[VB] Enquete

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig een soort van enquete te maken. Nou moet ik daar een (waarschijnlijk redelijk simpel) next en back button in zetten zodat je natuurlijk naar de volgende vraag kan gaan.

Omdat ik veel lees over het vermijden van GOTO etc vraag ik me af wat wel een goede constructie is om zoiets te maken...

Als je een GOTO constructie gebruikt zou je bijvoorbeeld in iedere sub een vraag kunnen zetten en als er op next geklikt wordt ga je naar de volgende.

Maar wat als je dit niet zo doet? Kan je dat bijvoorbeeld de vragen centraal ergens neerzetten ofzo ?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Een object vraag maken en dan een array met daarin al die vraag objecten. Dan kan je met je knopje het iets bedienen dat de vraagt laat zien, en zo door de array bewegen.

Niet dat ik weet of dat kan in VB, vast wel maar je weet maar nooit, met het is wel een opzet. :p

[ Voor 1% gewijzigd door Gert op 15-02-2003 21:16 . Reden: Typos >:( ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Zet de vragen in een array, die je bijvoorbeeld leest uit een of ander data files of text bestand. Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.

• ViNyL
  • Niet online
Ok, en hoe kan ik dan met volgende en vorige buttons te werk gaan?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

als je op de knop volgende/vorige drukt een variabele (die public is) verhogen/verlagen met 1, en dan de vraag opnieuw tonen...

Zo kan je ook de keuzes opslaan

keuzes(huidigevraag) = antwoord

:)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
offtopic:
omg wat een vreselijke nickname :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou het aanpakken met een Select case...Ergens een var bijhouden in welke stap je zit, met een select case het juiste subje (of whatever) aanroepen en klaar is klara...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ViNyL
  • Niet online
Ok fenx...Ik ga er eens mee aan de slag

Zijn er trouwens ergens voorbeeldjes te vinden van zoiets als "Klik op volgende om verder te gaan?"

[ Voor 58% gewijzigd door ViNyL op 16-02-2003 14:33 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

op deze manier is het ook goed op te lossen, door te werken met frames en dan de Zorder te verhogen / verlagen bij de volgende / vorige vraag....

ik gebruik i als integerteller....

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Private Sub CmdNext_Click()
 i = i+1
 frame(i).Zorder(0)
End Sub

en voor de previous button :

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Private Sub CmdPrev_Click()
 i = i-1
 frame(i).Zorder(0)
End Sub

en klaar is KeeZ !! nu ontwerp je gewoon een array van frames, met daarin je vraagstellingen en dergelijke... natuurlijk kun je de sub's van hier gebruiken om je antwoorden ook nog te verwerken... maar dat is aan jou om te doen :) succes !!

Deze plek is te koop.

• ViNyL
  • Niet online
Dit is idd erg makkelijk! Op deze manier moet het wel lukken :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou hier zelf gaan voor een 'Wizard' oplossing, dit is een standaardproject in VB6 als ik me niet vergis...en werkt zeg maar hetzelfde als alle wizards in Windows. Het is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid vragen en de mate van controle die je wilt hebben over de vraagstelling. De vragen laten importeren uit een extern bestand en dan die Wizard-stappen automatisch laten genereren is een makkelijke en nette oplossing denk ik zo.
Pagina: 1