Toon posts:

Brander (plextor) brandt trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Plextor (16/10/40A) brandt sinds kort een stuk trager dan voorheen. Vroeger kopieerde hij in 5 minuutjes, terwijl hij er sindskort 10 minuten voor nodig heeft voor kopieren van een van Bijv. een muziek cdtje met 18 nummers van ca. 80 min.

Ik heb de intstellingen in Nero gewoon op de zo hoog mogelijke brandsnelheid staan, daar waar die vroeger ook op stond.

Ik gebruik Nero Burning Rom 5.5.10.7b.

Verwijderd

hoe brand je?

cd->cd?
HD->cd?
netwerk->cd?

systeem veranderingen??
Andere os??
zwaardere achtergrond proggies??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 21:50:
hoe brand je?

cd->cd?
HD->cd?
netwerk->cd?

systeem veranderingen??
Andere os??
zwaardere achtergrond proggies??
- Het komt alleen voor bij kopieren cd->cd (10 min i.p.v. 5)
- van image (HD)->cd (net zo snel als vroegah, 4 a 5 min)
- netwerk -> cd (nope, doe ik niet aan!)

- Naar ik weet geen systeemveranderingen.
- Zelfde OS Win2K (Maar dat maakt toch niet uit???!)
- Wat voor zwaardere achtergrond proggies?? Als ik iets brand dat staat alleen nero aan en verder geen andere programma's

Verwijderd

brand je fly-on?

zoja zitten brander en cd-rom op de zelfde ide kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 21:58:
brand je fly-on?

zoja zitten brander en cd-rom op de zelfde ide kabel?
Ja ik brand on-the-fly

Van die IDE kabel weet ik het niet

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:02 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:28
van cd naar cd, dan kan het komen dat de broncd niet makkelijk te lezen is
en anders omdat je geheugen steeds vol loopt

• Crash
kun je checken bij device management,
of in je bios, of ff je kast openschroeven ;)

Verwijderd

Crash-Override schreef op 15 February 2003 @ 22:03:
[...]

kun je checken bij device management,
of in je bios, of ff je kast openschroeven ;)
precies

als ze op dezelfde kabel zitten scheelt dit veel snelheid.

hoeveel speed cd-rom speler heb je? meer dan 16? En nog beter, is het een redelijke kwaliteit?

Hoe staat het met je buffer tijdens het schrijven, gaat deze steeds op? zoja dan houd je cd-rom speler het niet bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:05 ]

• Crash
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:04:
[...]

precies

als ze op dezelfde kabel zitten scheelt dit veel snelheid.
mwoah, heb het hier ook beide op 1 kabel zitten, maar het werkt hier goed
maybe toch eens een keer proberen om zelf 2 verschillende kabels te nemen,
kan altijd ff kijken of het sneller is :)

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 15 February 2003 @ 22:02:
van cd naar cd, dan kan het komen dat de broncd niet makkelijk te lezen is
en anders omdat je geheugen steeds vol loopt
Nee, ik heb drie verschillende cd's gekopieerd, broncd's allemaal in goede staat. En het kostte bij alledrie 10 min om ze te kopieren.

ZOu het misschien aan mijn CD/DVD Drive kunnen liggen. Zou ja, wat dan??

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:23

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• Crash
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 22:04:
[...]

hoeveel speed cd-rom speler heb je? meer dan 16? En nog beter, is het een redelijke kwaliteit?
uit zijn profiel:
Brander(s): Plexwriter 16/10/40A
CD/DVD-Drive(s): Pioneer DVD 106S
:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 22:07:
[...]

Nee, ik heb drie verschillende cd's gekopieerd, broncd's allemaal in goede staat. En het kostte bij alledrie 10 min om ze te kopieren.

ZOu het misschien aan mijn CD/DVD Drive kunnen liggen. Zou ja, wat dan??
zoals ik al zei.. wat is je snelheid van je cd/dvd drive?? en wat voor merk is het??
edit: pioneer zie ik net :P, maar hoeveel speed is die cd/dvd drive?
en hoe zit het met je buffer, kijk daar eerst even naar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij Nero kijk --> File --> preferences--> tabblad Ultrabuffer, staat er het volgende:

Automatic configuration

This page allows you to set the amount of memory that Nero will use as RAM buffer
This secondary buffer in addition to your recorders physical buffer will make the burn proces more reliable.

Data Buffer Size: 71 MB

The minimum buffer size is 1 mb. Please use at most 40% of your installed memory an dno more than 80 MB

Verwijderd

bedoel eigenlijk tijdens het branden, dus het bovenste balkje(buffer), loopt deze steeds terug tijdens het branden?

zoja dan houdt je cd-drive je brander niet bij en zal het branden langzamer gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:22:
bedoel eigenlijk tijdens het branden, dus het bovenste balkje(buffer), loopt deze steeds terug tijdens het branden?

zoja dan houdt je cd-drive je brander niet bij en zal het branden langzamer gaan
Dat is nou juist het vreemde, het buffer balkje blijft altijd rond de 100%, bij kopieren van cd naar cd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:24:
[...]

