn als dat het probleem was.

Hebben jullie thuis misschien een kamerwaaier voor in de zomer ofzo? Zet die eens naast je pc en je kast open, als hij dan nog vastloopt ligt het niet aan de temps.

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 10:25:
[...]

Vroeger werkte het altijd wel goed met die voeding, dus zou vaag zijn als dat het probleem was.

Hebben jullie thuis misschien een kamerwaaier voor in de zomer ofzo? Zet die eens naast je pc en je kast open, als hij dan nog vastloopt ligt het niet aan de temps.
ik ga dat lijstje gewoon uitvoeren wat bovenin het topic staat, daarmee zou ik het gros van de probs toch getackelt moeten hebben. en ik zit hier op een kantoor met mijn pc tussen nog een stuk of 20 ander machines ;)

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 15 February 2003 @ 22:12:
[...]

er hangt nu een Antec 300watt in, maar ik weet nog niet zeker of dat het hardware is. Unreal II heb ik wel in 1 adem uit kunnen spelen en Quake 3 arena draait ook zonder problemen. soms kan het gewoon dagen goed gaan en dan loopt hij ineens vast :?

mag ik jou mij buddy maken :D ;)
Als ie zomaar na een tijdje ineens vastloopt dan verdenk ik al snel de voeding, die dingen slijten namelijk ook, anders misschien het geheugen.
Pagina: 1