Hoi Hoi
Ik heb hier een windows 2000 av server die sindskort allemaal irq less or equal errors geeft.
Ik denk zelf dat dit komt door de netwerkkaart. (intel 10/100). Deze heb ik namelijk geprobeerd te vervangen door een D-Link DFE 570tx. Maar toen kreeg ik elke keer irq less or equal errors.
En daarom heb ik de intel 10/100 weer terug gezet. Alleen de errors bleven komen.
En daarom heb ik een ghost terug gezet en het probleem was na 1 crash over. Alleen nu crashed m`n server zojuist weer. En vraag ik me toch af waar het aan ligt.
Ik heb namelijk al gezorgd dat er nog maar 4 kaarten inzitten. Namelijk:
Viper v330 (agp) denk op irq 10
Intel 10/100 (Compaq 3121) op irq 11 volgens windows (in de bios al op irq3 gezet maar dit werkt niet windows zit nog steeds op 11)
3c509b op irq 7
teles 16.3 op irq 5
Nu heb ik in de bios van m`n Chaintech 6btm ingesteld dat irq 5 niet uitgedeeld mag worden aan pci maar isa only. En dat irq 11 uitgedeelt wordt aan pci 3 deze heb ik later veranderd naar irq 3 maar dit helpt niet.
Volgens windows gebruikt m`n printerpoort geen irq
De 2 Seriele poorten zitten beide op irq4 (met andere adressen)
Nu is de vraag dus ligt het aan het moederbord ?
Staat er mischien toch een instelling verkeerd in de bios ?
Of is het gewoon windows 2000 die het niet snapt.
Als ik namelijk de intel kaart vervang door een macronix 10 euro kaartje dan crashed m`n server gelijk bij het opstarten. (Deze zit dan ook op irq 11 )
Maar als ik hem in de bios op irq 3 zet blijft windows hem op 11 zetten
Maar ik kan verder niks vinden op irq 11
Of is het toch een windows fout ? omdat windows de intel nog steeds probeert te laden ondanks dat deze er al uit is ?
Deze configuratie heeft namelijk wel 2 jaar gedraaid
Mischien toch maar windows reinstallen maar dan met realtek kaartje ?
Iemand ervaring mee ?
Ik heb hier een windows 2000 av server die sindskort allemaal irq less or equal errors geeft.
Ik denk zelf dat dit komt door de netwerkkaart. (intel 10/100). Deze heb ik namelijk geprobeerd te vervangen door een D-Link DFE 570tx. Maar toen kreeg ik elke keer irq less or equal errors.
En daarom heb ik de intel 10/100 weer terug gezet. Alleen de errors bleven komen.
En daarom heb ik een ghost terug gezet en het probleem was na 1 crash over. Alleen nu crashed m`n server zojuist weer. En vraag ik me toch af waar het aan ligt.
Ik heb namelijk al gezorgd dat er nog maar 4 kaarten inzitten. Namelijk:
Viper v330 (agp) denk op irq 10
Intel 10/100 (Compaq 3121) op irq 11 volgens windows (in de bios al op irq3 gezet maar dit werkt niet windows zit nog steeds op 11)
3c509b op irq 7
teles 16.3 op irq 5
Nu heb ik in de bios van m`n Chaintech 6btm ingesteld dat irq 5 niet uitgedeeld mag worden aan pci maar isa only. En dat irq 11 uitgedeelt wordt aan pci 3 deze heb ik later veranderd naar irq 3 maar dit helpt niet.
Volgens windows gebruikt m`n printerpoort geen irq
De 2 Seriele poorten zitten beide op irq4 (met andere adressen)
Nu is de vraag dus ligt het aan het moederbord ?
Staat er mischien toch een instelling verkeerd in de bios ?
Of is het gewoon windows 2000 die het niet snapt.
Als ik namelijk de intel kaart vervang door een macronix 10 euro kaartje dan crashed m`n server gelijk bij het opstarten. (Deze zit dan ook op irq 11 )
Maar als ik hem in de bios op irq 3 zet blijft windows hem op 11 zetten
Maar ik kan verder niks vinden op irq 11
Of is het toch een windows fout ? omdat windows de intel nog steeds probeert te laden ondanks dat deze er al uit is ?
Deze configuratie heeft namelijk wel 2 jaar gedraaid
Mischien toch maar windows reinstallen maar dan met realtek kaartje ?
Iemand ervaring mee ?