Dat is nou juist het vreemde, het buffer balkje blijft altijd rond de 100%, bij kopieren van cd naar cd.
dat is inderdaad vreemd dat ie dan niet op max speed brand.

hoe staat het met je cpu gebruik tijdens het branden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:25:
[...]

dat is inderdaad vreemd dat ie dan niet op max speed brand.

hoe staat het met je cpu gebruik tijdens het branden?
Ja dat is dus inderdaad vreemd, want de write speed staat ingesteld op 16x (2.400 KB/s) in nero.

CPU gebruik tijdens branden weet ik niet--> hoe kom je daar achter.??

Verwijderd

gewoon tijdens het branden effe ctrl+alt+del en af lezen bij prestatie

(bij win2k of xp als os.. bij 98 kan het niet, dan zou je bij www.startbar.nl kunnen gebruiken. Dat is een proggie gemaakt in borland dat cpu/geheugen gebruik enzo weer geeft )

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:34:
gewoon tijdens het branden effe ctrl+alt+del en af lezen bij prestatie

(bij win2k of xp als os.. bij 98 kan het niet, dan zou je bij www.startbar.nl kunnen gebruiken. Dat is een proggie gemaakt in borland dat cpu/geheugen gebruik enzo weer geeft )
Als je tijdens het branden andere programma's start of acties uitvoert , kan het branden toch vastlopen of dat het heel lang duurt voordat een bepaald programma opent, tenminste dat is wel mijn ervaring.

En als mijn cpu gebruik dan te hoog is, wat doe ik dan daar tegen om het aan te passen te verlagen.

Ik heb trouwens op dit moment geen CD-R/CD-RW 's meer in huis, dus het testen zal even moeten wachten.

Verwijderd

Check ff je DMA van je IDE controller of je cd speler en brander niet op Pio staan maar op DMA. ff checken bij je hardware list van deze computer staat deze op Pio dan ff je controller verwijderen en dan opnieuwstarten en dan zal het denk ik wel opgelost zijn ik had ook zo'n dergelijk probleem toen ik dat deed was het opgelost ;)

Verwijderd

ligt aan je pc, ik kan gewoon rustig verder internetten enzo tijdens het branden.
Maar als je pc wat trager is kan het zijn dat je brander al genoeg van je systeem trekt.

wat voor systeem heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:41:
ligt aan je pc, ik kan gewoon rustig verder internetten enzo tijdens het branden.
Maar als je pc wat trager is kan het zijn dat je brander al genoeg van je systeem trekt.

wat voor systeem heb je?
ZIE SPECS!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:40:
Check ff je DMA van je IDE controller of je cd speler en brander niet op Pio staan maar op DMA. ff checken bij je hardware list van deze computer staat deze op Pio dan ff je controller verwijderen en dan opnieuwstarten en dan zal het denk ik wel opgelost zijn ik had ook zo'n dergelijk probleem toen ik dat deed was het opgelost ;)
DUS IDE moet op DMA staan en CD/DVD drive + plextor drive moeten ook op DMA staan?

Zie bij apparaatbeheer --> IDE/ATA/ATAPI controllers dat ik zowel een primair als Secundair IDE kanaal heb. Moeten die dan allebei op DMA worden gezet??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:44:
[...]

DUS IDE moet op DMA staan en CD/DVD drive + plextor drive moeten ook op DMA staan?
Ja dat was bij mij het geval. ik heb dan de plextor 24x. Normaal deed ik rond de 3.5 min maar de laatste tijd soms wel 9 min, mijn pc was dan ook super traag nadat gedaan te hebben ging hij weer als een tein ben der heel blij mee want het is zeer vervelend als je lang moet wachten terwijl het niet moet :*)

Laat ff weten of dat bij jou de oplossing was

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 22:50 ]

Verwijderd

moet snel genoeg zijn, hier op een celeron 1,7 gh werkt ook alles perfect tijdens het branden op 40x speed lite-on branden.. (offi 24x)

zou toch effe je ide na kijken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:47:
[...]

Ja dat was bij mij het geval. ik heb dan de plextor 24x. Normaal deed ik rond de 3.5 min maar de laatste tijd soms wel 9 min, mijn pc was dan ook super traag nadat gedaan te hebben ging hij weer als een tein ben der heel blij mee want het is zeer vervelend als je lang moet wachten terwijl het niet moet :*)

Laat ff weten of dat bij jou de oplossing was
Zie bij apparaatbeheer --> IDE/ATA/ATAPI controllers dat ik zowel een primair als Secundair IDE kanaal heb. Primair staat op DMA, en Secundair staat op PIO. Moeten die dan allebei op DMA worden gezet??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 iDE kanalen:

- Primair IDE kanaal staat op DMA
- Secundair staat op PIO

Moet ik ze nou allebei op DMA zetten.
Pagina: 1