Win2K en Winroute 4.1

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
Heu

ik heb een probleempje,

Ik heb win2k bij mijn pa geinstallerd, zijn pc is gelijk ook een router met winroute, maar nu win2k er opstaat en ik op mijn eigen pc-tje zit te internetten kan mijn pa bijna niks meer, zijn muis blijft telkens ff hangen en een cd branden wil ook niet.

Toen win98SE er nog opstond werkte alles perfect, maar die liep telkens vast als mijn pa met office bezig was.

Heeft iemand misschien een oplossing??

What a fine day for Science! | Specs

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Tja, wat systeemspecs van je pa zou wel fijn wezen...

Geef mij maar een Warsteiner.

• Harmsen
pIII 450
128MBRam
msi 6737(ofzo) mobo
win2k (Nu dan wel)
8 gig HD

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

het zou op zich niet aan winroute moeten liggen ik gebruik het zelf ook maar heb je dan nog meer achtergrond-grappen draaien ofzo ??
:(

want winroute die trekt helemaal niet zoveel geheugen en bla bla....
dus ik denk dat het niet daaraan ligt of heb je je win2k niet goed geconfigureerd ??

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Moet niet echt uitmaken, winroute op w2k..
hebbik ook zeg maar zelfde specs als die daar ( alleen 400@450 Mhz ) Bij mij is et juist zo dat surfen op mijn pc (server) beter gaat dan op de rest ( like I care :) )

Maar probeer es Service Pack 1 er over te zetten? (lijkt me niet echt het probbleem maar u never know).... Maar ligt het wel aan WinRoute? uninstall et es? (of zet es de engine uit.. (rechts klikken op icoontje -> shutdown engine ) en kijk of et dan wel goed gaat! doet et et dan nog niet! uninstall dan WinRoute en kijk of et dan nog steeds zo is... blijft et dan ligt et niet aan winrtoute, zoniet, dan zou et er wel aan liggen... maar dat is dan errug wazig

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Harmsen
voor de rest draait er helemaal niks op de achterfrond, en hoe moet ik win2k dan goed instellen?

• Harmsen
Als ik de engine uit doe, dan kan mijn pa alles weer, of als mijn eigen pc uit staat dan doet hij ook alles goed

De SP1 heb ik al geprobeerd maar dat hielp ook niks

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:09 schreef Huntor het volgende:
voor de rest draait er helemaal niks op de achterfrond, en hoe moet ik win2k dan goed instellen?[/quote]Gewoon een beetje standaard instellingen afgaan, (bij Systeem eigenschappen <WinKey>+<Pause>) virtueel geheugen instellingen..... enz enz..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:11 schreef Huntor het volgende:
Als ik de engine uit doe, dan kan mijn pa alles weer, of als mijn eigen pc uit staat dan doet hij ook alles goed

De SP1 heb ik al geprobeerd maar dat hielp ook niks[/quote]Een oudere versie geprobeert?

Of als last resort w2k herinstallen! en na de normale dingen meteen winroute installen en testen!

Welke versie van w2k draai je? (en welke taal?) (gewoon ff aant nagaan wat er anders aan die van jou is dan aan die van mij(

• Harmsen
Een oudere versie van winroute?? nee nog niet kan ik wel ff proberen.

Ik gebruik win2k NL
Versie: 5.00.2195

• spokey
  • Laatst online: 14-08 07:56
Welke versie van Winroute gebruik je nu?
De 1ste versies van winroute die w2k zouden ondersteunen doen dat dus niet goed, de laatste versie moet die problemen verholpen hebben.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Wazig...zegmaar...

hier werkt et gewoon prima.. *denkt even na*

Is het niet ergens een configuratie probleem in winroute???

• Harmsen
winrouet 4.1, volgens de winroute/tiny software site moeten de 4.xx versies werken met win2k

• Harmsen
moest ik dan wat extra's instellen dan de NAT aanzetten bij de verbinding met internet en op mijn pc de gateway invullen?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:25 schreef Huntor het volgende:
moest ik dan wat extra's instellen dan de NAT aanzetten bij de verbinding met internet en op mijn pc de gateway invullen?[/quote]Nee juist niet meer instellingen! mischien dat er dingen aan staan die et vertragen (dhcp server kan je bv uitzetten als je toch niet veel pc's hebt staan, en dus de gegevens op de client pc's zelf instellen)

• Harmsen
ik heb voor de rest ook niks ingesteld (Toch wel handig eigenlijk) , en een dhcp server heb ik niet gedaan omdat dat vertraagd als ik win opstart

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:37 schreef Huntor het volgende:
ik heb voor de rest ook niks ingesteld (Toch wel handig eigenlijk) , en een dhcp server heb ik niet gedaan omdat dat vertraagd als ik win opstart[/quote]Das bullshit! DHCP uitzetten speed alleen het opstarten op als je geen dhcp server hebt!! daarom issut traag! als je een DHCP server hebt draaien is het alleen maar makkelijk! dan worden gewoon ip's en dns en default gateway gewoon per sessie gegeven en werkt et altijd (erg handig voor laptops die op meerdere locaties komen)

• Harmsen
dat bedoelde ik juist, sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dat ik geen dhcp server hebt, en als je de dat wel aanzet dan vertraagt dat windows.

• Harmsen
laat maar, ik zoek op de hcc-dagen wel een pentium 60 ofzo, en bouw er wel een internetservertje van, toch bedankt voor jullie reacties

Pagina: 1